Spring naar bijdragen

Gevonden kaart


Noorman

Aanbevolen berichten

Mijn eerste cache die ik gevonden heb staat netjes op de gevonden kaart, hoe ik dat heb gedaan weet ik niet meer. Kan iemand mij vertellen hoe ik de volgende gevonden caches ook daarop zet? Tenzij dit automatisch gaat. Ik heb al even gezocht, maar kan niets vinden. Zie ik iets over het hoofd?

 

Wie kan me daarbij helpen?

 

Groet Noorman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als alles goed gaat gebeurd dat automatisch.

Kan wel eventje duren.

 

En als je eerste 10 caches in Nederland zijn dan komen daarna de buitenlandse ook op de kaart.

 

Maar dat gaat wel eens fout en dan kun je ze via de dhz pagina erbij laten zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit kwam ik tegen bij het bijwerken van de statistieken eerder vanavond:

 

UPDATE IGNORE xxx SET logged_by="De Noormannen" WHERE logged_by="Noorman";

 

Het lijkt er dus op dat je je naam bij geocaching.com hebt gewijzigd. Dan moet je Reintje de Vos even mailen, want je kaart weet nog niet dat bij de forumnaam Noorman de founds van De Noormannen horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alles goed gaat gebeurd dat automatisch.

Kan wel eventje duren.

 

En als je eerste 10 caches in Nederland zijn dan komen daarna de buitenlandse ook op de kaart.

 

Maar dat gaat wel eens fout en dan kun je ze via de dhz pagina erbij laten zetten.

 

Krijg je dan een wereldkaart ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dan kan ik eigenlijk beter weer gewoon mijn eerste naam gebruiken?

Als dat makkelijker is? Misschien moet er van alles gewijzigd worden, extra werk etc. en dat wil ik ook niemand aan doen :ph34r:

 

Wat betreft die 10 caches, ik ben net begonnen en heb net 3 gevonden deze week. het duurt nog wel ff voordat ik er 10 op naam heb staan. :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus dan kan ik eigenlijk beter weer gewoon mijn eerste naam gebruiken?

Als dat makkelijker is? Misschien moet er van alles gewijzigd worden, extra werk etc. en dat wil ik ook niemand aan doen  :crybaby:

 

Wij zijn ook van naam veranderd. De caches komen automatisch op je nieuwe naam te staan, alleen duurde dat toen een paar dagen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als alles goed gaat gebeurd dat automatisch.

Kan wel eventje duren.

 

En als je eerste 10 caches in Nederland zijn dan komen daarna de buitenlandse ook op de kaart.

 

Maar dat gaat wel eens fout en dan kun je ze via de dhz pagina erbij laten zetten.

 

Krijg je dan een wereldkaart ofzo?

 

 

Nee de kaart blijft de kaart van de Benelux zoals Reintje deze heeft ontworpen.

Maar als je in de grensstreek woont, net als ik, en bij de eerste 10 al buitenlandse caches zitten dan verschijnen deze niet op de kaart. Pas als je minimaal 10 nederlandse caches hebt gelogd wordt je als nederlandse cacher herkend en verschijnen deze dus op de kaart. De DHZ kaart met gevonden en niet gevonden caches is eigenlijk bedoeld voor de nederlandse cachers. Dus vind je als grensganger eerst buitenlandse caches dan verschijnen die dus niet op de kaart.

 

Dus geen wereldkaart. Helaas! Nog niet! Wie weet maakt Reintje nogeens een Europa kaart net als bij de TB Europawedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus geen wereldkaart. Helaas! Nog niet! Wie weet maakt Reintje nogeens een Europa kaart net als bij de TB Europawedstrijd.

 

Het zou toch geweldig zijn als onze Reintje de mooiste wereldkaart voor alle Geocachers maakt.... gewoon hetzelfde als de Benelux maar wereldwijd... daar zouden we toch zo trots op zijn, niewaar?? :dribble:;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou toch geweldig zijn als onze Reintje de mooiste wereldkaart voor alle Geocachers maakt.... gewoon hetzelfde als de Benelux maar wereldwijd... daar zouden we toch zo trots op zijn, niewaar??  ;)  :thumbup:

Welwaar. :dribble:

 

Helaas heb ik slecht nieuws. Die wereld kaart, of een kaart van Europa gaat er niet snel komen. Dat heeft alles te maken met de licenties op het kaart materiaal. We mogen niet zo maar willekeurige kaarten inzetten op de site. En hoe mooier de kaart, hoe happiger de rechthebbende is die rechten te innen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval heb ik de gevonden caches op de kaart staan, daar ghing het me alleen ff om.
In principe hoef je ook de updates die je hebt aangevraagd achterwegen laten. 10 minuten na het loggen van een cache moet hij op je kaart staan en moet hij bij je statistieken staan. Je hoeft dus helemaal niets te doen. Alleen geduld hebben. :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval heb ik de gevonden caches op de kaart staan, daar ghing het me alleen ff om.
In principe hoef je ook de updates die je hebt aangevraagd achterwegen laten. 10 minuten na het loggen van een cache moet hij op je kaart staan en moet hij bij je statistieken staan. Je hoeft dus helemaal niets te doen. Alleen geduld hebben. :rolleyes:

 

Gisteren heb ik 5 caches gevonden. De statistieken op GC.NL zijn ge-updated, bij mijn recente logs kan ik ze ook terugvinden, alleen op de kaart verandert er niets, ze blijven in mijn 'niet-gevonden'-kaartje staan. Ik heb ze gisteren rond 16:30 ingevoerd, dus de 10 minuten zijn allang voorbij.

 

Doe ik iets fout?

bewerkt door MarKoNie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even eropinhaken mijn eerste 10 caches liggen in het buitenland en dat is wel weer meteen ge-update en staan er dus netjes op ( pas 1 NL cache omdat het gele bussie aanwezig was in en rond Ieper )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is mij de afgelopen tijd natuurlijk opgevallen dat er nogal wat mis lijkt te gaan met de DHZ kaarten. ;)

De oorzaak moet (denken Albrt en ik) worden gezocht in het grote aantal mensen dat wereldwijd aan geocaching doet. Daardoor worden, met name op de drukke tijden, heel veel caches gelogd. Als juist op dat moment niet alles fluitend werkt, worden er logs gemist. :cry:

 

Omdat wij niet de de illusie hebben het aantal geocachers te kunnen beïnvloeden, heb ik me geconcentreerd op "het fluitend laten werken" van de site. Daarvoor heb ik allerlei "wilde dingen" gemaakt die het goed lijken te doen. Nu maar wachten tot het zondag is. ;)

 

In principe is het zo dat, nadat je op gc.com je cache hebt gelogd, deze binnen 10 minuten van je kaart moet zijn. Zie je caches niet verdwijnen, dan moet je dat handmatig corrigeren via DHZ. ;) Daarbij is het belangrijk meer geduld te hebben. Dat kan namelijk binnen 15 minuten geregeld zijn. Maar als, zoals gisteren avond, er veel aanvragen komen dan duurt het veel langer.

 

Op dit moment is het nog mogelijk dat je in je statistieken wat anders ziet dan op je kaart. Daar is Albrt op dit moment mee bezig. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...