elisa1955 Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Afgelopen vrijdag- en zaterdag middag, had ik ruim een half uur geen verbinding met de satellieten, vrijdag kon ik daar nog inkomen, het regende en er kwamen onweersbuien aan. Maar zaterdag was het toch goed weer, wel bewolkt maar dat mag de pret toch niet drukken. Ligt dit aan mijn magellan explorist, (batterijen waren nog goed gevult dus dat kan het niet geweest zijn) of zijn er meer mensen geweest die problemen hebben gehad met hun gps, ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.
G.O.Jane Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Het zou aan jouw GPS kunnen liggen. Vrijdag hebben wij in het "heetst" van het onweer geweld onze GPS gebruikt om mij de weg binnen door te wijzen met de auto omdat er door het slechte weer een file van 10 km was ontstaan. Mijn GPS moest iets langer zoeken naar sattelieten dan normaal, maar toch kreeg ik verbinding. Ik heb zelf een Garmin GPSmap 60C. Ik hoop dat je het probleem snel vindt. Groet, Barbara
Villadora Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Ik had zaterdagochtend vanaf 10 uur inderdaad ook geen verbinding. Om 11 uur een zwak signaal met afwijkingen van 50 meter ! Om half twaalf heb ik het opgegeven. In exact hetzelfde gebied had ik een week eerder prima ontvangst.Zelfde GPS (GPSMAP60CS), zelfde batterijen. Negatieve aardstralen ? UFO's ? Broodje kaas in het schakelpaneel van de satelietbeheerders ?
Berserker Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Ik had zaterdagochtend vanaf 10 uur inderdaad ook geen verbinding. Om 11 uur een zwak signaal met afwijkingen van 50 meter !Om half twaalf heb ik het opgegeven. In exact hetzelfde gebied had ik een week eerder prima ontvangst.Zelfde GPS (GPSMAP60CS), zelfde batterijen. Negatieve aardstralen ? UFO's ? Broodje kaas in het schakelpaneel van de satelietbeheerders ? <{POST_SNAPBACK}> Ik heb dit een aantal malen eerder gehad afgelopen maand.
JandeBeHanger Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 (bewerkt) Ik had zaterdagochtend vanaf 10 uur inderdaad ook geen verbinding. Om 11 uur een zwak signaal met afwijkingen van 50 meter !Om half twaalf heb ik het opgegeven. <{POST_SNAPBACK}> Gisteren om 13.30 met C@rlos op pad gegaan via een omweg richting Notter. Helaas was de voorraad 60cs op.Een route die oa door Duitsland ging, over de grens navigeren is geen enkel probleem. Onderweg heeft C@rlos nog even puntje erbij gedaan, ik heb er een filmpje van gemaakt! Echter het filmpje is helaas een te groot bestand (ca. 100 mb) om het ergens te plaatsen. Ik had met de Quest de hele middag een prima ontvangst en de juffrouw vertelde mij precies waar ik moest afslaan. Toen C@rlos z'n Vista weer terug kreeg en het ding aanzette was er voor z'n gps geen ontvangst. Hij heeft de Vista de hele terug weg aan gehad, maar thuis nog niets. 5 juni 2005 bewerkt door JandeBeHanger
TuuronTour Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Ik heb zaterdagmiddag 4 caches in Rotterdam gedaan. Geen probleem gehad (behalve soms onder bomen) met de ontvangst. Was wel nadat de buien al voorbij waren, zon scheen zelfs af en toe.
Team-Eppie Geplaatst 5 juni 2005 Geplaatst 5 juni 2005 Gisteren (04-06-2005) van 10:15 tot 12:45 geen enkel probleem (voor wat betreft satellietontvangst) gehad...
giga Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Onze Venture had er ook af en toe wat moeite mee dit weekend, maar dat lag waarschijnlijk aan de wolken en bomen
Gast Geostapper Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Download Wxtrack op onderstaande link eens en kijk dan waar de satelieten uithangen. Het lijkt me sterk dat er opeens geen satelieten te ontvangen zijn zonder dat er in de media gewag van wordt gemaakt. Kijk eens wat er allemaal zou uitvallen buiten ons hobbysysteempje. Wxtrack
Crow & Éowyn Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Leuk programmatje ! Nu alleen nog uitvinden welke satjes voor navigatie bedoeld zijn
Kruimeldief Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Onderweg heeft C@rlos nog even puntje erbij gedaan, ik heb er een filmpje van gemaakt!Echter het filmpje is helaas een te groot bestand (ca. 100 mb) om het ergens te plaatsen. <{POST_SNAPBACK}> FF offtopic, maar je mag het filmpje wel uploaden naar mijn ftpserver. Dan probeer ik het te bewerken en zet het ter download op de ftpserver of de webserver. ftp://217.122.36.62 inlognaam: Geocacher Password: Geocacher Verder kunnen alle opties of poorten gewoon zo staan blijven in orginele ftpprogramma's Je komt 2 directories tegen. Upload en download. In de upload kan iedereen dus uploaden. En, jawel, de download is dus voor het downloaden van wat daar staat. En er staat momenteel niets in. Als jij nu die 100 Mb gaat uploaden dan zal ik deze in de download gooien en is het voor iedereen beschikbaar.
Team Firefox Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 (bewerkt) Onderweg heeft C@rlos nog even puntje erbij gedaan, ik heb er een filmpje van gemaakt!Echter het filmpje is helaas een te groot bestand (ca. 100 mb) om het ergens te plaatsen. Ik had met de Quest de hele middag een prima ontvangst en de juffrouw vertelde mij precies waar ik moest afslaan. Toen C@rlos z'n Vista weer terug kreeg en het ding aanzette was er voor z'n gps geen ontvangst. Hij heeft de Vista de hele terug weg aan gehad, maar thuis nog niets. Offtopic: @JandeBeHanger: in welk formaat is dat bestand weggeschreven, voor ik ga downloaden? @Kruimeldief: de ftp server geeft een foutmelding Ontopic: ook mij was de slechtere ontvangst opgevallen. De afgelopen weken achter de voorruit van de auto duurt het erg lang voor ik een fix heb, soms pas na een kilometer of 20! Dit is zowel bij TomTom als de GPSr het geval. Heb ik eenmaal een fix, dan verder geen probleem, ook onder een dik bladerdek gaat het goed! 6 juni 2005 bewerkt door Team Firefox
elisa1955 Geplaatst 6 juni 2005 Auteur Geplaatst 6 juni 2005 Thanks voor jullie antwoorden, ik was dus niet de enige die problemen heeft gehad met de ontvangst, ik twijfel nu of ik met de gps terug moet of niet. Ik denk dat ik het nog maar even aan kijk.
Crow & Éowyn Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Thanks voor jullie antwoorden, ik was dus niet de enige die problemen heeft gehad met de ontvangst, ik twijfel nu of ik met de gps terug moet of niet. Ik denk dat ik het nog maar even aan kijk. <{POST_SNAPBACK}> Is je GPS soms langer dan 2 weken niet gebruikt ? Dan is je almanac data van de satellieten in je GPS verouderd en kan je dit soort problemen verwachten. Leg hem eens een kleine 15 minuten op een vaste plek waar hij goed ontvangst heeft. Dan ververst de almanac data. Is sneller dan je GPS wegbrengen
Aanbevolen berichten