Spring naar bijdragen

Tomtom 5 komt eraan!


rhgs

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik vraag me af of wij als "geocacher" behalve van het kaart materiaal wel zoveel beter worden van TomTom NAVIGATOR 5, gezien het wegvallen van onderstaande functie.

 

Breedte-/Lengtegraad Navigatie

 

Dit is niet langer beschikbaar in NAVIGATOR 5.

Daarentegen kunt u in wel navigeren naar:

 

Kruisingen

Gemeente centrum

Een willekeurig punt op de kaart

Een Nedelerlandse of Britse postcode

Nuttige Plaatsen

Graag jullie mening hierover.

Ruud :thumbdown:

Het verlies van die optie heb ik nog niet gelezen Ruud. Eerlijk gezegd heb iik dat nog nooit gebruikt. Ik voer alles coördinaten van het begin van de cache al van tevoren in, dus via GSAK..

Op de plaats van bestemming gooi ik de PPC ik de rugzak en pak hem niet eerder weer dan dat ik weer terug in de auto zit.

 

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het zullen missen, vooral zij die met de PPC cachen.

 

Ik vind daarentegen die enkele PLUSpunten erg aantrekkelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het zullen missen, vooral zij die met de PPC cachen.
Nee, hoor die missen dat helemaal niet. Die gaan met de TomTom naar de Cache, zetten ter plekke TT uit en starten OZi CE op. :thumbdown:

De mensen die met TomTom Cachen ja, die hebben er misschien last van maar dat lijkt me nou niet echt handig. Ik heb het wel een keer gedaan, maar dat was niet zo'n succes. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verlies van die optie heb ik nog niet gelezen Ruud. Eerlijk gezegd heb iik dat nog nooit gebruikt. Ik voer alles coördinaten van het begin van de cache al van tevoren in, dus via GSAK..

Op de plaats van bestemming gooi ik de PPC ik de rugzak en pak hem niet eerder weer dan dat ik weer terug in de auto zit.

 

Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die het zullen missen, vooral zij die met de PPC cachen.

 

Ik vind daarentegen die enkele PLUSpunten erg aantrekkelijk.

Als de coördinaten bovenaan de cache pagina, Multi of Single, de start coördinaten zijn is er ook geen enkel probleem. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Misschien dat we een approver nodig hebben die dit iets scherper in de gaten houdt, dit geldt dan voornamelijk voor de buitenlandse caches, hier in Nederland klopt het ondertussen al aardig. Blijft het probleem met de puzzle caches. Hier maken wij dus regelmatig gebruik van de functie in TomTom Navigator 3.0+. Ik zie deze functie dus als een gemis in versie 5.0

Ruud :thumbdown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of wij als "geocacher" behalve van het kaart materiaal wel zoveel beter worden van TomTom NAVIGATOR 5, gezien het wegvallen van onderstaande functie.
Breedte-/Lengtegraad Navigatie

 

Dit is niet langer beschikbaar in NAVIGATOR 5.

Daarentegen kunt u in wel navigeren naar:

 

Kruisingen

Gemeente centrum

Een willekeurig punt op de kaart

Een Nedelerlandse of Britse postcode

Nuttige Plaatsen

Graag jullie mening hierover.

Ruud :thumbdown:

Dan is Route66 ook niet zo'n slechte keus voor bij een Mitac voor 60 euro meer.

Kijk eens.

Daar je bij Route66 ook geen koordinaten kunt invoeren.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gok een jaar of 2, zeker weten doe ik het niet. Maar in het tempo van rotondes aanbrengen en wegen /wijken bouwen is het wel nodig dat er een upgrade komt.

En dan met name de nieuwe wijken die overal uit de grond te voorschijn komen zorgen ervoor dat je een straat niet kunt vinden :(

Groetjes Marja :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de coördinaten bovenaan de cache pagina, Multi of Single, de start coördinaten zijn is er ook geen enkel probleem. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Misschien dat we een approver nodig hebben die dit iets scherper in de gaten houdt, dit geldt dan voornamelijk voor de buitenlandse caches, hier in Nederland klopt het ondertussen al aardig.

Zie in beide het probleem niet :wine:

Ik gebruik altijd al TomTom om naar een cache te rijden en heb er nog nooit niet kunnen komen met TomTom. Dus voor mij geldt dat de caches die wij gedaan hebben altijd gestart zijn door er met TomTom naar toe te navigeren.

Zoals je weet doe ik geen buitenlandse caches.

En wat de scherpziende approver er mee te maken heeft snap ik f niet.

Bedoel je nu dat deze caches goedgekeurd zijn door een niet scherp ziende approver?

En een approver voor buitenlandse cachs moet je dus bij buitenlandse approvers zijn. Toch?

Nogmaals, met of zonder die functie, ik rij naar de cache en ga daar zonder ppc verder. Die ene keer dat ik daarna een andere coördinaat moest hebben om echt te starten (GME 2005), lukt me nog wel met de GPS. :(

 

De snelste manier om met acupunctuur te experimenteren is voor het eerst een nieuw overhemd aantrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vraag me af of wij als "geocacher" behalve van het kaart materiaal wel zoveel beter worden van TomTom NAVIGATOR 5,

 

Graag jullie mening hierover.

Ruud :(

Dan is Route66 ook niet zo'n slechte keus voor bij een Mitac voor 60 euro meer.

Kijk eens.

Daar je bij Route66 ook geen koordinaten kunt invoeren.

 

Zoals je ziet zit je hier in een draadje over TomTom en niet over Route66 of welk ander inferieur navigatiesofware dan ook.

 

Test beide systemen maar eens tegelijk uit in de auto en je vind 60 euro meer voor dit systeem bij de mitac ineens 60 euro teveel.

 

Route66 is leuk maar valt niet eens te vergelijken met TomTom.

 

Alsof je een verroeste fiets wilt vergelijken met een glimmende Hummer.

 

Route66 is geen navigatiesoftware maar navigatiesofware.

 

Ik weet dat ik nu een enkeling tegen de schenen schop, maar die huilen stiekiem tranen met tuiten dat ze TomTom niet hebben genomen.

Heb liever de mitac met gratis route66, krijg jij die en doe ik mijn oude TTN3 er wel op. ;)

 

Wat ik me afvraag is hoeveel jaar er zit tussen het kaartmateriaal van TomTom 3 en 5?

 

 

Ik gok een jaar of 2, zeker weten doe ik het niet. Maar in het tempo van rotondes aanbrengen en wegen /wijken bouwen is het wel nodig dat er een upgrade komt.

En dan met name de nieuwe wijken die overal uit de grond te voorschijn komen  zorgen ervoor dat je een straat niet kunt vinden :wine:

Groetjes Marja :wine:

TomTom kennende is het de allerlaatse versie van TeleAtlas en dat is volgens mij 2004. De Versie dat op TTN3 staat is volgens mij van 2002.

Maakt ook niets uit. Zelfs met TTN2 kom je nog overal. Alleen moet je een enkele keer een afgesloten weg op ;)

 

Maakt ook mij niets uit. Deze keer mag de TTN2 gebruiker ook nog upgraden voor 59 euro en dat is uniek. Stel dat je nu niet meedoet en volgend jaar kom TTN5 0f 6 en je moet dan ineens de volle pond betalen. Dat was ook zo toen men naar 3 ging. Degene die 1 had kon gewoon 189 euro neertellen.

En het verschil tussen 1 en 3 was wel heel erg groot.

 

Ik moet met deze versie 5 eigenlijk een nieuwe PPC hebben met GSM (GPRS) functie. Als ik namelijk de BT functie al gebruik voor GPS, dan kan ik de BT voor GPRS naar mijn GSM niet gebruiken en heb ik dus aan de verkeersinfoabonnement niets :yes:

 

Dus zal wel op zoek moeten naar een QTEK 2020 of 9090

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie in beide het probleem niet ;)

Ik gebruik altijd al TomTom om naar een cache te rijden en heb er nog nooit niet kunnen komen met TomTom. Dus voor mij geldt dat de caches die wij gedaan hebben altijd gestart zijn door er met TomTom naar toe te navigeren.

Zoals je weet doe ik geen buitenlandse caches.

En wat de scherpziende approver er mee te maken heeft snap ik f niet.

Bedoel je nu dat deze caches goedgekeurd zijn door een niet scherp ziende approver?

En een approver voor buitenlandse cachs moet je dus bij buitenlandse approvers zijn. Toch?

Nogmaals, met of zonder die functie, ik rij naar de cache en ga daar zonder ppc verder. Die ene keer dat ik daarna een andere coördinaat moest hebben om echt te starten (GME 2005), lukt me nog wel met de GPS.  :(

Wat is het toch een ellende als je tegen een Drenth praat. Ze snappen er werkelijk niets. Kijk nu eens naar deze cache: NME in Amsterdam (Ja het is de onze :yes: )Geloof me kruimel als je de oplossing dus de coördinaten niet in TomTom kunt ingeven zal je er met diezelfde TomTom nooit komen. TomTom zal je midden in de Oudekerkerplas neerzetten. Je zal dus je toevlucht tot andere programma's moeten nemen. Dat is dus wat ik bedoel :wine: Het wordt er niet eenvoudiger op :wine:

Ruud cheers.gif

bewerkt door Biertjuh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals je weet doe ik geen buitenlandse caches.

Wat is het toch een ellende als je tegen een Drenth praat. Ze snappen er werkelijk niets. Kijk nu eens naar deze cache: NME in Amsterdam (Ja het is de onze :wine: )

Zoals ik al schreef Ruud, ik kom nooit in het buitenland...... :(

Alsof communiceren met een Amsterdammer zo geweldig is als men weet dat je "uit de provincie" komt. Breek me de b*k niet open. Ken er een die al chagrijnig aan het eind van de afsluidijk was toen hij naar een event in het noorden ging en alleen al door in het noorden te zijn de hele dag niet te genieten was ... :wine:

Zelfs frisse lucht zou al stinken.

 

Na een dag in Amsterdan te zijn geweest, schreef Elvis zijn hit: "In the Ghetto"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals ik al schreef Ruud, ik kom nooit in het buitenland......  :(

LOL. Kruimel weet niet dat hij in het buitenland woont :wine:

Alsof communiceren met een Amsterdammer zo geweldig is als men weet dat je "uit de provincie" komt. Breek me de b*k niet open. Ken er een die al chagrijnig aan het eind van de afsluidijk was toen hij naar een event in het noorden ging en alleen al door in het noorden te zijn de hele dag niet te genieten was ... :wine:

Hmm, je hebt ook mensen die alles ver vinden. Zijn dan ook vast geen geocachers :yes:

Zelfs frisse lucht zou al stinken.

Dat doet het ook. Anders laat ik regelmatig wat frisse lucht ontsnappen... ;)

 

Na een dag in Amsterdan te zijn geweest, schreef Elvis zijn hit: "In the Ghetto"

Nee, dat was na een bezoekje aan Haarlem en Breukelen (In New York dan).

Vreemd genoeg gaat het over Chicago, en is het nummer niet geschreven door Elvis maar door Mac Davis.

 

Naast TomTom hebben we ook nog pakketjes als Destinator (Bijna identiek aan TT) en iGuidance (dat er zelfs een stukja beter uitziet dan TT, maar waarvoor nog geen Europa-versie is, jammer genoeg).

Iemand daar ervaring mee (in vergelijking met TT)???

bewerkt door dmace
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over TT5.

Ik heb hem vanmorgen ook besteld. Uit het PPC forum begreep ik dat de gedetaileerde europa kaarten hier ook bij zitten. Zelfs als je alleen maar de Benelux versie hebt.

Ik heb nl TT3 alleen Benelux. Dus nu met deze upgrade krijg ik voor 69 Euro, heel europa erbij. :(

Mijn dag kan niet meer stuk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even over TT5.

Ik heb hem vanmorgen ook besteld. Uit het PPC forum begreep ik dat de gedetaileerde europa kaarten hier ook bij zitten. Zelfs als je alleen maar de Benelux versie hebt.

Ik heb nl TT3 alleen Benelux. Dus nu met deze upgrade krijg ik voor 69 Euro, heel europa erbij.  :(

Mijn dag kan niet meer stuk

En ik heb de Europa kaarten 5 weken geleden aangeschaft voor €180,-

Ik baal er dus behoorlijk van :wine:

Ruud :wine:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...