Spring naar bijdragen

Terradesk - Luchtreis op internet


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Bij mij werkt die link. De Terra Explorer gaat aan de gang en ik hang ergens boven. En kan tot op 50 meter afdalen. Niet dat ik dan veel kan onderscheiden...

Hoe deze truc werkt weet ik nog niet. Iemand wel?

Ik ga maar de .fly file uit mijn temporary system bakje opvissen en zien wat erin zit.

Er was ook een truc om direct via RD-coordinaten ergens boven te komen vliegen in Nederland.

Een soort deep-link dus voor de fly-site. Iemand?

 

Ik las dat de fly-site mateloos populair aan het worden is. Wie wil er niet een luchtfoto van "Eigen Huis en Tuin"? Of een leuk beeld van het stulpje van vrienden en kennissen om kado te geven?

Per slot van rekening, door de komst van digicams zijn er nu vele manieren om je digitale beelden op fotopapier te krijgen. Bij mij om de hoek van waar ik woon zit b.v. een www.fotoblister.nl . Daar kan ik binnenlopen met mijn CD'tje en klaar terwijl ik wacht heb ik een 20x30 cm afdruk voor 2 euro. Of met wat geduld tot de volgende dag voor 168 euri. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Er is een soortgelijk programma nu te downloaden op de volgende link:

 

http://worldwind.arc.nasa.gov/

 

 

En het is GRATIS

 

Download is 250 Mb

Adsl is aanbevolen

 

Zelf gekozen beelden zijn te downloaden om later te kunnen bekijken

 

Kies deze onderstaande item's op de pagina

 

• 1.2c

Full install: Download (253 MB) | Mirror

Updates 1.2b: Download (5 MB)

bewerkt door Team Minouschka
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Okay, download loopt.

Hmm, maar 7kB/sec? :thumbdown: Ook op de mirror?

Ach, dan maar even 7 uurtjes wachten :beerchug: . Als het gratis is, moet je niet moeilijk doen :thumbup:

Wie heeft er al mee gespeeld?

 

rh

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een soortgelijk programma nu te downloaden op de volgende link:

 

http://worldwind.arc.nasa.gov/

 

 

En het is GRATIS

 

Download is 250 Mb

Adsl is aanbevolen

 

Zelf gekozen beelden zijn te downloaden om later te kunnen bekijken

 

Kies deze onderstaande item's op de pagina

 

•  1.2c

    Full install: Download (253 MB)  |  Mirror

    Updates 1.2b: Download (5 MB)

 

Waarom niet de nieuwste versie 1.2e dan hoef je geen updates erbij te downloaden en is nog kleiner ook.

 

Bij het download van 1,2e kun je gwoon de velden leeg laten en onderaan op de ....exe link klikken

 

Gr harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga binnenkort even boven Zoutkamp vliegen. Kijken of ik de grote afluisterbollen en schotels kan zien van het satelliet-afluister-grondstation.

 

Zullen we een draadje openen: de hunt op geheime plekken? :beerchug:

Ik heb ooit, vroeger eens, foto's gemaakt met een rc zweefvliegtuig.

Nu ik mijn 2e digitale camera heb, onlangs op de computerbeurs gekocht in Zuidlaren.

Die 2 mp kamera's lagen daar voor 45 euro stuk, we waren eigenlijk een beetje door ons geld heen.

Hmm geld geteld, zeg mijn broertje: "Als we die kerel nu eens 125 euro bieden voor 3 kamera's!"

We kregen ze ook nog mee voor dat geld.

In ieder geval ik wil eigenlijk nogeens proberen om die kamera aan het zweefmadel te zetten en dan foto's te maken.

 

Als je nu eens koords van die "geheime" plekken bij Zoutkamp geeft, misschien kan ik dan wat doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Nu Zoutkamp is afgevoerd door de Raad van state als mogelijke plek voor de tig afluisterschotels van de Nationale Sigint (Signals Intelligence) Organisatie (NSO).

Ja, inderdaad we hebben er in het kader van de stroomlijning weer een zelfstandige inlichtingendienst bij naast de AIVD en MIVD en nog een paar die zo geheim zijn dat ze geen namen hebben.

De aandacht is nu verlegd naar het naburige Burum waar de KPN een paar schotels heeft staan. Daar kruipen ze dicht tegenaan. Zie maar de bouwtekeningen: http://www.bof.nl/nso.html

Er is een foto van de plek (dan hoeven de lezers niet in hun virtuele vliegtuig te kruipen):

xantic-Burumbig.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
Gast kruimol

Tip:Geen probleem meer met instellen van hoogte TerraExplorer

Ga naar www.woonkrant.nl

tik een plaatsnaam in->ZOEK->Kies een HUIS->TOON->op KAART

klik op VLUCHT boven de kaart en dan "verken de omgeving vanuit de lucht"

Je gaat dan automatisch naar TerraDesk en kan zo laag als je wilt

Succes er mee

 

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip:  Ga naar www.woonkrant.nl

Je gaat dan automatisch naar TerraDesk en kan zo laag als je wilt

Ik kan via de woonkrant niet lager dan 300 meter. Het is wel een verbetering tov de standaard 750 m.

Het linkje wat door rhgs gepost is werkt nog het beste: 50 meter hoogte: http://people.zeelandnet.nl/rpoppe/Nederland.fly

gr. Maarten

bewerkt door LesMarten
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast kruimol

Ik werk ook met Google Earth, van waaruit je tot ca 150 mtr. redelijk kunt inzoomen, maar helaas is het aantal satfoto's die daarvoor in aanmerking komen minimaal. weet jij misschien iets om die uit te breiden?

Groetjes Frits

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Ja die is ook heel aardig. Kennelijk zijn deze foto's in de winter genomen want ze vertonen in vergelijking met Terradesk Fly weinig uitgegroeid groen. Kwa details zijn ze vergelijkbaar., als ik het even snel bekijk.

Jammer is het dat het zo duur is om niet-gewatermerkte digitale beelden te verkrijgen bij Aerogrid. Bij Terradesk kan je simpel kostenloos snapshots maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...