Spring naar bijdragen

Vakantie


De Roode Loper

Aanbevolen berichten

De vakantiekriebels zijn er weer. Ik heb tot nu toe 2 caches gedaan op vakantie in Duitsland. De ene was een drive-and-go en viel qua inhoud tegen, de andere was een multi (de mooiste die we tot nu toe gedaan hebben) en de cache was ook redelijk goed gevuld. Junior haalde er daar een zakmes uit :eek: (rare jongens die Duitsers).

 

Nu gaan wij deze zomer naar het Zwarte Woud :blush: en willen niet alleen in Duitlsand cachen, maar ook in de Elzas (Frankrijk) en Noord West Zwitserland. Ik heb al een PQ aangemaakt hiervoor. Ik wil nu graag weten wat jullie ervaringen zijn met het cachen in het buitenland, dus moeilijk? kwaliteit? inhoud cache? e.d.

 

Ik ben benieuwd :D

bewerkt door De Roode Loper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hoi,

 

inderdaad via de zoekfunctie. Wat ik altijd doe, is de coordinaten van de camping (of hotel) invoeren en zo de dichtsbijzijnde caches opzoeken.

 

In het algemeen is de inhoud van de caches wel vergelijkbaar met die in Nederland.

 

Alleen in Frankrijk wil de taal wel een tegenwerken. De echt onleesbare (voor mij dan) sla ik gewoon over.

 

Waar ik verder op let is de datum dat ze het laatste gevonden zijn, niet iedereen logt nl een not found (helaas).

 

En verder, ja, de moeilijkheid volgt ook uit de logs. Ik ga niet alleen op de sterretjes af. Vaak wordt er gewaarschuwd voor steile rotsen en dat je moet opassen met kinderen. Ik heb echter nooit echt problemen hiermee gehad. Dit ligt ook heel erg aan de kinderen die meegaan.

 

Op deze manier gecached in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Aruba.

 

Success, Jan

bewerkt door jstevens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu gaan wij deze zomer naar het Zwarte Woud  :D  en willen niet alleen in Duitlsand cachen, maar ook in de Elzas (Frankrijk) en Noord West Zwitserland. Ik heb al een PQ aangemaakt hiervoor. Ik wil nu graag weten wat jullie ervaringen zijn met het cachen in het buitenland, dus moeilijk? kwaliteit? inhoud cache? e.d.

Op zich niet veel anders dan Nederlandse caches.

Ze liggen echter niet op elkaar gestapeld zoals in Holland.

Let wel even op dat je in Frankrijk niet denkt van het is nog 500 m door het veld, want er kan soms nog een aardige bult tussen liggen.

Je gaat in Frankrijk pas lopen als je binnen de 200 m bent! :blush:

sTeam Trean heeft als Nederlander wonende in de Elzas rondom zijn woonplaats een aanral caches uitgezet, hij organiseerd binnenkort zelfs een event.

Ik heb er 2 in de Vogezen liggen, Fondronfaing en Grand Ventron.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Barcelona en surroundings. Magnifiek, mooie uitzichten, veel klimmen in de hitte, en de beste (maar helaas niet gehaald): Montserrat.

Wat me vooral opviel: mannelijke caches waar je wat voor moet doen. Ruw terrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wil nu graag weten wat jullie ervaringen zijn met het cachen in het buitenland, dus moeilijk? kwaliteit? inhoud cache? e.d.

 

Ik ben benieuwd :D

 

Ik heb inmiddels in Duitsland, België, de USA, Thailand, Chili en op La Palma en Sicilië gecached, en in het algemeen kun je wel stellen dat het e.e.a. qua opzet niet gek ver afwijkt van wat we inmiddels in Nederland gewend zijn. Wel is buiten Nederland aan te raden een GPSr met een accurate hoogtemeting te hebben. We hebben daar met onze simpele eTrex al een paar keer problemen mee gehad.

Goede kaarten zijn ook nooit weg, en, zo mocht ik een paar weken in Chili ervaren: zorg dat je van te voren vertaald hebt wat er te vertalen is....

 

Tenslotte: check vantevoren even of de cache in een vlaag van blind enthousiasme door een toerist/buitenlander is geplaatst of niet. Als dat het geval is, is het risico levensgroot dat er al tijden geen of misschien wel nooit onderhoud is gepleegd: kans is evenredig groot dat de cache er dan niet meer ligt (check dus ook de logs even). Ook daar heb ik wat wrange ervaringen mee op mogen doen.

 

Succes en veel plezier.

bewerkt door doofie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tot nu toe kan ik alleen maar spreken over Luxemburg.

Heerlijk cacheland met aardige caches.

Alleen krijg je wel beenspieren van al het klimmen, staan wandelpaden niet op de Mapsource-kaarten, en kunnen caches op 300m afstand wel eens een wandeling van een uurtje opleveren omdat rechtstreeks niet een term is die in Luxemburg voorkomt :D

 

Ik denk dat andere groene bergachtige gebieden dezelfde problemen opleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat andere groene bergachtige gebieden dezelfde problemen opleveren.

 

Ik hou daar rekening mee. Er ligt zo'n 5 km tenoorden van onze camping een cache en ik kan vanuit de caravan de hoogte verschillen goed inschatten, vanwege het mooie uitzicht. Het betreft deze cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

" mannelijke caches waar je wat voor moet doen". Ruw terrein.

 

:D

 

Eh huh is dat wat nieuws?

Zijn er ook vrouwelijke caches dan?

Is een Geocache nu ook al geëmancipeerd ???

:blush:

 

On topic:

Schotland is voor mij toch wel het land van de extremen hoor weinig caches maar die er liggen zijn dan ook wel :eek:

bewerkt door The Crow 666
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Ik heb in Engeland, Duitsland, Frankrijk en Spanje cache's gedaan. Allemaal tijdens vakanties. Mijn ervaring is dat ze niet veel verschillen van de Nederlandse caches, behalve dat het terrein wat problemen op kan leveren. In Nederland is het meestal vlak waaardoor je een betere inschatting kan maken. In het buitenland hebben we toch wel vaak moeten klauteren en dat dit kan gevaarlijk zijn voor kinderen.

Maar het leukste aspect van cachen in het buitenland is dat je toch op verrassende plaatsen komt waar je normaal gesproken nooit van je leven gekomen zou zijn. Nu geldt dit in Nederland ook wel maar in het buitenland is dit nog een graadje heftiger.

 

Kortom: Doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb de links naar de sites over het Schwarzwald al bij de favorieten staan. Vooral de 3D kaart is mooi. Ik heb een wandelkaart van de omgeving Simonswald (camping) en natuurlijk de h....m.....karten. Dit alles met een PQ met een straal van 75km rond de camping lijkt me wel ok. Kaarten van de Elzas komen waarschijnlijk ook nog samen met die van Zwitseland. Nu maar hopen dat het geen temperaturen van 30° worden, want dat is afzien.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...