Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ik persoonlijk zit er dan ook niet op te wachten dat men spoilerfoto's en/of aanwijzingen in de log plaatst die die plot bedreigen.

Geopatra.

Helemaal mee eens! In één van onze caches heeft een bezoeker een spoiler in zijn log gezet. Na een eerste mailtje van mij, begreep hij mij niet helemaal. Dus een paar dagen geleden een tweede uitleg gegeven. Is die niet duidelijk, dan rest mij helaas maar één ding en dat is het verwijderen van het gehele log. :blink:

Ik ga nu op de cache pagina's ook iets plaatsen in de trant van 'graag geen spoilers'. Komen die er toch, dan kunnen de logs er direkt uit. De meesten loggen gewoon keurig en zonder aanwijzingen of foto's, maar zo af en toe zitten er wat minder doordachte logjes tussen, heel jammer!

Trouwens, wanneer ga je zelf eens cachen, Peter? :D

oke wat is een spoiler eigelijk?!?!

Vandaag een route gelopen met als cache *onze auto* toch iets gemist :cry:

Maar wel een foto geplaats die een opdracht kan verraden?*is dat ook fout*??

de log

en een foto in de winter zegt niks over hoe het nu is toch!?!

Jolanda

Geplaatst
Ik persoonlijk zit er dan ook niet op te wachten dat men spoilerfoto's en/of aanwijzingen in de log plaatst die die plot bedreigen.

Geopatra.

Gisteren voor het eerst eens gebruik gemaakt van de site van megaheks om een cache opgelost te krijgen en wat blijkt? Er staat een foto zodanig, dat de oplossing niet prijs gegeven wordt! Heel erg listig! :beerchug:

• 1 year later...
Geplaatst

Ik heb vandaag op onze cache de eerste spoiler gespot :thumbup: . Ik heb de finder verzocht om de foto te verwijderen.

Hint en foto maken het wel erg makelijk.

Ik begrijp best dat er foto's gemaakt worden, maar maak deze dan van de omliggende natuur, gebouwen, mooie plekkies enz enz enz. Genoeg te fotograveren.

Hellas zullen we altijd spoilers blijven vinden. :thumbup:

In ieder geval, allemaal een gelukkig en gezond caching 2007 :beerchug:

Geplaatst

Zelf heb ik ook op het punt gestaan om te vragen of een foto verwijderd kon worden... Alleen had de foto bij het eerst volgende team een tegen gestelde invloed. Of kwam dat nu door de text die de plaatser er bij had gezet "Hier licht I dus niet" En ja dat is zo als je naar de handen kijkt.

Gast Team Chouffe
Geplaatst

Ook wij plaatsen al onze foto's op een internetsite. Wanneer wij twijfelen over een foto of het een spoiler is, dan neem ik contact op met de plaatser van de cache.

Zo hebben we laatst een foto verwijderd van de cache Orderbos en het beerputmysterie omdat de plaatser vond dat het een spoiler was.

Prima toch, beetje geven beetje nemen.

Geplaatst

Ik vind dat alleen cache-eigenaars spoilerfotoos zouden mogen plaatsen als ze dat nodig vinden. Cachevinders/loggers niet. Natuurlijk wel van de omgeving, maar de cachelokatie moet niet zichtbaar zijn!

Geplaatst

Ik ben nog niet zo lang in de wereld die geocache heet. Maar mij is na het plaasten van mijn stash toch iets opgevallen; Er waren linten aangebracht, je kent ze wel, die rood-wit gestreepte, die de politie gebruikt tijdens afzettingen!

Jammer, heel jammer.

Ik had ze al eerder opgemerkt, bij andere caches, maar toen viel het kwartje niet. Kan geen toeval zijn dat er andere type hobby-isten precies dezelfde parcours lopen. Als ik deze onderweg of in de buurt van de eindbestemming tegenkom, verwijder ik ze.

Geplaatst
Ik ben nog niet zo lang in de wereld die geocache heet. Maar mij is na het plaasten van mijn stash toch iets opgevallen; Er waren linten aangebracht, je kent ze wel, die rood-wit gestreepte, die de politie gebruikt tijdens afzettingen!

Jammer, heel jammer.

Ik had ze al eerder opgemerkt, bij andere caches, maar toen viel het kwartje niet. Kan geen toeval zijn dat er andere type hobby-isten precies dezelfde parcours lopen. Als ik deze onderweg of in de buurt van de eindbestemming tegenkom, verwijder ik ze.

Persoonlijk denk ik niet dat het 'andere type hobbyist' precies hetzelfde parcours loopt. Meer toeval dan dat er een geheim broederschap actief is dat alle geocache routes van afzetlint voorziet. Het verwijderen van dat soort lint is dus het inbreken in een ander zijn/haar hobby; lijkt mij als geocacheïst ook niet leuk als aanwijzingen moedwillig worden verwijderd.
Geplaatst

Jammer, heel jammer.

Ik denk toch wel dat het toeval is hoor. Misschien wordt je nu je zo geheimzinnig moet loggen wel een beetje paranoïde. Waarschijnlijk hebben meer cachers hier wel last van :blush:

Geplaatst
Het verwijderen van dat soort lint is dus het inbreken in een ander zijn/haar hobby; lijkt mij als geocacheïst ook niet leuk als aanwijzingen moedwillig worden verwijderd.

Volgens mij wordt er bedoeld dat er cachers actief zijn, die bewust boven een cache die zij gevonden hebben en markeringsteken hangen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe je cache verstopt ligt, maar als hij vlak langs een pad ligt en een aantal bomen in de omgeving hebben ook rood/witte-linten, dan kan het ook een plaatselijke scoutinggroep zijn, die toevallig een tocht langs jouw cache heeft uitgezet. Maar als het echt het enige punt in de omgeving die gemarkeerd is met lint, dan zou ik me inderdaad gaan afvragen hoe het er komt...

Geplaatst

Okee, ze zijn niet binnen een meter aanwezig, maar toch in een straal van zo'n 10 meter van een WP of stash.....

Geplaatst (bewerkt)
Okee, ze zijn niet binnen een meter aanwezig, maar toch in een straal van zo'n 10 meter van een WP of stash.....

Dan zou ik wat rond gaan kijken of het ook op plekken is die niet bij je wp's of cache liggen. Waarschijnlijk (zoals Ni al zei) markeringen voor een speurtocht van de één of andere club, een tijdelijke wandelroute of zelfs aanduidingen voor snoei- of kapwerk. Of is er onlangs 'iets' (stout woord creatief vervangen door moderator) gevonden bij je cache, en zijn het merktekens voor het forensisch onderzoek?

bewerkt door Goonies Oosterhout
Gast Team_Maju
Geplaatst

rood/witte linten in bos? eh... nog mensen verdwenen in de naaste omgeving?

Maar je ziet ze heel vaak in bosgebieden.. soms voor scouting, soms om bepaalde punten te markeren waar bv. gekapt is, of iets anders waardoor ze de plek makkelijker terugvinden.

Lijkt me niet heel verstandig om ze te verwijderen.

Geplaatst (bewerkt)

Als er op het lint de tekst: "Niet betreden Politie" staat, dan zou ik het laten hangen, al hoewel, waarom zou de politie mooi lintjes om bomen hangen i.p.v. het gebied af te zetten. Hoe dan ook als ze niet precies bij je cache hangen, zou ik het inderdaad verder maar laten rusten. Alleen jammer voor de cachers en die denken: "Heey een boom met een rood/wit-lintje, daar moet ik zijn!" Zelf zou ik namelijk wel die neiging hebben :D

Tja je zou maar net dat ene lintje boven die wolvenklem weghalen en de eerste de beste cachers gaat er fijn met zijn handen op de grond voelen, omdat hij verwacht dat er de cache ligt... Of wacht, dat doet die cacher natuurlijk eerder als het lint er wel hangt!

bewerkt door Knight of Ni
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...