Spring naar bijdragen

Grote accu/batterij test


Aanbevolen berichten

Omdat er nogal vaak problemen zijn met, wat is een goede NimH accu, vond ik onderstaande link.

Eigenlijk bedoelt voor camera's maar een batterij is een batterij!

Sommige gegevens zijn misschien al weer wat gedateerd maar het geeft wel een indicatie. Bovendien zijn lang niet all merken hier verkrijgbaar.

Zie maar wat je er mee doet.

 

The Great Battery Shootout! by Dave Etchells

 

TESTERS.JPG

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Omdat er nogal vaak problemen zijn met, wat is een goede NimH accu, vond ik onderstaande link.

Eigenlijk bedoelt voor camera's maar een batterij is een batterij!

Sommige gegevens zijn misschien al weer wat gedateerd maar het geeft wel een indicatie. Bovendien zijn lang niet all merken hier verkrijgbaar.

Zie maar wat je er mee doet.

 

The Great Battery Shootout! by Dave Etchells

 

TESTERS.JPG

 

 

Hier staat er ook een, van de Consumentenbond :

http://www.xs4all.nl/~kassai/dingetjes/200...plaadbare_b.pdf

(=PDF Bestand)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk bedoelt voor camera's maar een batterij is een batterij!

Ja, dat had je gedacht!

 

Het maakt nogal uit voor de capaciteit van een batterij hoe je hem leeg laat lopen, met een grote stroom in 1 uur of met een kleinere stroom in 10 of 100 uur. D'r zitten vaak niet voor niets nog NiCd batterijen in boormachines. Boormachines en digitale camera's zijn stroomvreters, een GPS ontvanger is veel bescheidener.

 

Daarom heb ik maar eems zelf een batterij-capaciteits meter gebouwd en mijn voorraad oplaadbare batterijen doorgemeten.

Vaak zie je trouwens dat er eentje in het setje van vier de geest gegeven heeft (en het hele setje slecht lijkt). Haal die eruit en de rest van het setje is nog prima.

 

En vergeet de belangrijkste tip in het verhaal niet: een goede lader is zo ongeveer de belangrijkste factor bij de capaciteit en levensduur.

 

Wim

bewerkt door jowi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk bedoelt voor camera's maar een batterij is een batterij!

Ja, dat had je gedacht!

 

Het maakt nogal uit voor de capaciteit van een batterij hoe je hem leeg laat lopen, met een grote stroom in 1 uur of met een kleinere stroom in 10 of 100 uur. D'r zitten vaak niet voor niets nog NiCd batterijen in boormachines. Boormachines en digitale camera's zijn stroomvreters, een GPS ontvanger is veel bescheidener.

 

Daarom heb ik maar eems zelf een batterij-capaciteits meter gebouwd en mijn voorraad oplaadbare batterijen doorgemeten.

Vaak zie je trouwens dat er eentje in het setje van vier de geest gegeven heeft (en het hele setje slecht lijkt). Haal die eruit en de rest van het setje is nog prima.

 

En vergeet de belangrijkste tip in het verhaal niet: een goede lader is zo ongeveer de belangrijkste factor bij de capaciteit en levensduur.

 

Wim

 

 

Test batterijladers :

http://www.student.unimaas.nl/r.oei/batterij.pdf (ook een pdf bestand)

Ik had dit item toevallig net zelf helemaal uitgeplozen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik doelde eigenlijk op oplaadbare versies (NimH) maar ben zo vrij geweest om hier ook een link neer te zetten naar die test.

 

Daarvan heb ik in de loop der jaren veel ervaring mee op gedaan :blush:

 

Ik heb er altijd een 12 stuks bij me (AA, penlight).

 

De allerbeste ervaring had ik met die van GP. Ik heb ook die gele van de Aldi gehad war we een dik jaar geleden over hadden hier op het forum. Nou dat was dus 3xnix :)

GPS kon er nog geen uur mee doen.

 

Waarom ik er altijd zoveel bij me heb? 3x2 voor een dag cachen. Ben soms halverwege een 2e setje nodig. vooral ook omdat de elec. compas continu aanstaat.

Tja, dan nog 4 stuks voor de PETZL headlight :D En dan nog 2 over voor Feetjes zaklampie.

De smartlader van GP heb ik ook altijd bij de vaste cache uitrusting. 45 minuten in de auto aan de accu en 4 penlights van 2300 mili ampere zijn weer vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verleden week op TV bij Radar, grote batterijentest. De beste was de goedkoopste. Aldi's groene batterijen gingen langer mee dan de rest als duracel sony en al die andere. En ze waren met hun 25 eurocent per stuk ook vele malen goedkoper :blush:

 

Ken eigenlijk alleen de blauwe batterijen van dan Aldi. Werken prima, al gaan ze iets minder lang mee dan die oranje/groene die bij veel laders zitten.

Maar met 2 setjes batterijen kan ik de hele dag door cachen zonder problemen, dus mij hoor je niet klagen. :)

 

/me gaat vanmiddag even neuzen naar de groene variant van de ALDI.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

een GPS ontvanger is veel bescheidener.

Wim

 

Ik denk dat, bij normaal gebruik van een GPSr en een digitale camera, het stroom verbruik niet zoveel zal verschillen.

Bij normaal gebruik denk ik bv aan het niet gebruiken van de zoom bij een camera en het niet gebruiken van de display verlichting van een GPSr.

 

Een GPSr verbruikt meer als menigeen denkt. Kijk maar eens bij de gegevens van deze toestellen bij gebruik van alcaline batterijen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

.....al gaan ze iets minder lang mee dan die oranje/groene die bij veel laders zitten.

Maar met 2 setjes batterijen kan ik de hele dag door cachen zonder problemen, dus mij hoor je niet klagen. :)

De oranje/groene zijn de GP's. Dat zijn voor mij nog de beste.

 

een GPS ontvanger is veel bescheidener.

Wim

 

Ik denk dat, bij normaal gebruik van een GPSr en een digitale camera, het stroom verbruik niet zoveel zal verschillen.

Bij normaal gebruik denk ik bv aan het niet gebruiken van de zoom bij een camera en het niet gebruiken van de display verlichting van een GPSr.

 

Een GPSr verbruikt meer als menigeen denkt. Kijk maar eens bij de gegevens van deze toestellen bij gebruik van alcaline batterijen.

 

Vergeet dan niet de flitser van de digicam :cry: Deze slurpt natuurlijk wel veel. Daar staat tegenover dat de compasfunctie continu aan hebben op de GPSr de levensduur van de batterij halveert.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trust batterijen 2000 Mah van 3/4 jaar oud en nog lang geen 1000 keer opgeladen, maar nu al "lam" :dribble:, tenminste wel voor de digi NIKON COOLPIX 3100 (dat is een slurper en start niet eens op wanneer de batterijen koud zijn B), hoezo COOLPIX? ). In de SILVA GPS doen ze het nog wel (staat bekend om energiezuinig ook onder extreme koude omstandigheden). Wat raden jullie aan voor de camera? Waaibomenmerk of toch duurder ;) ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik deze in een 2100 mAh versie GP2000.JPG

En deze in een 2300 mAh versie PANASONIC1600.JPG

 

Beide voor de camera Canon Powershot als ook voor de Magellan en Etrex.

 

Voldoen prima en komen nu naderhand ook uit de testen goed uit de verf.

Vooral de Magellan blijkt nogal "kritisch"te zijn met oplaadbare cellen maar ik heb nooit problemen hiermee gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...