Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Ketsen ??????

Yep: GeoKetsen!

Staat niet in de begrippenlijst... ;)

Volgens mij is het oorspronkelijk een foute verbastering van GeoCaching, omdat men dacht dat het GeoCatching was. ;)

Maar misschien kun je het in je superlangelijst (mijn dank daarvoor!) met begrippen bijvoegen als een logisch gevolg van GeoDating? :angry:

Klopt, het geocachen ooit door een nieuw lid beschreven als geocatchen en dat is dus verbasterd naar het geoketsen. Aangezien een gedeelte van het woord weer een andere betekenis heeft, is geoketsen nu een samensmelting van geocachers en wel van tijdelijke aard. Dus een tijdelijke team voor een event bevoorbeeld. Een one-night-stand-team ;)

Nou Williii, ineens 2 begrippen erbij.

Dan heb ik er nog een voor je. Geokleppen, carambalen van geocachers via MSN of IRC.

En dan lijkt het me het beste dat we nu weer ontopic gaan. Stel je voor zeg dat er een mod is die me daar op gaat wijzen :thumbup:

Geplaatst
En dan lijkt het me het beste dat we nu weer ontopic gaan. Stel je voor zeg dat er een mod is die me daar op gaat wijzen  :D

Inderdaad, bij deze, je bent gewaarschuwd!!! :blush:

Geplaatst

Bijhouden van je gelogde caches; excel?

Wat wij doen is het volgende; wij copieren de 'mijn cache" page

rekken de kolom tussen

de cache naam en visit log op.

waarschijnlijk bewaar je in mapsource al je eind cache coordinaten

open deze in mapsource en de coordinaten copier je en plak je in de lege kolom op de regel van de naam.

mogelijk kan de tabel ook nog in excel worden geimporteerd.

voordeel; je kunt vanuit deze sheet rechtstreeks naar je log op de site of naar de cache beschrijving.

(reintje bedankt)

Geplaatst
Aangezien een gedeelte van het woord weer een andere betekenis heeft, is geoketsen nu een samensmelting van geocachers en wel van tijdelijke aard. Dus een tijdelijke team voor een event bevoorbeeld. Een one-night-stand-team :blush:

Kan ook voor langere tijd. darkgirl en ik ketsen al ruim een jaar :eek:

Toegegeven. Dit is de langste one-night stand van mijn leven :D

Geplaatst

Trouwens, je kan maar beter vroeg dan laat beginnen met dat bijhouden als je dat wilt, want na 250 founds begint het een beetje ondoenlijk te worden om opeens te beginnen. :blush:

En het gaat om de ervaring en niet om het bijhouden! Toch? :eek:

Groetjes Quaerens :D

Geplaatst

Dat Icache ziet er goed uit Cachemier!! :D

Iemand verdere ervaring met dit programma??

(hoe staat het bv in verhouding met GSAK??)

Geplaatst (bewerkt)
Dat Icache ziet er goed uit Cachemier!! :ph34r:

Iemand verdere ervaring met dit programma??

(hoe staat het bv in verhouding met GSAK??)

Filegrootte : Kleiner ( ong. 2 Mb GSAK loopt al tegen de 6Mb.)

Import LOC en GPX en een eigen I-Cache-formaat (icr).

Importeren is reeeeeeete traag. Draait nu al 5 minuten voor 500 caches in een GPX-file. Bij dubbele caches uit meerdere GPX-files kijkt hij niet naar de nieuwste datum, maar gaat steeds vragen of hij overschreven mag worden.

GSAK doet 7GPX-files (da's bij mij heel nederland met overhead en stukkie grens Duitsland/Belgie) in zo'n 15 Seconden.

Er zitten een aantal extra velden bij waar je bijv. kunt neerpennen wat je er uit hebt gehaald, en wat je er in hebt gedaan, en evt. wat foto's kun je opslaan.

Het meeste kun je in GSAK ook kwijt in de notes-sectie m.u.v. van de foto's.

I-Cache kan meerdere users aan, die moeten Inloggen. Hetzelfde vind je in GSAK door een andere Database te kiezen.

I-cache heeft een floating interface die er uit ziet als een Magellan-GPS. Kennelijk komen er nog meer soorten binnenkort.

Het overzicht van een cache is erg slecht. HTML wordt niet vertaald maar simpel weggelaten, waardoor de tekst van de cache niet meer goed leesbaar is, maar er uitziet als platte tekst met hier en daar wat gaten.

De geimporteerde caches (GPX) herkennen niet de eigenaar, dus zoeken op gevonden caches kun je op je buik schrijven.

Hints zijn opvraagbaar, maar bij GPX-import komen die onder de Log-Entry terecht.

Ook andere dingen zoals het Cache-type e.d. staan er niet bij.

[Mijn korte conclusie: Handig als je alleen met LOC-files werkt, en veel tijd hebt, en slechts handmatig je eigen caches wil loggen. Doe je voordeel om het te gebruiken als fotodatabase bij je caches.

Laat een GPX-file naar jezelf sturen met alle caches die je hebt gevonden, en maak daar een leuk album van.

Voor 'hogere' functies, zoals makkelijk offline zoeken welke caches je wil gaan doen, is het niet geschikt.

bewerkt door dmace
Geplaatst

Okee dan dmace,

aan zo'n antwoord heb je tenminste wat!!! :ph34r:

Mag ik U hartelijk bedanken voor dit uitgebreide vergelijkend waren onderzoek.....helemaal top!

[lichtelijk geïrriteerd modus aan]

(ik heb al geprobeerd om GSAK te registreren,maar vanwege de één of andere reden die mij totaal ontgaat kan je bij GSAK en GC.com slechts met PayPal betalen als je in het bezit bent van zo'n vervloekte creditcard... :lol1: GRRRR.....zet dan dat PayPal logo er niet bij,FLAPDROLLEN!!!!)

[lichtelijk geïrriteerd modus uit]

(maar goed...ik heb de maker van GSAK een E-mailtje gestuurd.....wie weet komen we er alsnog uit.. ;) )

nou ja,dmace in elk geval bedankt!

Geplaatst

Nog even een aanvulling: In GSAK kun je ook foto's en eigen log-notes toevoegen.

Rechtermuisklik op de cache en kies Add/Change/Delete note.

Middels het menu dat je nu krijgt kun je dat allemaal toevoegen, en zelfs meteen naar de logpagina van de cache op GC.com gaan.

Dat maakt i-cache (voor mij) dus helemaal niet meer interessant.

:crybaby:

Geplaatst (bewerkt)

Nou gebruik ik sinds kort de geregistreerde versie van GSAK,en die is retegoed!!!!(retegoed :blush: ???)....nou ja.....hij is gewoon goed,zeg maar......

Maar voor iedereen die geen 20 bucks op de virtuele toonbank wil gooien is dit misschien een prettig alternatief!!

En....wat ons Hollanders altijd aanspreekt......HET IS GRATIS!!! :no:

Doe er Uw voordeel mee....

bewerkt door Raoul
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...