Spring naar bijdragen

Geocache met kinderen


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

een leuke kindervriendelijke cache is de cache "speeltuin".

Dit is de link: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...a4-a827ab7a77df

 

Lees de links maar voor de reacties. Het is een cache welke loopt van speeltoestel naar speeltoestel. Niet lang, ongeveer 2,5 km. en allemaal op verharde weg, m.u.v. de laatste 350 meter naar de cache.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

De Speeltuin is zeker een aanrader voor kinderen. Je moet er alleen een beetje tijd voor uittrekken. Onze kids waren uit sommige speeltuintjes niet direct weg te slaan.

En wij zijn speciaal uit België hiernaar toe gereden dus dat wil al wat zeggen niet .

 

 

De Sloeberkes

Inderdaad sloeberkes dat wil wat zeggen, zoals al gezegd ik zal ze later vandaag toevoegen als ik thuis kom. En ben natuurlijk openstaand voor nog meer mooie kidsvriendelijke caches.

 

Groeten haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk stuk, kapitein Haak!

geocaching is met kinderen helemaal het einde. ik neem ze altijd mee. heen slepen ze zich naar de cache, maar eenmaal gevonden zijn ze alle vermoeidheid vergeten. en voor mij is het een goed doel om op uit te trekken. normaal ging ik altijd naar dezelfde plekkies in het weekend, maar nu kom je op plekken waar je nooit van hebt gehoord.

nabij Hoorn ligt een cache met allemaal beren erin. haha, je moest m'n meiden 's zien hoe fanatiek!

 

er is wel verschil tussen 10- en 10+. m'n meiden zijn 6 en 7. die willen resultaat. open met die cache en kijken wat er te ruilen valt. m'n zoon is 11. voor zijn verjaardagsfeestje heb ik een groepje meegenomen naar de cache 't Woud. walkies talkies mee, om de beurt de GPS vasthouden... opvallend hoe leuk ze het vonden terwijl het koud was en toch een behoorlijk stuk moesten stappen. het was een multicache en er was 1 aanwijzing weg, dus we konden de cache niet vinden, ... dat kostte me wel een berg pannekoeken. maar de dag op zich al was een feest.

 

het enige lastige is dat bij tegenslag de afstand onverwacht erg groot kan worden. in Bergen aan Zee was de route afgezet. dat kostte een extra uur lopen. met kleine beentjes wordt zo'n afstand dan wel erg groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

leuk stuk, kapitein Haak!

geocaching is met kinderen helemaal het einde. ik neem ze altijd mee. heen slepen ze zich naar de cache, maar eenmaal gevonden zijn ze alle vermoeidheid vergeten. en voor mij is het een goed doel om op uit te trekken. normaal ging ik altijd naar dezelfde plekkies in het weekend, maar nu kom je op plekken waar je nooit van hebt gehoord.

nabij Hoorn ligt een cache met allemaal beren erin. haha, je moest m'n meiden 's zien hoe fanatiek!

 

er is wel verschil tussen 10- en 10+. m'n meiden zijn 6 en 7. die willen resultaat. open met die cache en kijken wat er te ruilen valt. m'n zoon is 11. voor zijn verjaardagsfeestje heb ik een groepje meegenomen naar de cache 't Woud. walkies talkies mee, om de beurt de GPS vasthouden... opvallend hoe leuk ze het vonden terwijl het koud was en toch een behoorlijk stuk moesten stappen. het was een multicache en er was 1 aanwijzing weg, dus we konden de cache niet vinden, ... dat kostte me wel een berg pannekoeken. maar de dag op zich al was een feest.

 

het enige lastige is dat bij tegenslag de afstand onverwacht erg groot kan worden. in Bergen aan Zee was de route afgezet. dat kostte een extra uur lopen. met kleine beentjes wordt zo'n afstand dan wel erg groot.

uiteindelijk heb ik ook daarom geprobeerd een globale indeling te maken in leeftijdsgroepen. Het is duidelijk dat de oudere kinderen andere dingen willen dan de jongere. Ik heb zelf een zoon van elf en een dochter van dertien, het vinden is voor hen belangrijk maar ik heb dit weekend er zelfs een tweede gps bij gekocht omdat ze er zelf eentje willen vasthouden. Eigenlijk moeten we er dan nog eentje hebben want paps wil ook :P. Maar goed ik ben helemaal met je eens dat er met kleintjes best extra beperkingen kunnen zijn, zelf ben ik eens helemaal de verkeerde kant op gegaan, stukje tekst slecht gelezen, anderhalf uur alles bij elkaar weggegooid, ik heb een slechte dag gehad als je de reacties van de kids die dag had gehoord naar mij. Ik werd zelfs een beetje gezien als een blondje. :blush:

 

groetjes Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn oog viel net op dit draadje.

Bedankt dat je de cache heerlijkheid in de kasteeltuin erbij gezet hebt. ;):blush:

 

Wij cachen met 2 kinderen, 1 van bijna vier en een van bijna 2. De jongste zit in de wandelwagen en de oudste loopt stukjes en gaat af en toe bij mij op de schouders zitten, of op de wandelwagen staan. We letten eigenlijk niet op de routes of ze wel wandelwagen vriendelijk zijn. Meestal valt het wel mee, maar soms lukt het bijna niet, maar we geven dan niet op. Meestal moeten we wel de wandelwagen over een hekje tillen, omdat die te breed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij vinden het ook een goed tijdverdrijf. Ook onze dochter zit graag de hele dag met de snufferd voor de tv, of achter de gameboy. Nu gaat ze er lekker op uit en kan ze goodies ruilen. Helaas vindt ze de micro's niet zo leuk.

Maar wij soms wel ;)

voor de score :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht vandaag jullie nieuwe cache te vinden, maar helaas het is niet gelukt hoewel ik de locatie een logische vond. Maar goed niet getreurd. Goed dat jullie het cachen met kinderen als een plezier ervaren en graag gedaan v.w.b. het plaatsen van jullie cache.

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht vandaag jullie nieuwe cache te vinden, maar helaas het is niet gelukt hoewel ik de locatie een logische vond. Maar goed niet getreurd. Goed dat jullie het cachen met kinderen als een plezier ervaren en graag gedaan v.w.b. het plaatsen van jullie cache.

 

Groeten kapitein Haak.

 

 

Hij ligt er wel, althans gisteravond nog wel. Stuur anders een mail, met daarin de plek, dan kunne we kijken of je inderdaad op de goede plek zat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Zoals jullie kunnen zien ben ik een nieuwkomer.

Hoe krijg ik nou ook zo'n leuk plaatje bij mijn naam?

Groeten Kinabalu

 

Kinabalu je kunt in op het internet een plaatje of animatie zoeken.

Vervolgens ga je naar Instellingen, dan naar wijzig avatar en daar kun je de url invullen.

De url kun je vinden door rechts te klikken op het plaatje en dan naar eigenschappen te gaan. Zo moet het volgens mij lukken

Succes! :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Da's dan weer jammer om te zien dat de Speeltuin even niet beschikbaar is.....

 

Andere plannen maken voor de vakantie.

 

(wat ben ik trouwens blij met de vakantiespreiding... ik had niet graag nu vakantie gehad. :crybaby: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de categorie 4-12 jaar is :crybaby: Hands of Time :ph34r: nabij Kijkduin leuk te doen. De cache zelf is goed gevuld en goed onderhouden.

Een van de ouders moet alleen van te voren even het puzzeltje op lossen.

Een coords check bij de maker kan geen kwaad.

En is het te warm dan rij je gewoon door naar het strand. :angry:

Grtz

 

Hrng

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Haak mijn cache zijn kindvriendelijk en de cache is goed heel goed gevult!

 

allemaal omgeving emmen

*brusje* mega bak

Met picto's lukt het ook wel*groot doos*

*Klimop *mooie doos*

Een ppot met goud*kindvriendelijk micro* waar kinderen huilend en wel de auto in moeten want pa en ma wilen cachen :dribble: *

 

Jolanda

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...