Spring naar bijdragen

Mijn kaarten mogen wel wat kosten, tenmiste..


Wimmert

Als ik kaarten voor mijn gps koop dan:  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik kaarten voor mijn gps koop dan:

    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 50 euro.
      10
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 100 euro.
      4
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 150 euro.
      1
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 200 euro.
      0
    • Heb ik liever heel europa voor max 50 euro.
      4
    • Heb ik liever heel europa voor max 100 euro.
      6
    • Heb ik liever heel europa voor max 150 euro.
      1
    • Heb ik liever heel europa voor max 200 euro.
      2
    • Heb ik liever heel europa voor max 250 euro.
      0
    • Heb ik liever heel europa voor max 300 euro.
      0
    • #### deze optie is gewist door moderator, voldoet niet aan de forumregels ####
      5
    • Ik koop geen kaarten omdat ik dat niet gebruik.
      2
    • Ik heb hier geen mening over.
      3


Aanbevolen berichten

Deze poll is basaal foutief.

Het is alsof je de forumgangers vraagt: "hoeveel mag een paard kosten? En hoeveel een muilezel?"

In dit geval gaat het over kaarten en daar zijn twee soorten van: vector kaarten en raster kaarten.

Een rasterkaart is als een papieren kaart maar dan op het scherm getoond.

Een vectorkaart is object-gebaseerd en dan is het maar net hoeveel objecten een kaart bevat van welke soort die bepalen hoe bruikbaar die kaart is voor zaken als: hoe kom ik het beste van A naar B met de auto (autorouting), waar zijn tankstations (voor auto, mens of dier) etc.

Vectorkaarten kunnen op vele manieren toegevoegde waarde hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

En jij gebruikt echt geen 5% van alle Windows mogelijkheden. Sterker nog:

Doe eens control+alt+delete (alleen als je Windows NT/2000/XP hebt).

Wat zijn je huidige systeem resources? Meer dan 95% ? Dan gebruik je nog

niet eens 5% van je hardware.

Ook een foute conclusie. Want jij gaat er dan zelfs nog van uit dat het apparaat 24*7 aan staat :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort voor ik mijn bericht plaatste had ik gelezen:

In het raadsbesluit van 16 november 1874 worden ook de toltarieven genoemd: voor een onaangespannen paard moest 5 cent worden betaald, een rund, muilezel of veulen kostte 2 cent. ...

...De vrijstelling gold verder voor de koning en de Prins van Oranje, voor militaire transporten en tenslotte voor de postbode....

Toen ik dus een vergelijking tussen appels en peren wilde verduidelijken zat ik met dit kostenplaatje van beide dieren in mijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, 5%? Ik zou het nog niet voor 1% gebruiken, maar waarom zou software nu niet meer zo duur moeten zijn? Waar is dat dan van afhankelijk geworden? Volgens mij ligt het eraan wat de maker voor ontwikkelen heeft betaald. Ik kan me voorstellen dat kaartmateriaal dat zo goed als up to date is een behoorlijke prijs heeft.

 

Het softwarte dat erbij hoort is ook goedkoop. Het is zelfs gratis. Je betaalt voor de kaarten.

Als je de digitale kaarten van Nederland gaat kopen bij het Kadaster in Emmen dan ben je ruim 30.000 euro kwijt en dan wordt je ook nog verplicht een abonnement te nemen voor minimaal 5 jaar voor de updates wat per jaar ongeveer hetzelfde kost......

die kaarten staan op software, dus of ik voor de kaarten betaal of voor de software is voor de consument lood om oud ijzer. en waarom zou ik kaarten kopen bij het kadaster in Emmen? ik snap je statement niet.

bewerkt door zeno
Link naar opmerking
Deel via andere websites

die kaarten staan op software, dus of ik voor de kaarten betaal of voor de software is voor de consument lood om oud ijzer. en waarom zou ik kaarten kopen bij het kadaster in Emmen? ik snap je statement niet.

 

Zucht....

 

Misschien om je te laten zien dat 299 euro voor heel europa niet duur is, omdat het nog 100x duurder kan voor alleen Nederland? Maar dan voor een uptodate kaart? Gewoon ter info?

Maar laat maar, reageer vooral niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zucht....

 

...

 

Maar laat maar, reageer vooral niet.

 

Jeetje, wat een irritatie ... ?!? :cry:

Irritatie?! Ja natuurlijk!

 

Bijna elke hollander wil graag alle mogelijke kaarten voor zo weinig mogelijk geld. Ik ook. Wat weinig of veel geld is, is subjectief. Vanwege deze subjectiviteit, blijft er altijd weer die discussie, die altijd weer uitmond in "nou, dan download je de kaarten toch. Eigenlijk is het illegaal, maar ja, als je zoveel geld vraagt voor kaarten, dan is dit toch eigenlijk de enige mogelijkheid?" (dat laatste wordt uiteraard nooit met deze woorden gezegd ivm de forumregels, maar een goed lezer heeft maar een half woord nodig). Bovendien zijn het meestal dezelfde.

 

Als iemand die conclusie voor zichzelf trekt, prima. Het is dan ook jouw verantwoordelijkheid en daar wil geocaching.nl helemaals niets mee te malen hebben. Maar stop dan alsjeblieft met lippen over dure kaarten terwijl je (delen van) Europa via welke wijze dan ook al in je bezit is.

 

Misschien moeten we cartografie en OZI ook maar in de lijst van niet-te-bespreken-zaken-op-dit-forum opnemen. Wordt het nog wat duidelijker. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat mag een kaart kosten zou ik willen vertalen naar

 

hoeveel bent u bereid te betalen voor de detailkaartsoftware nodig voor een gps?

Dan ben je ook van de discussie af of kaarten in een bepaalde vergelijking duur of goedkoop zijn.

De vraag richt zich hier op degene die uitgenodigd wordt om te kopen.

De prikkel om de knip te trekken en te zeggen; doe mij er maar 1.

 

maar ook deze vraag laat zich opsplitsen

 

Ook hier heb je weer verschil ? Wat is de behoefte ?

 

-met autorouting (city select o.i.d)

- zonder autorouting (metroguide)

- alleen Topo (Topo Belgie)

 

Hoeveel unlocks? Met of zonder koppelverkoop van accessoires?

 

Als je de vraag zou toespitsen op de nederlandse behoefte aan Topo Nederland;

geen autorouting en je weet dat met de nodige argumenten en voordelen aan de goegemeente voor te leggen dan denk ik dat veel cachers voor 47 euro (fl100)

wel een off versie willen met 1 unlock en dan ben je van het hele gesodemieter af.

 

Nog beter zou in mijn beleving zijn om de groene stukken op te vullen in de bestaande City Select dat zou de toegevoegde waarde van een dergelijke kaart enorm verhogen voor de hele europese markt. Wat dat behelst en of het mogelijk is weet ik niet, maar kijkend naar de aantrekkelijkheid van deze optie. (alles in een)

 

Richt bijvoorbeeld de optie om gebruik te maken van POI anders in en meer aandacht voor "lijnen" c.q. wegen.

 

Dan zou ik bereid zijn 75 euro te betalen voor 1 unlock. Althans dat zou ik zien als een goede deal.

 

Nu word je gedwongen om via koppelverkoop accessoires en een extra unlock af te nemen waarvan je niet het recht is toegekend om dit ten gelde te maken;

Je moet kopen en voelt je toch genomen.

En de vraag hier is wat zou een aantrekkelijke prijs zijn die de portomonee vrijwillig doet opengaan.

bewerkt door dusee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

#### Moderatie Note: ####

 

De inmiddels in "Floepes" gewijzigde berichtjes en de nu niet meer terzake doende replys erop, op invisible gezet.

Met andere woorden, het draadje weer wat opgeschoond.

 

De vraag aan iedereen, including myself, om nu maar weer gewoon ontopic te gaan cq te blijven.

 

:oIt takes courage to grow up and be who you really are.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...