Spring naar bijdragen

In het nieuws


TeamTobi

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Inderdaad, zelf al 8 jaar ontvanger van de Op Pad, las ik de twee korte artikeltjes over Geocaching.

 

Het eerste stuk op pagina 14 zegt:

Nieuw: GPS geocache-route De bakens van Malpigi: struinen over het Kootwijkerzand, op zoek naar een cache (schat). Info: tel.nr en Internet adres van Jati. De route is één van de inmiddels 1300 cacheroutes, zie www.geocaching.nl.

Het tweede stuk gaat over het rubriek Siteseeing waar een viertal websites worden toegelicht:

Er gaat een wereld voor je open als je voor het eerst de site van Geocaching Nederland bezoekt. Ruim 2000 bezoekers surfen hier dagelijks langs voor een nieuwe opdracht of laten hier zelf een nieuwe cache ('schat') achter. Kijk ook even naar de discussies en het geheel eigen taalgebruik in het Forum.

Natuurlijk ontbreekt een Goodiesshop met sleutelhangers, caps en stickers niet. Succes met je eerste cache dan maar. www.geocaching.nl

 

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "geheel eigen taalgebruik". Wel een beetje reclame voor de Goodiesshop!!!

 

Ik denk dat de redactie van Op Pad het nu ook inziet dat er toch meer mensen aan deze mooie sport meedoen dan ze gedacht hadden. Je zult zien dat er meer van dit soort stukjes komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook in de nieuwe Op Pad van januari 2005 staat de site www.geocaching.nl weer vermeld.  Het is iig publiciteit, gewenst of niet,

 

Danny

 

Voor mij is het ongewenst, maar goed, het valt niet meer tegen te houden denk ik. Ben bang dat de hobby over een paar jaar niet meer zo is als het ooit is geweest...

 

Kijk ook even naar de discussies en het geheel eigen taalgebruik in het Forum.

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "geheel eigen taalgebruik".

 

Anders ik wel. Alsof we hier in "bakkie"taal l*llen. Mijn taalgebruik is wel mijn eigen taalgebruik.

 

Ik denk dat de redactie van Op Pad het nu ook inziet dat er toch meer mensen aan deze mooie sport meedoen dan ze gedacht hadden. Je zult zien dat er meer van dit soort stukjes komen.

Jammer genoeg wel, al blijf ik hopen van niet.

Des te minder aandacht des te langer blijft geocachen bestaan.

 

Kruimel_tr_2.gifJe kan het verleden niet veranderen, maar wel de toekomst maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er een dubbel gevoel bij, aan de ene kant vind ik het leuk dat meer mensen te weten komen over geocachen, dan krijg ik geen reacties meer "wat heb jij nou voor een hobby, wat is dat geocachen??" :thumbup: . Maar aan de andere kant ben ik het absoluut met Kruimeldief eens.... Als al deze belangstelling maar niet leidt tot het uiteindelijke eind van onze gezamenlijke hobby.

Chantal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blijkbaar zijn de meeste er niet heel erg blij mee, wat ik me een beetje afvraag is:

 

Hoe komen de mediamensen dan op een event terecht iemand een idee, zijn deze uitgenodigd of nodigen deze mensen zichzelf uit?

 

Als er geen behoefte is van ongewenste aanwas waarom hier dan geen maatregelen voor nemen?

 

Wat zijn de verwachtingen als er straks zo'n (b.v.) 10000 actieve cachers zijn? wat voor gevolgen voor natuur en handhaving van de caches.

 

Nickx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is denk ik niet meer tegen te houden. Ik denk dat het begin is van einde van onze hobby. (op de huidige manier) Er is nu al zoveel gezeur van natuurbeheerders op het geocaching gebeuren. Maar ik denk ook dat het geocachen niet meer te stoppen is. Als het niet meer gaat op de manier zoals we het nu doen , netjes als op geocaching.nl. Dan gaan we wat mij betreft de underground in , met illegale site's waar je de cache's van af haalt. Geen gedoe meer met toestemming vragen als je een cache wilt plaatsen. We zullen zien wat de toekomst brengt. Het cachen is niet meer te stoppen. :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lees ik net een berichtje dat 'we' in Man bijt hond komen. :beerchug:

Dat komt zeker carambalig over en wordt uitgezonden door heel Nederland. :lol:

 

Groetjes Quaerens :thumbup:

Wat is er mis met Man bijt Hond? Ik vind het een tof programma waarbij inderdaad op eigenzinnige manier wordt kennisgemaakt met andere aspecten van de samenleving. Maar ik zie het niet als minderwaardig of als straf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is denk ik niet meer tegen te houden.  Ik denk dat het begin is van einde van onze hobby. (op de huidige manier) Er is nu al zoveel gezeur van natuurbeheerders op het geocaching gebeuren. Maar ik denk ook dat het geocachen niet meer te stoppen is. Als het niet meer gaat op de manier zoals we het nu doen , netjes als op geocaching.nl. Dan gaan we wat mij betreft de underground in , met illegale site's waar je de cache's van af haalt. Geen gedoe meer met toestemming vragen als je een cache wilt plaatsen. We zullen zien wat de toekomst brengt.  Het cachen is niet meer te stoppen. :thumbup:

Ondergronds? Dat kan nu ook al. Dat fenomeen heet kaboutercaches. Maar ook navicache is een optie.

 

Geocaching.com heeft zijn regels en daar zul je je aan moeten houden, hoe vervelend ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "geheel eigen taalgebruik". Wel een beetje reclame voor de Goodiesshop!!!

 

Hmm, let me see:

Cache ???

Stash???

Goodies???

Het loggen van een find?

Multicache?

Microcache?

Stop-and-go?

 

Ok, het is eigenlijk jargon, maar ik kan me wel voorstellen dat dat eigen taalgebruik genoemd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben benieuwd wat ze bedoelen met "geheel eigen taalgebruik". Wel een beetje reclame voor de Goodiesshop!!!

 

Hmm, let me see:

Cache ???

Stash???

Goodies???

Het loggen van een find?

Multicache?

Microcache?

Stop-and-go?

 

Ok, het is eigenlijk jargon, maar ik kan me wel voorstellen dat dat eigen taalgebruik genoemd wordt.

 

Ohhhh... ok, dus ook:

 

- waas

- epe

- prikstok ex militair infuushouder

- hit&run

- hitchhiker

- Travelbug

- UTM

- coords

- geocoin

- enz, enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...