Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik zoek caches welke geplaatst zijn in de buurt van:

- Bunkers,

- De Waterlinie

- Ander soortige verdedigingswerken.

Is er een mogelijkheid om hierop te selecteren?

Als iemand wat weet dan verneem ik dat graag

Nickx

Geplaatst (bewerkt)
Ik zoek caches welke geplaatst zijn in de buurt van:

- Bunkers,

- De Waterlinie

Is er een mogelijkheid om hierop te selecteren?

Als iemand wat weet dan verneem ik dat graag

Nickx

Volgens mij is er geen mogelijkheid om hierop te selecteren.

Een cache die verstopt is in de buurt van een bunker, als onderdeel van een verdedigingswerk, nl. een waterlinie, is de Kanaal-cache Deze heb ik zelf verstopt... ;)

Een hele mooie in Zeeland is Rammekens

groetjes

Bandiet

bewerkt door Bandiet
Geplaatst

Als je een beetje geïnteresseerd ben in dat soort dingen weet je ook waar ze in de buurt zijn simpel op de Nederlandse kaart een cache in de buurt uitkiezen en lezen maar

Ookdat is geocachen de voorpret die je heb

Gister trouwens ook op de linie Link gelopen en genoten, div bunkers tegen gekomen en bewondert

Barny

Geplaatst (bewerkt)

Bunkers weet ik zo niet, maar de (Oude) Waterlinie moet niet al te moeilijk zijn.

De steden zijn na een korte google: Muiden, Weesp, Naarden, Woerden, Gouda, Oudewater, Haastrecht, Schoonhoven, Nieuwpoort, Gorinchem, Woudrichem en Heusden.

Een standaard kaart van Nederland in Ozi of CompeGPS en een file met alle nederlandse caches van GC.NU of .NL halen en e.e.a. nalopen.

Dan vind ik het volgende:

Muiden: GasErOp, 'n Beetje Om en Het Slotje

Weesp: Weespermoppertje

Naarden: Vesting, The Old Days en 2 Multi-Events.

Woerden: Doosje 1(archived?) en Doosje 2

Gouda: Gouda's Sleutelhanger-Cache, KK en Goudse Hout

Oudewater: Helaas niks

Haastrecht: Het Doove Gat

Schoonhoven: Riviertje 1 (niet echt vlakbij, meer bij liesveld)

Nieuwpoort: Riviertje 2

Gorinchem: Spijksepoort (archived?)

Woudrichem: Woerkum en Hugo de Groot

Heusden: Helaas niks

Voor wat betreft andere vestings-caches is er natuurlijk "Voor Pampus", wat een onderdeel was van de Stelling van Amsterdam.

Niet echt alle bovengenoemde caches zullen ook met de waterlinie te maken hebben, maar liggen er wel vaak naast, in of vlakbij. Zo kun je je uitstapje weer combineren met caching, iets wat ikzelf ook vaak doe.

Nog een leuke link met forten en bunkers: http://www.forten.info/

Zo zie je maar, met en beetje zoeken kom je dus een heel eind. ;)

bewerkt door dmace
Geplaatst

In Twente bij Enschede zijn twee caches te doen, waarbij je bunkers tegenkomt. de eerste is "Oorlogsbunker", een snelle traditionele cache. De tweede is "Kateekerspieker 1", één van onze eigen caches. Dit is een multicache waarvoor je moet kunnen kruispeilen. De route loopt langs een opslagbunkercomplex voor brandstof uit WOII van de Duitsers (zie info cachepagina), een fantastisch klim- en klauterparadijsje!

Kom eens langs, zou ik zeggen.

Geplaatst
in de buurt van:

Als OP je ook wat lijkt, kun je deze aan je lijst toevoegen.

Enige lenigheid of eigenwijs doorzettingsvermogen vereist.

Plezier, Walter.

Geplaatst
Zie dat je 'm gevonden hebt. :thumbup:

Draait de wasmachine al?  :thumbup:

Ja vandaag gevonden :)

Leuke plek had hier nog nooit van gehoord

Zonder bevuild te raken zal je deze cache niet vinden (of hulpmiddelen meeslepen) :D

bedankt, Nickx

Geplaatst

De cache Blub bij Culemborg ligt naast Fort Everdingen aan de Lek. Onderdeel van de Nieuwe Hollandsche Waterlinie. Bunkers staan daar niet, want die zijn door Duitsers gemaakt. Wel veel kazematten en groepsschuilplaatsen. Blub is goed te combineren met onze Kuilenburg, Mineur en Beesd van de Betuwe caches.

Ik zie dan onze Woerkum-cache al eerder genoemd is. Een cache door een vestingstadje wat ook onderdeel was van de Nieuwe Hollandsche Waterlinie (samen met Gorinchem en slot Loevenstein).

tot cache

team Wij Drie :thumbup:

Geplaatst
- Bunkers,

- De Waterlinie

De volgende caches zou je in het Westen onder andere kunnen bekijken...

Dikhuid (tussen Maasdijk en Hoek van Holland)

Vogelvlucht (Hoek van Holland) (een deel van de tocht loopt door de verdedigings linies)

Hold your Horses (Katwijk)

Groetjes,

Watje5

Geplaatst

Een iets ouder verdedigingswerk vind je hier.

Ook te doen zonder vuil te worden (als je de hondendrollen onder je schoenen niet meerekend :thumbup: ).

Vond het zelf een erg leuke wandeling door en om Brielle.

Have fun, Walter.

Geplaatst

Ik weet niet of je geïnteresseerd bent in restanten van de "Koude Oorlog", maar zo ja, dan is Op Wacht ... misschien ook een leuke. :thumbup:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...