Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

YagCu

Yet another geo Cache utility.

Dit is een programma wat in Duitsland al een tijdje bestaat. Zelf gebruik ik het ook alweer een tijdje, aangezien ik alleen maar een langzame verbinding heb naar het internet.

Om iets terug te doen (het is Freeware) heb ik samen met Björn dit programma in het Nederlands vertaald. Ik ben er nog steeds mee bezig en het programma is nog steeds in een ontwikkelfase. Maar het werkt nu al zo goed als perfect kijk eens naar onderstaande link (tenminste als je Duits kunt lezen) en lees de recenties.

http://www.geocache-forum.de/viewtopic.php...der=asc&start=0

Wat kan het programma allemaal, zal in het kort een aantal benoemen:

- in uw omgeving alle Cache downloaden voor Offline gebruik

- Geeft aan waar Travelbugs in liggen

- Download meteen een kaartje van Mapquest mee

- Er zit een coördinaat omreken programma in

- Offline uitprinten

- Geeft aan of u de cache reeds gevonden hebt

- Geeft ook eigen caches aan

- Exporteren naar ondere bestandsvormen

En zo kan ik nog wel even door gaan. een goed programma als u caches zelf wilt bijhouden, u kunt YagCu ook zien als een Database.

Er is trouwens ook een versie voor de Palm computers. Dat is natuurlijk helemaal handig inspoelen caches en gaan.

Bij vragen kunt u op bovenstaand Forum terecht zal ze vandaar wel beantwoorden indien nodig.

Let wel u moet wel Microsoft.net installeren.

bewerkt door Bedee
Geplaatst (bewerkt)

Wat echt interessant is, wat voegt het toen aan G.S.A.K., behalve dat het gratis is. Kun je ook de logs lezen en de daarbij geplaatse foto's bekijken? Krijg je ook elke week een bijgewerkte database, kun je ook query's maken en zo zullen er nog veel meer vragen zijn.

In ieder geval succes bij het vertalen.

bewerkt door De Roode Loper
Geplaatst

Hoi,

Ik heb deze software even geinstalleerd om te kijken of het wat is, maar op zich ziet het er wel mooi uit.

Ik heb GSAK met een licentie, maar om die te vullen kan ik alleen de loc file ophalen en inlezen vanaf de gc.nl site.

Hierbij worden de logs, de informatie, details en de hint niet meegenomen.

Nu zie ik dat dit pakketje direct inlogt op de gc.com site en daar de complete informatie van de cached ophaalt. Dit dus inclusief foto's, logs etc.

Mijn vraag is dan natuurlijk als eerste, mag dat als je geen premium member bent?? en de tweede vraag is dan aansluitend, wouw, waarom kan GSAK niet direct van desite inlezen?

Edwin

Geplaatst

Heb het ook geinstalleerd. Leuk!

Jammer dat het pocketqueries niet meteen inleest, maar per cache verbinding zoekt met gc.com. 400 queries in een pocketquery, 2.5 seconden wachten, da's 1000 seconden wachten + tijd om de boel op te halen terwijl de meeste informatie al in de pocketquerie staat. Dat duurt dus wel ff.

Beetje de poormanssolution voor GSAK met pocketqueries. Desalniettemin gratis, dus kan wat mij betreft niet meer stuk.

Geplaatst (bewerkt)
Er is trouwens ook een versie voor de Palm computers. Dat is natuurlijk helemaal handig inspoelen caches en gaan.

Hi Beedee, je zult hier PocketPC bedoelen. Als Palm gebruiker heb ik natuurlijk de bestanden naarbenedengeladen, maar hier zit nix Palms bij... :lol1:

bewerkt door chamsin
Geplaatst

Ik heb hem gedownload en inmiddels een stuk of 50 caches erin staan. Nog niet vastgelopen of iets, het werkt prima.

Wel lastig dat hij uit de logs de informatie haalt of je hem zelf gevonden hebt. Want als je log meer dan 10 logs geleden is dan staat die er niet meer bij en wordt hij aangemerkt als 'nog niet gevonden'

Verder vraag ik me af, loop je hiermee nou de kans op een ip-ban? :lol1: Want volgende week ga ik naar Friesland voor een weekeind en het lijkt me wel handig om alle Caches in de omgeving hier in te zetten en op de laptop mee te nemen.

Geplaatst

Ik en met mij anderen vroegen ons ook de ban-kans af...Vooralsnog haalt ie alles binnen (200 km rondom Utrecht) 2500 te gaan. Het aantal logs is in te stellen btw.

Vooralsnog :lol1:

Geplaatst

De eerste reactie:

Nu ik lees dat er al een aantal mensen mee aan het stoeien zijn geweest en ben blij dat het bij de meeste mensen werkt. Over de Premium Member en IP-ban kan ik alleen maar zeggen dat men met dit programma al een tijdje werkt en hiervan is nog niets binnengekomen dat iemand geblokt is.

Over het crashen, daarmee is de ontwikkelaar nog mee bezig maar wat het is weet ie nog niet gebeurt maar bij een paar gevallen.

In ieder geval is er een Leuke Tool bij om je caches bij te houden.

In de instellingen kun je nog het een en ander instellen zodat je geen 1000 sec meer hoeft te wachten e.d.

GSAK ben ik ook n.a.v. deze berichten aan het bekijken.

Grusse Bedee

Geplaatst

Ik ben er nu een paar dagen mee bezig en het lijkt een fantastisch programma.

En inderdaad, er staan er nu een paar honderd in, inclusief alle logs en alle fotos en nog steeds geen ip-ban.

Ik ga daar volgend weekeind op de camping veel plezier van hebben, alle informatie bij me op de laptop.

Alleen jammer van de 'taal' :D op dat duitse forum. Ik zit het met een woordenboek te lezen, maar snap nog niet de helft.

Maar we blijven proberen. Als er nieuws is, horen we het graag :no:

Geplaatst

Ik ga er zo mee aan de slag. Wat betreft dat GSAK, dat vind ik niks, maar dat komt omdat ik er geen ruk van begrijp. :no:

Geplaatst
Ik ga er zo mee aan de slag. Wat betreft dat GSAK, dat vind ik niks, maar dat komt omdat ik er geen ruk van begrijp.  :no:

Nou in dit programma zitten ook wel wat zaken waar ik even lang naar moest zoeken, maar misschien dat we elkaar hier in het nederlands wat kunnen helpen....
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...