Spring naar bijdragen

Pas op!


Peetee

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

O, nee he? Alweer een Winnie de Poema. Duim maar dat de komkommertijd snel voorbij is!    :)

Struisvogels, apen, poema's en aanvallende buizerds kruisen ons pad

maar niets weerhoudt de geocacher bij de jacht op alweer een nieuwe schat. :no:

 

En... volgens "De Zuidenvelder", een plaatselijk wekblad, hebben we in omgeving Emmen bezoek van een Raaf. Dit schijnt de derde keer te zijn dat de grootste zangvogel die er bestaat op bezoek is. Grootste zangvogel schrijft men. Zal wel een flinke tenor zijn met zijn spanwijdte van 120 tot 150 centimeter.

Het dier schijnt in de jaren 50 bijna uitgestorven te zijn doordat hij niet met jagers en met DDT overweg kon.

Volgens het weekblad is de vogel in de jaren 80 uitgezet op de Veluwe en de Utrechtse Heuvelrug.

Dit jaar is er in ieder geval eentje al drie keer gesignaleerd in Emmen en volgens een boswachter in Odoorn heeft het dier hier ook al gebroed....

Ik weet niet veel van het sexleven van een Raaf af, maar volgens mij moet er om te kunnen broeden er wel twee zijn.

Misschien dat het vrouwtje thuisblijft de cache bewaken.

 

Het is weer eens wat anders dan de al jaren durende strijd tussen de trimmers en een aanvallende buizerd in het Oosterse bos.

Grappig is dat die buizerd het alleen maar voorzien heeft op trimmers, sexe onbelangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfff 1 Raaf dat is echt drents wereld nieuws.

Hier stikt het van die beesten.

Gezellige bessies hoor om zo 's avonds een eindje mee te gaan vliegen  :no:

Hmmm, ik denk toch dat je in de war bent met een kraai.

De raaf was zo goed als uitgestorven en er zijn er nu zo'n 100 in heel Nederland. De meeste zitten dus op de Veluwe....

Of hebben ze bij jullie kraaien met een spanwijdte van 1.5 meter?

 

Ik denk dat jij jezelf bedoeld :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nope er zitten er hier vlakbij een stuk of 3 a 4....

Vogelaars houden ze altijd scherp in de gaten, mooie beesten wel.

Ze zijn wat groot voor kraaitjes maar wel heel mooi om te zien.

 

Overigens hebben we hier ook OehOe's, Ara's, kakatoes, toekans, struisvogels en pelikanen en nog meer van dat soort grut.... allemaal op 1 adres :no:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe krijg je die dan dood? Ik heb geprobeerd te verzuipen met steen erop slaan maar hij liep en zwom maar door . . . . .

 

Indien een teek nog loopt en zich dus nog niet heeft vastgezet in je huid kun je proberen deze op een vinger nagel te laten lopen en dan met een andere nagel erbovenop om zo de teek te pletten.

Je zult merken dat het erg taaie beestjes zijn, je zult kracht moeten zetten voordat er geen actie meer in de teek zit. :cry:

 

Hopelijk kun je er wat mee... Is welliswaar off-topic, maar toch maar even de tip.

 

Groeten Jan-Willem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Komkommertijd is tijd voor jolijt, blijkbaar. Aangezien de poema er helemaal niet is of lijkt te zijn en er nu wordt overgeschakeld naar allerhande ontsnapte gevaren voor de mens. Daarmee lijkt me de tijd gekomen dit draadje te sluiten voordat het geheel ontaard in weeklagen dat we niet meer fatsoenlijk de straat over kunnen zonder de kans te lopen te worden aangevallen door een agressieve hamster die is bevrijd door een gevluchte valkparkiet met teken :eek:

Mocht behoefte ontstaan om lekker door te beppen in dit draadje, dan graag een PM. Splits ik het alsnog op met een deel naar slowchat :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...