Spring naar bijdragen

Geocache met kinderen


Kapitein Haak

Aanbevolen berichten

Makkie. Klik op je eigen naam, die links naast je berichtjes staat. Aldaar staat onderaan ergens avatar-options. Hier kun je dus een standaard plaatje (avatar) keizen, of een link naar een eigen plaatje opnemen.

 

Gr.M.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bedankt voor de informatie mgr.

Zo zien mijn stukjes tekst er veel beter uit.

Kinabalu is een 4101 meter hoge berg op Borneo waar ik 14 jaar geleden bovenop heb gestaan. Dat was de meest intensieve buitensport ervaring die ooit heb gehad. ;)

 

Groeten Kinabalu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blergh, !@#$#% teken.

 

Ook ik heb net als Kruimel onflex veel antibiotca moeten slikken omdat er bij mij al een dikke kring zat.

 

Ik had vaak genoeg gehoord over teken. Ik heb al jaren een hond dus wist echt wel wat teken waren. Maar ik had er nog nooit een zelf gehad. We hoorden wel eens van mensen dat ze een teek ontvoerd hadden uit het bos maar wij hadden zoiets van nah broodje aap. Sterker nog wij dachten dat er in nederland alleen maar teken waren die de hondjes enz hun "neem van donor bewijsje" gebruikte. Tot dat ik dacht, dat ik een mug wat gedoneerd had op mijn rug, maar toen ik voorzichtig met me vinger over de "beet" ging voelde ik iets terug kriebelen tegen mijn vinger. Ik liet mijn vechtgenoot eens van dichtbij kijken en die schrok zich de tering. TIS EEN TEEK riep hij. Dat kan niet gilde ik terug. We hadden gelukkkig wel al een tekentang voor ons hondje dus die werd op mij uitgeprobeerd. En dood was de teek.

 

Iedere keer na dat incident kontroleerde we onszelf de kids en de hond en regelmatig werd er bij mij 1 of 2 ontdekt (meeste is 9) maar nooit bij de rest van de leden van ons gezin. Kreeg ook al gauw de naam Tekenontvoerder of ons mam jat teken als we gaan geocachen.

 

1 1/2 jaar later hebben we er 1tje hoofdwaarschijnlijk niet gezien en ik vermoed dat ik s'nachts aan het krassen ben geweest want het bewuste krengetje heb ik nooit gezien. Op een gegeven moment ondekte ik een kring en ja wel oom Doc bevestigde mijn vermoedde. Ik mocht een 3 dubble kuur aan de penceline.

 

Wat ik nu ga vertellen berust op pure ervaring en ik heb nooit nagevraagd of dat upperhaupt mogelijk is......Een half jaar later word onze kind (dochter) een jonge volwassenen en jawel elke keer als wij waren wezen geocachen had zij wel hier of daar een teek. Mischien kan Geodoc mijn verhaal toelichten of het toeval is of dat er een kern inzit. Heeft het iets met hormonen te maken?

 

Ook heeft iemand mij eens verteld dat als je een pilsdrinker bent je nooit last hebt van teken want je bloed zou bitter zijn. Nou daar heb ik wel antwoord op. Ik ben de enige in ons gezin die pils drinkt en ik heb de meeste teken mee naar huis genomen, geloof dat verhaaltje dus nooit.

 

Sommige onder ons weten het maar de meeste niet...wist jij dat er (helaas niet in nederland) een inenting bestaat tegen teken ?

 

Heks

die een teringhekel heeft aan die kleinen zwarte krengetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij hebben regelmatig met teken te maken gehad. Of beter gezegd alleen ik heb er last van. Net zoals bij Megaheks schijn ook ik alleen aantrekkelijk te zijn voor die beestjes. Ik kan me wel iets anders bedenken waardoor ik aantrekkelijk gevonden wil worden. :D

 

Wij gaan ieder jaar op vakantie in Drenthe en ik verzamel ze er ieder jaar weer. Waar we ook gaan wandelen het lukt ze iedere keer weer om me te pakken te krijgen en ik wil ze NIET!

 

Ik heb wel eens gehoord dat ze op temperatuur reageren. Dus merken ze dat er iets warms in de buurt is dan laten ze zich vallen uit een boom of springen ze nar je toe.

 

De boswachters van de camping hebben ze bij hoge uitzondering terwijl zij de hele dag door de natuur zwerven. Het is niet eerlijk. ;)

 

De tekenpen zit dan ook altijd in de rugzak tijdens het wandelen. Er ligt er 1 in de caravan en er zit er 1 in de rugzak voor als we gaan schatzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit een keer een teek in de tropen opgelopen, maar als je in de tropen door het gras loopt dan heb je gegarandeerd bloedzuigers. En dat is ook niet zo smakelijk. ;)

 

Ik hoop niet dat mijn zoontje een teek oploopt tijdens het geocachen, dan heb ik er liever zelf een.

 

Groeten Kinabalu

Link naar opmerking
Deel via andere websites

### Tekenwaarschuwingsverhaal ###

Maar goed, dat even ertussendoor. Gaan we weer ontopic.

Mooi opzetje Haak ;)

 

 

Het lijkt ineens wel een tekendiscussie geworden te zijn, terwijl ik eigenlijk alleen maar de aandacht wilde vestigen op een geschreven artikel betreffende geocachen met kinderen.

 

Groeten Haak.

 

Klopt helemaal Haak :D

 

Mijn extra waarschuwing over teken, met de bedoeling dat je dat dan duidelijk op je site zet, was mede de aanleiding dat je topic verzand in offtopic.

Blijkt maar weer dat het tekengedoe nog behoorlijk "hoog" zit bij vele van ons. Mega is net als ik zo'n cacher die zich lam gevrreten heeft in antibiotica. Ik meende Elsinga ook nog uit voorzorg. ;)

 

Mischien is het beter om het tekendraadje weer eens op te zoeken en dit gedeelte er naar toe te kopieëren zodat het tekenverhaal weer eens extra de aandacht krijgt. Vooral ook omdat we zoveel nieuwe forumleden en enkele nieuwe cachers hebben.

 

Het is natuurlijk wel een eer om het tekenverhaal in je draadje te krijgen, maar ik begrijp dat je het graag ontopic wilt houden omdat er meer is dan teken als de kinderen mee "moeten" tijdens het cachen ;)

 

#### Dus graag nog eens een verzoekje aan iedereen, inclusief mezelf, om de topic weer ontopic te te laten zijn. ####

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank aan Kruimeldief. En ik begrijp terdege de tekenproblematiek maar inderdaad is dat niet alleen kinderen betreffend en zoals Kruimel aangeeft al in een ander draadje ruim vertegenwoordigd.

Maar goed het is wel leuk te zien dat het iets losmaakt bij forumleden.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Site ziet er leuk uit. Stukje over de kinderen is goed en duidelijk uitgelegd. Complimenten! ;)

 

Misschien is een aanvulling met cache-routes die voor kinderen leuk zijn een idee. Er is op het forum als eens over gepraat maar ik kon het zo gauw niet terug vinden.

Een link naar zo'n route geeft de mensen een idee wat de kids (en ouders) kunnen verwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Site ziet er leuk uit. Stukje over de kinderen is goed en duidelijk uitgelegd. Complimenten! ;)

 

Misschien is een aanvulling met cache-routes die voor kinderen leuk zijn een idee. Er is op het forum als eens over gepraat maar ik kon het zo gauw niet terug vinden.

Een link naar zo'n route geeft de mensen een idee wat de kids (en ouders) kunnen verwachten.

 

Ik zou het leuk vinden er een aantal van te plaatsen maar daar moet dan wel weer het onderscheid worden gemaakt in de leeftijden, b.v. mijn kinderen (11 en 13) vinden een spannend verhaal ook bijzonder leuk.

 

Edoch ik ben redelijk nieuw zoals mijn stats bewijzen dus ik moet varen op de info van anderen.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben zelf een dochter van 8 die niet altijd zin heeft om mee te gaan cachen. In het begin vond ze het heel leuk om knuffeltjes, balletjes en/of spelletjes uit de caches te halen. Na verloop van tijd is dat minder geworden. Dat ligt soms ook aan de inhoud van de caches. Soms kijkt het wel Cache in, Trasch in. Maar dat is een ander draadje.

 

Techniek boeit haar niet zo. Maar ze is wel in staat een WP aan te maken op een Magellan Meridian en vervolgens naar het WP toe te lopen.

 

Er zijn een aantal punten dat bijdraagt tot een leuke cachedag voor haar:

 

- ergens onderweg gaan eten of drinken

- klimmen en klauteren

- modder/water

- tegenkomen van dieren, paarden, honden ed

- eigen cachebeschrijving met heldere vragen en afbeeldingen van te zoeken objecten

 

 

Vooral die laatste werkt. Er zijn caches zoals de Hunebedden die afgezien van het rijden heel leuk zijn voor kinderen.

 

Je hebt gelijk als je zegt dat je ze erbij moet betrekken. We overwegen om een tweede gps erbij te nemen voor haar.

 

Met de selectie van de te lopen caches houden we wel rekening met haar. Kindonvriendelijke caches gaan we niet doen. Caches met vermeldingen van teken, processierupsen ed doen we bij voorkeur in de winter. Wij vinden het cachen in de winter sowieso leuker dan in de zomer.

 

Als je nog meer info over kinderen en GC vinden. Op het forum van geocaching.be staat bv een Kids-corner speciaal voor kinderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Site ziet er leuk uit. Stukje over de kinderen is goed en duidelijk uitgelegd. Complimenten! :thumbup:

 

Misschien is een aanvulling met cache-routes die voor kinderen leuk zijn een idee. Er is op het forum als eens over gepraat maar ik kon het zo gauw niet terug vinden.

Een link naar zo'n route geeft de mensen een idee wat de kids (en ouders) kunnen verwachten.

 

Dus als mensen mooie kindvriendelijke caches weten meld mij dan hier de link even maar zeg er even bij voor welke leeftijdsgroep hij leuk is. Kindvriendelijk kan te maken hebben met inhoud, opdrachten en routes. Ik heb er slechts een paar nodig ter illustratie van het verhaal waar het draadje over gaat.

 

Bedankt maar weer.

Kapitein Haak. (die nog steeds op zoek is naar Peter Pan)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Hai, ik heb mezelf net aangemeld voor deze site en kan nu al een bijdrage leveren :huh: . Een leuke cache voor wat jongere kinderen is Buga 1987 in de buurt van Dusseldorf (D). Alleen de plek van de cache zelf is niet geschikt om samen met de kinderen te bezoeken :eek: . Die zullen dus even moeten toekijken hoe papa of mama de schat boven haalt :huh: . Verder heel geschikt om een (mid)dag door te brengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai, ik heb mezelf net aangemeld voor deze site en kan nu al een bijdrage leveren  :huh: . Een leuke cache voor wat jongere kinderen is Buga 1987 in de buurt van Dusseldorf (D). Alleen de plek van de cache zelf is niet geschikt om samen met de kinderen te bezoeken  :eek: . Die zullen dus even moeten toekijken hoe papa of mama de schat boven haalt  :huh: .  Verder heel geschikt om een (mid)dag door te brengen.

 

Het bijbehorende linkje! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...