Spring naar bijdragen

Mijn kaarten mogen wel wat kosten, tenmiste..


Wimmert

Als ik kaarten voor mijn gps koop dan:  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Als ik kaarten voor mijn gps koop dan:

    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 50 euro.
      10
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 100 euro.
      4
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 150 euro.
      1
    • Heb ik liever alleen de landen die ik nodig heb voor max 200 euro.
      0
    • Heb ik liever heel europa voor max 50 euro.
      4
    • Heb ik liever heel europa voor max 100 euro.
      6
    • Heb ik liever heel europa voor max 150 euro.
      1
    • Heb ik liever heel europa voor max 200 euro.
      2
    • Heb ik liever heel europa voor max 250 euro.
      0
    • Heb ik liever heel europa voor max 300 euro.
      0
    • #### deze optie is gewist door moderator, voldoet niet aan de forumregels ####
      5
    • Ik koop geen kaarten omdat ik dat niet gebruik.
      2
    • Ik heb hier geen mening over.
      3


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb gestemd voor heel Europa voor max. 50 Euri's

 

Natuurlijk zou ik dat wel willen, maar dat lijkt me nog lang een utopie.

 

Ik snap ook niet wat je wil bereiken met deze stemlijst.

Je beinvloed de markt er toch niet mee!

 

Zolang wij nog de prijs betalen die er voor gevraagd wordt zal het heus niet dramatisch dalen.

 

Allemaal niets meer kopen zou de prijs kunnen drukken.

Vraag en aanbod.

 

Veel aanbod lage prijs. Maar als niemand wat koopt daalt op den duur het aanbod en als er dan weer vraag naar is, is het weer duur.

 

Ik zou zeggen het heeft enig nut als je met een grote groep voor partij-korting gaat. En dan is het nog meestal te duur!

bewerkt door schatzoeker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet niet precies welke soort kaarten je bedoelt, maar ik ben uitgegaan van de topografische. Die kosten bv. in België rond de honderd euro, een prijs die ik redelijk vind.

Deze kaarten zijn momenteel voor Nederland verkrijgbaar voor rond de 350 euro. M.i. veel te duur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik weet ook niet echt wat je wilt bereiken met deze poll.

Zelf loop je wel met een 60c en een ipaq van een paar 100 pleuri's en dan geen geld willen uitgeven voor kaarten die relatief onder de 100 pleuri zijn.

 

Al met al blijft het maar een spel en kan je best zonder kaarten doen.

 

 

Gr Twinlife ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja ik weet ook niet echt wat je wilt bereiken met deze poll.

Zelf loop je wel met een 60c en een ipaq van een paar 100 pleuri's en dan geen geld willen uitgeven voor kaarten die relatief onder de 100 pleuri zijn.

 

Ook al heb ik 2 mooie gps machientjes dat betekend niet dat ik van het geld bulk.

Die ipaq/navman was een koopje(€299 incl tomtom en navtech software) en die 60c daar heb ik toch wel een paar maanden voor moeten sparen en het een en ander via marktplaats moeten verkopen.

Maar goed dit terzijde ik wil ook niet al te zielig lijken want dat ben ik niet.

 

Waar ik wel benieuwt naar ben is wat anderen van dit onderwerp vinden.

 

Daar naast ben ik het helemaal met je eens zonder kaarten gaat het prima.

Alleen zou ik het wel leuk vinden om bijvoorbeeld een goede kaart van Nederland in mijn 60c te hebben. Omdat de basis kaart van de 60c slecht is en nog van 2000 is. Immers de verbinding a27 naar a6 bestaat al 5 jaar en staat niet in de 60c. Maar ook als je in het bos wandelt, is het soms leuk om te zien hoe ver je van de bewoonde wereld zit.

En dan vind ik €299,- voor city select waar ik alleen Nederland van wil echt te duur.

Volgens de futuremshop is dat de enige software die dit kan volgen futuremshop is de goedkopere metro select niet geschikt voor de 60c.

 

Voor de 60C(S) is alleen de City Select geschikt. mvg, Cees - FuturumShop.com (support@futurumshop.nl)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik snap deze poll niet helemaal. Kon het niet nog groter? Ik mis nog alle tussenliggende bedragen.

Het spijt me maar dit vind ik echt onzin. Nu ook al een poll hoeveel geld een kaart van Nederland mag kosten? Waarom geen Poll, wat wil je betalen voor je volgende GPS? 10 euro 20 euro 30 euro 40 euro 50 euro 60 euro 70 euro enz enz enz. We hoeven geen poll om te pollen :rolleyes:

 

Wat denk je met de poll te willen bereiken? Dat de prijzen naar aanleiding van de Poll lager worden?

Dan had je beter een poll kunnen starten wie koopt de nieuwe software van City Select voor 299 euro? Ja/Nee. Klaar. Daar is al een bestaand draadje over.

 

De prijzen zijn hoog maar alleszins redelijk in vergelijking met andere routerringssoftware.

Als je TomTom voor heel Europa wilt hebben ben je 378 euro kwijt, zonder GPS ontvanger. ;) En ook TomTom kent sommige wegen niet die er al 10 jaar liggen. Maar wat geeft het? Je hebt zelf de stuur nog in de hand, je mag zelf ook nog wel wat doen.

 

Trouwens, waar kan ik de iPaq kopen incl. TomTom en incl. navtec voor 299 euri? Dan haal ik me er direct eentje erbij op. Alhoewel, met een maandje komt TomTom 5 Windows mobile uit met een GPS ontvanger die 20 sats kan ontvangen en je wel in een dichtgebouwde stad je route kunt lopen.

 

Oja, de poll. Gewoon heel simpel. Als ik het software hebben wil koop ik het voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Als ik het geld er niet voor heb of er niet voor over heb dab gaat het over. Zo simpel is het. Je hoeft niet ieder jaar de update te kopen hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik snap deze poll niet helemaal. Kon het niet nog groter? Ik mis nog alle tussenliggende bedragen.

Het spijt me maar dit vind ik echt onzin. Nu ook al een poll hoeveel geld een kaart van Nederland mag kosten? Waarom geen Poll, wat wil je betalen voor je volgende GPS? 10 euro 20 euro 30 euro 40 euro 50 euro 60 euro 70 euro enz enz enz. We hoeven geen poll om te pollen :cry:

 

Wat denk je met de poll te willen bereiken? Dat de prijzen naar aanleiding van de Poll lager worden?

Dan had je beter een poll kunnen starten wie koopt de nieuwe software van City Select voor 299 euro? Ja/Nee. Klaar. Daar is al een bestaand draadje over.

 

De prijzen zijn hoog maar alleszins redelijk in vergelijking met andere routerringssoftware.

Als je TomTom voor heel Europa wilt hebben ben je 378 euro kwijt, zonder GPS ontvanger. ;) En ook TomTom kent sommige wegen niet die er al 10 jaar liggen. Maar wat geeft het? Je hebt zelf de stuur nog in de hand, je mag zelf ook nog wel wat doen.

 

Trouwens, waar kan ik de iPaq kopen incl. TomTom en incl. navtec voor 299 euri? Dan haal ik me er direct eentje erbij op. Alhoewel, met een maandje komt TomTom 5 Windows mobile uit met een GPS ontvanger die 20 sats kan ontvangen en je wel in een dichtgebouwde stad je route kunt lopen.

 

Oja, de poll. Gewoon heel simpel. Als ik het software hebben wil koop ik het voor de prijs die er voor gevraagd wordt. Als ik het geld er niet voor heb of er niet voor over heb dab gaat het over. Zo simpel is het. Je hoeft niet ieder jaar de update te kopen hoor.

 

Mischien deel jij de wereld op in ja of nee betekent niet dat anderen dat doen.

Ik ben wel benieuwd naar nuanches of waar mensen toe bereid zijn.

Maar goed een ipaq met een navman kan je prima kopen op marktplaats en speurders of soort gelijke sites. Dus je krijgt het nog druk als je er direct een gaat halen. Geeft wel mooi weer hoe snel je de verkeerde conclusies kan nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de prijzen zijn absurd hoog voor een product waar je bij normaal gebruik maximaal 5% van gebruikt. software hoort niet meer zo duur te zijn.

 

Tja, 5%? Ik zou het nog niet voor 1% gebruiken, maar waarom zou software nu niet meer zo duur moeten zijn? Waar is dat dan van afhankelijk geworden? Volgens mij ligt het eraan wat de maker voor ontwikkelen heeft betaald. Ik kan me voorstellen dat kaartmateriaal dat zo goed als up to date is een behoorlijke prijs heeft.

 

Het softwarte dat erbij hoort is ook goedkoop. Het is zelfs gratis. Je betaalt voor de kaarten.

Als je de digitale kaarten van Nederland gaat kopen bij het Kadaster in Emmen dan ben je ruim 30.000 euro kwijt en dan wordt je ook nog verplicht een abonnement te nemen voor minimaal 5 jaar voor de updates wat per jaar ongeveer hetzelfde kost......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mischien deel jij de wereld op in ja of nee betekent niet dat anderen dat doen.

Ik ben wel benieuwd naar nuanches of waar mensen toe bereid zijn.

 

Ik deel de wereld niet in een ja of nee in, maar vind het niet nodig een poll te zien met kleine prijsverschillen en zovele variaties.

 

Het spijt me maar dit vind ik geen poll, het is eerder een complete enquete. Wil je het kopen voor 50? 100? 150? 200? 250? 300?

 

Maar goed een ipaq met een navman kan je prima kopen op marktplaats en speurders of soort gelijke sites.

Ha, een 2e hands dus. Dat veranderd de zaak. Je wilt dus nieuw vergelijken met 2e hands? Ik heb City Select voor weinig geld gezien 2e hands. Maar ja, net als met TomTom zit je dan wel met de activeringscode.....

Dus je krijgt het nog druk als je er direct een gaat halen. Geeft wel mooi weer hoe snel je de verkeerde conclusies kan nemen.

Dacht het niet. Ik ga niet voor een 2e hands. Voor 299 euro heb ik er dan ook nog wel 2 te koop...

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

de prijzen zijn absurd hoog voor een product waar je bij normaal gebruik maximaal 5% van gebruikt. software hoort niet meer zo duur te zijn.

 

Tja, dan hebben wij een verschil van mening:

 

Als ik Excel gebruik en ik ben een redelijk fanatieke gebruiker, gebruik ik nog

geen 5% van de 22.000 commando's

 

En jij gebruikt echt geen 5% van alle Windows mogelijkheden. Sterker nog:

Doe eens control+alt+delete (alleen als je Windows NT/2000/XP hebt).

Wat zijn je huidige systeem resources? Meer dan 95% ? Dan gebruik je nog

niet eens 5% van je hardware.

 

Zo werkt het dus helaas niet. De markt is multiglobaal en er is geen software, of

hardwarepakket, speciaal voor jou gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...