stada Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Voor mijn snijpunten-site zoek ik van elke provincie een kaartje als jpg van ongeveer 500 x 500 pixels, redelijk gedetailleerd, dus plaatsnamen, snelwegen, waterwegen erop. Wie weet waar ik die kan vinden/lenen...
dmace Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Hmm, begin eens bij www.provincies.nl Iedere provincie heeft wel iets van een kaartje op zijn site.
stada Geplaatst 3 juni 2005 Auteur Geplaatst 3 juni 2005 provincies.nl is veel te weinig gedetaileerd. Niet veel meer dan de buitengrenzen. kaart.nl heeft inderdaad wel aardige kaartjes. Als ik wat aan elkaar plak als ik kies voor provincie, dan kan het wel wat worden. Bedankt tot zover. Maar ik houd me nog steeds aanbevolen voor andere suggesties.
deBruineBeren Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 (bewerkt) Ik denk niet dat Mr. blij is als jij zijn kaartjes op jouw site zet. http://www.kaart.nl/Copyright.aspx ©Copyright 2004 -2005 Falkplan B.V., Eindhoven The Netherlands. 3 juni 2005 bewerkt door deBruineBeren
Reintje de Vos † Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Ik denk niet dat Mr. blij is als jij zijn kaartjes op jouw site zet. Ik weet het zeker dat ze dat niet goed vinden. Ze zijn altijd actief bezig om het illegaal gebruik op te sporen. Daarom hebben wij de kaarten op deze site ook moeten aanpassen. Ik zou me zo maar kunnen voorstellen dat ze hier actief meelezen.
stada Geplaatst 3 juni 2005 Auteur Geplaatst 3 juni 2005 Ze zijn altijd actief bezig om het illegaal gebruik op te sporen. Daarom hebben wij de kaarten op deze site ook moeten aanpassen. Oh, ik dacht dat jullie zelf die kaarten getekend hadden... Vond het wel vreemd dat alles in het Engels was. Wat was dan de aanpassing die je moest doen als ik vragen mag? Ik zal eens bezien of ik de kaartjes toch misschien wel zelf ga maken. Is wel een Hell of a Job, maar dan heb je ook wat. (en zal je zien dat ze gekopieerd worden..)
Reintje de Vos † Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Wat was dan de aanpassing die je moest doen als ik vragen mag? <{POST_SNAPBACK}> Vroeger hadden we (hele mooie) kaarten van Falk. Die hebben we na een verzoek van Falk vervangen door de huidige kaarten.
Team-Eppie Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Wat was dan de aanpassing die je moest doen als ik vragen mag? <{POST_SNAPBACK}> Vroeger hadden we (hele mooie) kaarten van Falk. Die hebben we na een verzoek van Falk vervangen door de huidige kaarten. <{POST_SNAPBACK}> En (vooraf) toestemming vragen aan de mensen van Falk? Zal dat werken?
stada Geplaatst 3 juni 2005 Auteur Geplaatst 3 juni 2005 OK. En waar vandaan heb je die dan? Of is dat het geheim van de smid?
Skries Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 Hallo Stada, Ik heb wel een kaart van Friesland (zelf gemaakt hoor mr. Falk). Is wel groter dan 500x500 pixels, maar dat kan je natuurlijk zelf aanpassen. Is ook gecalibreerd voor Ozi. Laat maar weten of je interesse hebt.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 [...]En (vooraf) toestemming vragen aan de mensen van Falk? Zal dat werken? Ja, met groot plezier zullen ze je aan al het kaartmateriaal helpen dat je nodig hebt. Ze zijn heel vriendelijk. Maar helaas: hun business-model gaat ervan uit dat de kopers/gebruikers van hun kaarten firma's zijn die door het gebruik van hun kaarten duidelijke winst maken. Een winst die zij mogen afronden via de tarieven. Dat komt uit (in dit geval 13 provincie kaarten met detail) op een lump-som van meer dan 2000 euro vermeerderd met 3 cent per op het web aangeklikte kaart. Deze grootte-orde van bedragen staan mij bij van toen de SGN onderhandelde met Falk.
Team-Eppie Geplaatst 3 juni 2005 Geplaatst 3 juni 2005 [...]En (vooraf) toestemming vragen aan de mensen van Falk? Zal dat werken? <{POST_SNAPBACK}> Ja, met groot plezier zullen ze je aan al het kaartmateriaal helpen dat je nodig hebt. Ze zijn heel vriendelijk. Maar helaas: hun business-model gaat ervan uit dat de kopers/gebruikers van hun kaarten firma's zijn die door het gebruik van hun kaarten duidelijke winst maken. Een winst die zij mogen afronden via de tarieven. Dat komt uit (in dit geval 13 provincie kaarten met detail) op een lump-som van meer dan 2000 euro vermeerderd met 3 cent per op het web aangeklikte kaart. Deze grootte-orde van bedragen staan mij bij van toen de SGN onderhandelde met Falk. <{POST_SNAPBACK}> Tja, ik ben niet zo thuis in de kaartenhandel. Weet alleen dat wij als bedrijf het toejuichen als studenten/hobbyïsten onze software willen gebruiken. Die stellen wij dan ook graag ter beschikking. (met het idee: Als je er nu mee leert werken, wil je dat later in je professionele carriere ook....) Ongeveer dezelfde policy als waarmee autodesk "toestaat" dat studenten Autocad verspreiden.... Maar dat levert hier geen kaarten op. Verwijzen naar ###### voor plop-kaarten zal ook wel not-done zijn. Ik kan hier verder ook niet helpen
Team-Eppie Geplaatst 6 juni 2005 Geplaatst 6 juni 2005 Een hele interessante site voor kaartmateriaal (echt heel veel links) http://oddens.geog.uu.nl/index.php
stada Geplaatst 28 maart 2006 Auteur Geplaatst 28 maart 2006 Dit lag al te lang. Ik heb uiteindelijk een bron gevonden en zal wel zien of ik reactie krijg van de makers. Wie herkent de oorspronkelijke leverancier? Klik hier. Kijk bij Provincies en klik op een provincie. Let wel: de site is (nog steeds) niet klaar.
Aanbevolen berichten