Spring naar bijdragen

Terradesk - Luchtreis op internet


Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek geweest naar die plug-in maar kan hem niet vinden  ;)

De plugin is wel degelijk een plugin de je moet installeren. Deze is specifiek voor MS-Internet Explorer.

 

Hier de directe links voor nl fly:

 

Download benodigde plugin hier

 

of direct installeren

 

 

Site op internet:

http://www.vanuitdelucht.nl/flyfiles/fly_o...e/Nederland.fly

 

Op genoemde download site staan nog een link naar fly files:

City Guides

 

Veel plezier!

Ik heb altijd via Nederland.fly kunnen vliegen boven Nederland.

Nu werkt deze link http://www.vanuitdelucht.nl/flyfiles/fly_o...e/Nederland.fly bij mij niet meer. :ph34r:

 

Hebben ze dit bestandje nu ergens anders neergezet?

Wie weet de oplossing?

 

P.S. Alles is voor de zekerheid maar weer opnieuw geïnstalleerd.

Andere steden zoals Londen enz. lukken wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik zag dat mijn oude link in de favorieten niet meer werkte. Dus het advies gevolgd en bovenstaande link aangeklikt op weg naar Ridderkerk.

Wie schetst mijn verbazing? Er komt een venster en mij wordt verteld dat de oude versie van de Teradesk plugin vervangen wordt door een nieuwe en mij harddisk gaat ratelen, de internet verbinding gaat voluit en tien tellen later is het voor de bakker.

Allemaal heel gebruikersvriendelijk dus maar ik houdt niet van dit soort automatisme. En met recht.

Want na het installeren ging mijn scherm raar doen, de resolutie werd heel tijdelijk verminderd naar zo te schatten 640 x 480 en mijn desktop ikonen zitten nu door elkaar. Maar werken? Ho maar!

Wat ik ook doe: de zaak lijkt op gang te komen er komt een download en een venster met copyright tekst. Error: invalid pixel format komt dan op en heel even is de Teradesk te zien voor die wegflopt van het scherm.

Ik ben nu 2 resets verder een uninstall en een herinstall van het spul verder maar nopes niks dada.

En ik heb IE5.5 wat is toegestaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon ff een plaats in de buurt aanklikken , dan kun je daarna "gewoon" naar elke bestemming in Nederland vliegen...

 

Bijvoorbeeld Ridderkerk ;)

 

Klik hier voor Ridderkerk

 

En klik op die pagina op " Vlieg naar stadhuis "

 

 

Groeten  ,

InterFred

Interfred,

 

Perfect, dit is de oplossing.

Dat ik daar nou niet zelf op gekomen ben.

 

Vreemd dat het bij de Prof. problemen geeft.

Bij mij werkt het weer als vanouds. :crybaby:

Ik werk ook met IE.6

 

Blijft inderdaad alleen nog de vraag wat ze met die Nederland.fly hebben gedaan.

 

(alleen wel jammer dat er ingezoomd kan worden tot maximaal 750 meter)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Dus toch Zoutkamp! Ik zal er eens op letten als ik er langs kom als ik bijvoorbeeld eens naar Schiermonnikoog ga. Ben bang dat het de nodige horizonvervuiling met zich mee zal brengen. En die "schone" horizon zal juist wel een voorwaarde zijn voor die bollen...

Ja en de horizonvervuiling gaat door. Lees maar:

+++++

. Raad van State beslist over uitbreiding afluisterpost

Defensie mag de afluisterschotels in Zoutkamp niet onbeperkt uitbreiden. De Raad van State heeft in een voorlopige voorziening bezwaren van omwonenden tegen de uitbreiding van de satelliet afluisterschotels in Zoutkamp deels gegrond verklaard. De toestemming die Defensie eerder kreeg om het aantal schotels onbeperkt uit te breiden, is door de Raad van State geblokkeerd. Maar Defensie mag aan de bestaande twee schotels wel zes nieuwe toevoegen. Uit de aangevraagde bouwvergunning blijkt dat Defensie in de periode 2003 – 2005 drie grote en drie kleine schotels wil bijbouwen.

 

Nederland heeft twee schotels in Zoutkamp (Noord-Groningen) voor het onderscheppen van satellietcommunicatie. De opgevangen informatie wordt geanalyseerd door het Strategisch Verbindingsinlichtingen Centrum (SVIC) op de marinebasis Kattenburg in Amsterdam. Het Satelliet Grondstation in Zoutkamp richt zich op internationale telefoongesprekken die lopen via de commerciële Intelsat satellieten.

 

De Algemene- en de Militaire inlichtingendienst (AIVD en MIVD) hebben de Nationale Sigint Organisatie (NSO) opgericht om het afluisteren van satellietverkeer te intensiveren.

 

[...]

Met de uitbreiding krijgt Nederland een van de grootste satelliet afluisterstations van Europa.

+++++

 

De uitspraak kom er op neer dat volgens de Raad van State het bestemmingsplan geen onbeperkt aantal schotels mag toestaan. Er is op het terrein plaats voor 22 stuks.

Er komt dus een nieuw bestemmingsplan dat een limiet (=22) zet op het aantal.

 

Een vraagje: zijn er Amsterdammers die (bekend met de omgeving) kunnen zien of op de luchtfoto's die Kattenburg basis te zien is?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben de helereeks van vernieuwing tegen gekomen en ben even gaan zoeken naar nederland.fly file maar hellaas nog niets kunnen vinden,

ook ik hoop dat er weer een mogelijk heid komt om iets lager te kunnen vliegen want van een hoogte van 750 meter kun je je huis bijna niet eens zien liggen. :)

 

El Kliko

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ik ben de helereeks van vernieuwing tegen gekomen en ben even gaan zoeken naar nederland.fly file maar hellaas nog niets kunnen vinden,

ook ik hoop dat er weer een mogelijk heid komt om iets lager te kunnen vliegen want van een hoogte van 750 meter kun je je huis bijna niet eens zien liggen.

 

  El Kliko

Leuk, maar is hetzelfde bericht vijf keer niet een beetje overdreven...?!?

 

tot cache,

team Wij Drie :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ik zag vandaag dat nederland_fly weer een update heeft ondergaan. Ook nu is er weer een nieuwe versie van Terra Explorer die automatisch download en het bij mij op Windows ME niet doet.

Maar gelukkig heb ik ook een nieuwe computer en daar gaat het wel op.

Aangezien het niet meer mogelijk is op postcode ergens terecht te komen moet je nu alsvolgt handelen:

de link is: www.vanuitdelucht.nl

Bij menu Regio's kies je 'gemeenten'. Dan prik je een gewenste gemeente aan en daar is een klik met 'vlieg naar het stadhuis'. Nu heb je een beginpunt voor je vlucht.

 

Onderwijl plopt er een venster op met een heel merkwaardige tekst:

"Het is niet toegestaan beeldmateriaal of andere inhoud geheel of gedeeltelijk te reproduceren, verveelvoudigen of openbaar te maken door middel van druk, fotokopie, microfilm of welke (elektronische) wijze dan ook, thans een (substantiële) deel van de aan de ‘digitale maquette’ onderliggende gegevens aan de database te onttrekken zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van On-Site B.V. Per overtreding geldt een direct opeisbare boete van 5.000 euro per overtreding per dag."

 

Zo'n bepaling van 'je mag er alleen met het blote oog naar kijken' is niet zo opmerkelijk. Wel dat laatste zinnetje. Dat is van de gekke. Zo zout heb ik het nog nooit gegeten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben in dit forum heel wat gegrapt over wat er zoal is geretoucheerd op de luchtfoto's en wat ze daarbij allemaal vergeten waren (of niet).

Nu blijkt er in De Telegraaf (krant) een een artikel te hebben gestaan ter faveure van de angstindustrie.

"Zeer gedetailleerde luchtfoto's van alle militaire complexen en vliegvelden in ons land blijken door elke spion of terrorist op internet te raadplegen."

En dan gaat het verder, niet over Zoutkamp maar over vliegveld Leeuwarden.

" Defensie liet vorige week al in allerijl haarscherpe beelden van de luchtmachtbasis in Leeuwarden verwijderen. Inmiddels is gebleken dat op internet alle militaire objecten 'in volle glorie' zijn afgebeeld. De uitbater van de website moet nu de foto's weghalen of aanpassen. "

 

en meer van dat soort tekst in die trant. Ook andere media (RTL4) kwamen met het verhaal. hier is de video te vinden En geheel zoals het spel tegenwoordig wordt gespeeld, komen er dan (binnen 1 dag dit keer!) kamervragen (volksvertegenwoordigers lezen immers ook de krant!). Dit keer van LPF-er Herben:

"2. Is het juist dat het bedrijf On-Site Terradesk luchtfoto's heeft voorgelegd aan de MIVD? Zo ja, is dit voorleggen telkens voorafgaand aan publicatie gebeurd? Om welke (categorieën van) foto's gaat het? Waarom heeft de MIVD destijds geen alarm geslagen, en nu wel? "

En wat zegt onze Min. v. Def?

" Ja, het desbetreffende bedrijf heeft de MIVD luchtfoto’s voorgelegd van (delen van) zogeheten restrictiegebieden die voor publicatie goedkeuring van de MIVD vereisen, behalve de foto die recent door de MIVD is verwijderd. Dit kwam onlangs aan het licht toen de MIVD dit bedrijf voor controle bezocht. Tijdens een eerdere inspectie in 2003 zijn geen overtredingen geconstateerd. "

 

En voor mensen die er maar wat op los fotograferen met de digitale camera even ter ontnuchtering de volgende boodschap van de minister:

"Volgens artikel 430 Wetboek van strafrecht is het strafbaar om zonder verlof van het bevoegd gezag een opneming, tekening of beschrijving van een militair werk te maken. Hieronder valt ook het fotograferen daarvan."

 

Ik kon niet vinden of de wet ook de mogelijkheid geeft tot direct opeisbare boetes van 5.000 euro per overtreding per dag.

 

Zouden er nu nog meer kazernes uit de luchtfoto's zijn weggepoetst? Wie neemt een kijkje?

Staat het Binnenhof nog op de luchtfoto?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit weekend kwam bij mij opeens een episode uit het verleden boven borrelen. En zo zocht ik op de topo kaart 1:25k de plek op van de 'Hobbitstee', een van de eerste communes in ons land.

En tot mijn verbazing was die 'boerderij' op de topo kaart voorzien van zijn naam! Een leuke verrassing.

Ik besloot om eens de zaak vanuit de lucht te bekijken: hoe ziet het er nu uit na zoveel jaren?

Nu ligt op 209643 / 533827 een kazerne, De Johannes Postkazerne, toen al en nu ook. Die staat heel netjes ingetekend op de topo-kaart. Maar op de luchtfoto is er geen kazerne te zien. :beerchug: En als je goed kijkt zie je ook dat het stukje weiland dat daarvoor in de plaats ligt van heel dichtbij is weggesleept :thumbup:

 

Nog even een tip vanwege die 750 meter hoogte limiet.

Je kan de kamera op 'tele' zetten: in menu 'tools' onder 'Options' zit bij tab 'Fiels of View' de keuze 15 graden. En als je dan ook nog 'full screen' doet (alt-enter) dan zit je toch nog lekker dicht bij de grond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...