Team VDE Geplaatst 15 juni 2005 Geplaatst 15 juni 2005 (bewerkt) Mensen verschillen. De ene medewerker van SBB zal positiever staan tegenover geocachen dan de ander. Ben zelf redelijk nieuw in deze tak van sport, maar zeer enthousiast. Wil dan ook mijn eigen cache plaatsen. Toch wel enigzins 'bang'voor 'no for an answer' gisteren SBB gemaild; via het contactformulier op de website (www.staatsbosbeheer.nl) Vandaag een mailtje teruggekregen met de nummers van boswachterijen bij mij in de omgeving (Veluwe). De boswachter die ik sprak was zeer verheugd over het feit dat ik vooraf contact met hem opnam! De reactie van de man was dat hij zich zeer stoorde aan illegaal geplaatste caches; en terecht! Willen wij deze fijne vrijetijdsbesteding nog lang doen, dan zullen we ons correct moeten gedragen! De boswachter stelde voor dat wij een route uitstippelen, compleet met startplaats, waypoints en cache plaats en die aan hem voorleggen. De man zou de route en de cacheplek dan beoordelen en overleg hebben met zijn collega's. Is alles in orde dan krijgen wij gewoon toestemming. SBB (in ieder geval het kantoor in Driebergen en onze locale boswachterij) heeft dus niets tegen cachen. Met wil alleen dat het niet uit de hand loopt en dat wij ons aan de regels houden. Terecht toch? Ook kan ik mij voorstellen dat men alleen toestemming verleent als er niet al 36 caches liggen. Het ene bos is groter dan het andere, maar ik kan mij voorstellen dat er een max is per gebied. Een klein lokaal bosje kan misschien maar 1 cache hebben, terwijl de Loonse en Drunense duinen of het Kootwijkerzand er misschien wel 10 aankunnen... Conclusie: SBB staat best open voor het plaatsen van caches; zolang het maar in overleg gaat en vooraf is aangekondigd! Overleg wordt gewaardeerd en beloond. Binnenkort komt er dus op de Veluwe een -legale- cache bij! 15 juni 2005 bewerkt door Team VDE
De Roode Loper Geplaatst 15 juni 2005 Geplaatst 15 juni 2005 (bewerkt) 10 aankunnen... Conclusie: SBB staat best open voor het plaatsen van caches; zolang het maar in overleg gaat en vooraf is aangekomdigd! Overleg wordt gewaardeerd en beloond. Binnenkort komt er dus op de Veluwe een -legale- cache bij! <{POST_SNAPBACK}> Zo kan het dus ook . Gefeliciteerd! 15 juni 2005 bewerkt door De Roode Loper
Team-Eppie Geplaatst 15 juni 2005 Geplaatst 15 juni 2005 Doe anders even een CC naar de Telegraaf.....
dmace Geplaatst 15 juni 2005 Geplaatst 15 juni 2005 Doe anders even een CC naar de Telegraaf..... <{POST_SNAPBACK}> Een paar honderd keer dan. Anders snappen ze het niet.
Team VDE Geplaatst 29 juni 2005 Auteur Geplaatst 29 juni 2005 Aanvullinkje: De boswachter moet nu alsnog overleg voeren met zijn superieueren kennelijk en mag of wil niet zelf beslissen. Het beleid t.a.v. het plaatsen van caches schijnt 'bevroren'te zijn. Quote boswachter: ik weet nog niet op welke termijn ik hierop antwoord kan geven, vooral omdat het beleid t.o.v. geocachen op dit moment door SBB bevroren lijkt te zijn, ik ga daar eerst info over inwinnen en daarna laat ik u uiteraard zo snel mogelijk weten waar we staan en wat het vervolg wordt. Ga er in ieder geval maar vanuit dat het nog wel een paar weekjes gaat duren, zeker met het bevriezen van verdere acties omtrent geocachen. ik hoop u hiermee voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben, u hoort van mij. met de vriendelijke groeten, Heb vervolgens een mail gestuurd naar het hoofdkantoor in Driebergen en om opheldering gevraagd... I'll keep you posted....
Team Diesel Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Balen! Zit ook alweer zo'n 3 weken te wachten op groen licht van SBB maar als het beleid 'bevroren' is kan het nog wel even duren. Ook de gemeentelijke molens malen langzaam (in dit geval die van Ede en Wageningen) dus een ander plan van ons ligt ook nog op de plank. Maar goed wij wachten geduldig af en voor de zekerheid gaan we binnenkort maar eens de 'boer' op; wellicht kunnen we een particulier vinden die toestemming geeft, dan passen we de eindlocaties wel gewoon aan. Misschien nog wel de beste oplossing... De routes lopen natuurlijk wel over SBB/GL gebied! We zien wel. Team VDE veel geduld gewenst en gewoon blijven volhouden!
De Roode Loper Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 De routes lopen natuurlijk wel over SBB/GL gebied! <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij moet je dan alsnog toestemming hebben van GL. Zie ook dit draadje.
Team Diesel Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Hoezo? Het gebied is vrij toegankelijk op wegen en paden op bepaalde tijden. In het gebied zelf worden er geen dingetjes verstopt/aangebracht of wat dan ook, puur een waypoint op bijv een kruisingmet hier een vraag over de omgeving zodat je weer verder kunt lopen, of de opdracht om een gedeelte van een door SBB/GL uitgezette wandelroute (paaltjesroute) te volgen. Het is zelfs mogelijk om een ingang / uitgang aan te geven waar je het gebied dus binnenkomt cq verlaat zodat de waypoints dus eigenlijk buiten GL gebied liggen. Hoe je dan van de ingang naar de uitgang loopt is niet belangrijk, zolang je je maar aan de aldaar geldende regels houdt... Volgens mij kan SBB/GL hier met de beste wil van de wereld geen bezwaar tegen hebben.
Team-Eppie Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Hoezo?Het gebied is vrij toegankelijk op wegen en paden op bepaalde tijden. In het gebied zelf worden er geen dingetjes verstopt/aangebracht of wat dan ook, puur een waypoint op bijv een kruisingmet hier een vraag over de omgeving zodat je weer verder kunt lopen, of de opdracht om een gedeelte van een door SBB/GL uitgezette wandelroute (paaltjesroute) te volgen. Het is zelfs mogelijk om een ingang / uitgang aan te geven waar je het gebied dus binnenkomt cq verlaat zodat de waypoints dus eigenlijk buiten GL gebied liggen. Hoe je dan van de ingang naar de uitgang loopt is niet belangrijk, zolang je je maar aan de aldaar geldende regels houdt... Volgens mij kan SBB/GL hier met de beste wil van de wereld geen bezwaar tegen hebben. <{POST_SNAPBACK}> Dan denk ik dat je het draadje wat de roode loper al aangaf niet goed gelezen hebt. En als dit de afspraken zijn die GC.NL heeft met GL dan zal er geen goedkeuring komen.
Team Diesel Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Dan denk ik dat je het draadje wat de roode loper al aangaf niet goed gelezen hebt. En als dit de afspraken zijn die GC.NL heeft met GL dan zal er geen goedkeuring komen. <{POST_SNAPBACK}> Ik heb het draadje net gelezen want ik had het inderdaad dus nog niet gelezen. Maar dan moet deze discussie dan eigenlijk in dat andere draadje... denk ik. Dus nog even off-topic in dit draadje; er zijn kennelijk afspraken ook over de route maar hoe dat precies uitgewerkt is, is nog niet helemaal duidelijk dus wacht ik dat nog even af. Maar het lijkt me dat men toch geen problemen kan hebben met het volgen van een door hunzelf uitgezette wandelroute...maar goed dat is dus een ander draadje.
Elastigirl Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Hoezo?Het gebied is vrij toegankelijk op wegen en paden op bepaalde tijden. In het gebied zelf worden er geen dingetjes verstopt/aangebracht of wat dan ook, puur een waypoint op bijv een kruisingmet hier een vraag over de omgeving zodat je weer verder kunt lopen, of de opdracht om een gedeelte van een door SBB/GL uitgezette wandelroute (paaltjesroute) te volgen. Het is zelfs mogelijk om een ingang / uitgang aan te geven waar je het gebied dus binnenkomt cq verlaat zodat de waypoints dus eigenlijk buiten GL gebied liggen. Hoe je dan van de ingang naar de uitgang loopt is niet belangrijk, zolang je je maar aan de aldaar geldende regels houdt... Volgens mij kan SBB/GL hier met de beste wil van de wereld geen bezwaar tegen hebben. <{POST_SNAPBACK}> Wat is dan het punt?
Geopatra Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Als je een route uitzet die door een gebied van welke eigenaar dan ook loopt over publiekelijk toegankelijke paden, en als je daarbij geen informatie oid. achterlaat, zou ik niet weten waarom ik wie dan ook toestemming moet vragen. Iedereen mag er komen, dus ook een persoon die toevallig met een gpsr in de hand loopt, zolang hij/zij zich maar aan de regels van de natuur houdt. Vrij toegankelijk is vrij toegankelijk, maar een van de regels is ongetwijfeld dat je niets mag achterlaten. Zolang je dat niet doet kan niemand daar wat tegen doen! Dit ongeacht hetgeen er in bovenvernoemde link staat! Stel je voor: controle aan de poort: "Heeft u een ingeschakelde gpsr bij u?" Neen -> gaat u verder en geniet, maar houd u aan de regeltjes. Ja, dat mag niet. Ik verzoek u vriendelijk om uw gpsr hier af te geven, dan kunt u hem na afloop weer op komen halen. Zo niet, dan verzoek ik u vriendelijk edoch dringend het terrein te verlaten. Goede middag. Geen onzin regeltjes graag! Geopatra
Kapitein Haak Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Als je een route uitzet die door een gebied van welke eigenaar dan ook loopt over publiekelijk toegankelijke paden, en als je daarbij geen informatie oid. achterlaat, zou ik niet weten waarom ik wie dan ook toestemming moet vragen. Iedereen mag er komen, dus ook een persoon die toevallig met een gpsr in de hand loopt, zolang hij/zij zich maar aan de regels van de natuur houdt. Vrij toegankelijk is vrij toegankelijk, maar een van de regels is ongetwijfeld dat je niets mag achterlaten. Zolang je dat niet doet kan niemand daar wat tegen doen! Dit ongeacht hetgeen er in bovenvernoemde link staat! Stel je voor: controle aan de poort: "Heeft u een ingeschakelde gpsr bij u?" Neen -> gaat u verder en geniet, maar houd u aan de regeltjes. Ja, dat mag niet. Ik verzoek u vriendelijk om uw gpsr hier af te geven, dan kunt u hem na afloop weer op komen halen. Zo niet, dan verzoek ik u vriendelijk edoch dringend het terrein te verlaten. Goede middag. Geen onzin regeltjes graag! Geopatra <{POST_SNAPBACK}> Ik zeg er maar niks meer op maar Geopatra dat is precies mijn betoog in het andere draadje. Groetjes haak.
Team Professor X Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Geopatra Geplaatst op Vandaag, 12:34 Als je een route uitzet die door een gebied van welke eigenaar dan ook loopt over publiekelijk toegankelijke paden, en als je daarbij geen informatie oid. achterlaat, zou ik niet weten waarom ik wie dan ook toestemming moet vragen. Iedereen mag er komen, dus ook een persoon die toevallig met een gpsr in de hand loopt, zolang hij/zij zich maar aan de regels van de natuur houdt. Vrij toegankelijk is vrij toegankelijk, maar een van de regels is ongetwijfeld dat je niets mag achterlaten. Zolang je dat niet doet kan niemand daar wat tegen doen! Dit ongeacht hetgeen er in bovenvernoemde link staat! Stel je voor: controle aan de poort: "Heeft u een ingeschakelde gpsr bij u?" Neen -> gaat u verder en geniet, maar houd u aan de regeltjes. Ja, dat mag niet. Ik verzoek u vriendelijk om uw gpsr hier af te geven, dan kunt u hem na afloop weer op komen halen. Zo niet, dan verzoek ik u vriendelijk edoch dringend het terrein te verlaten. Goede middag. Geen onzin regeltjes graag! Geopatra En dat is dus de misvatting waar het om gaat..zie ook dit draadje. Het gaat niet om je eigen GPS gebruik, maar een aangeboden route door een ander waar jij als cacher gebruik van maakt.
Goedweerloper Geplaatst 29 juni 2005 Geplaatst 29 juni 2005 Aanvullinkje: De boswachter moet nu alsnog overleg voeren met zijn superieueren kennelijk en mag of wil niet zelf beslissen. Het beleid t.a.v. het plaatsen van caches schijnt 'bevroren'te zijn. Quote boswachter: ik weet nog niet op welke termijn ik hierop antwoord kan geven, vooral omdat het beleid t.o.v. geocachen op dit moment door SBB bevroren lijkt te zijn, ik ga daar eerst info over inwinnen en daarna laat ik u uiteraard zo snel mogelijk weten waar we staan en wat het vervolg wordt. Ga er in ieder geval maar vanuit dat het nog wel een paar weekjes gaat duren, zeker met het bevriezen van verdere acties omtrent geocachen. ik hoop u hiermee voorlopig voldoende geïnformeerd te hebben, u hoort van mij. met de vriendelijke groeten, Heb vervolgens een mail gestuurd naar het hoofdkantoor in Driebergen en om opheldering gevraagd... I'll keep you posted.... <{POST_SNAPBACK}> Iedereen begint weer over de routes maar ik maak mij hier VEEL meer zorgen over. Er liggen toch afspraken met SBB. Waarom dan ineens deze actie van hun kant? Mumzle, wat is hier aan de hand...
Aanbevolen berichten