Spring naar bijdragen

GSAK update


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

En er is weer een nieuwe GSAK versie!

 

Zo op het eerste gezicht zijn er een aantal erg leuke dingen toegevoegd, volgens mij zeer de moeite waard om te upgraden.

GPX files with a BOM are now supported

 

Ik ben geen macro-bakker en blij met alles wat standaard in Gsak zit maar wat ik als goedwillende cacher nu zou kunnen doen met een gpxfiles met een BOM.............

 

En misschien is Clive al zover om de functies onder de standaardknoppen zo te programmeren dat een vertaal add-in (of hoe heet zoiets) het mogelijk maakt dat het nederlandstalig wordt..... :thumbdown: Vast wel gebruikers in allerlei talen die willen en kunnen vertalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zo op het eerste gezicht zijn er een aantal erg leuke dingen toegevoegd, (...)
Welke dingen vind jij 'erg' leuk? De lijst is namelijk nogal lang en mijn kennis schiet te kort om daar zo 'erg' leuke zaken uit te plukken. Ben wel benieuwd.

De macro opties zijn cool :thumbdown: vooral als je meer wilt doen met je WP's en databases en het binnen halen van informatie. Wat dat allemaal is, tja dat is een forum apart denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo op het eerste gezicht zijn er een aantal erg leuke dingen toegevoegd, (...)
Welke dingen vind jij 'erg' leuk? De lijst is namelijk nogal lang en mijn kennis schiet te kort om daar zo 'erg' leuke zaken uit te plukken. Ben wel benieuwd.

 

  • Garmin POI export (voorheen had je daar een macro voor nodig)
  • filter voor Children Waypoints, zoeken naar ChildrenWaypoints kon voorheen niet (heb ik toch al af en toe behoefte aan gehad)
  • split screen kan nu op de tweede monitor
  • PDA friendly HTML export (geen idee wat het precies inhoudt maar het klinkt veelbelovend omdat ik de HTML export nu vaak onoverzichtelijk vind op het kleine schermpje)
  • icons op de macro buttons (misschien niet erg bijzonder maar wel beter dan de lelijke knopjes die voorheen bovenin stonden)
  • County update bij GPX import (voorheen was daar een macro voor nodig van 1 regel groot)
  • User3 en User4 erbij (niet meer nodig om info in User1 of User2 te 'combineren', denk aan geod'Ors en afstanden info)
  • parameters bij het aanroepen van macros!! (eindelijk!)
  • Aardig wat nieuwe dingetjes in de macro language waar we weer mee kunnen gaan spelen. (bv. Dir, RegExPos, ChildType en last but not least: Browser!!)

 

Dus, eea zal ik zeker mee gaan spelen om te zien wat de mogelijkheden zijn. Ik denk dat ik hiermee een aantal van m'n macros efficienter/sneller kan maken en ik zie mogelijkheden voor nieuwe functionaliteiten in/met macros.

 

Enne; geen idee wat die GPX files met een BOM zijn :thumbdown:

bewerkt door Wammus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[*]County update bij GPX import (voorheen was daar een macro voor nodig van 1 regel groot)

 

State update via macro gaat bij mij goed, maar wat doet die County update in Nederland eigenlijk? (volgens de help word Nederland ook erdoor ondersteund)

Bij mij heeft t'ie in ieder geval nog nooit iets gedaan, niet via de makro en niet nu via de GPX import.

 

Iemand bij wie het wel werkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

State update via macro gaat bij mij goed, maar wat doet die County update in Nederland eigenlijk? (volgens de help word Nederland ook erdoor ondersteund)

Bij mij heeft t'ie in ieder geval nog nooit iets gedaan, niet via de makro en niet nu via de GPX import.

 

Nee helaas, ik had het idee dat dit een combinatie zou zijn van alle opties maar het is inderdaad alleen "County", daar hebben we in NL dus helemaal geen fluit aan... jammer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak geupdate, nu was het ook noodzakelijk om de findstats3 te upgraden. Zitten een paar nieuwe opties bij. Ziet er leuk uit. Wel een nieuw probleem.

 

In de macro editer.exe zou volgens Gdata een trojan zitten. Las het ook al ergens op het forum van gsak. Begreep niet of dit nu aan Gdata lag of aan de exe file van de macro editer. En mijn engels is al zo beroerd. Iemand hier die daar meer van weet?

bewerkt door Tornado Bram
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij het installeren van 7.50.188 wordt een backup gemaakt.

Denk niet dat je comp. het begeven heeft als het allemaal

wat lang duurt.

Bij mijn Labtop wel 10 minuten, bij de gewone wat snellere pc

een minuut of 5

 

gr. Arie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gsak geupdate, nu was het ook noodzakelijk om de findstats3 te upgraden. Zitten een paar nieuwe opties bij. Ziet er leuk uit. Wel een nieuw probleem.

 

In de macro editer.exe zou volgens Gdata een trojan zitten. Las het ook al ergens op het forum van gsak. Begreep niet of dit nu aan Gdata lag of aan de exe file van de macro editer. En mijn engels is al zo beroerd. Iemand hier die daar meer van weet?

Heb GSAK laten scannen met Internet Security 2009, met TrojanRemover en wat online scanners. Geen enkele melding van wat voor ongeregeldheden dan ook. Waarschijnlijk dat Gdata zich vergist. Dat gebeurt wel eens vaker. Ik denk niet dat Clyde maar zo, zonder controle, applicaties van derden gebruikt.

 

Bij het installeren van 7.50.188 wordt een backup gemaakt.

Denk niet dat je comp. het begeven heeft als het allemaal

wat lang duurt.

Bij mijn Labtop wel 10 minuten, bij de gewone wat snellere pc

een minuut of 5

 

Zeker weten dat je apparatuur het niet begeven heeft? De backup die bij mij gemaakt werd, eentje van 113 Mb, duurde bij mij op de laptop hooguit een minuutje, eerder nog korter. Naar mijn beleving in ieder geval nog korter dan dat ik zelf een backup maak tijdens het afsluiten. Is trouwens dezelfde backup dat uitgevoerd wordt als tijdens het afsluiten (indien je dat aangegeven hebt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zeker weten dat je apparatuur het niet begeven heeft? De backup die bij mij gemaakt werd, eentje van 113 Mb, duurde bij mij op de laptop hooguit een minuutje, eerder nog korter. Naar mijn beleving in ieder geval nog korter dan dat ik zelf een backup maak tijdens het afsluiten. Is trouwens dezelfde backup dat uitgevoerd wordt als tijdens het afsluiten (indien je dat aangegeven hebt).

 

Niet alleen een backup maar ook een conversie van de database(s). Dat duurde bij mij igv lang genoeg dat ik besloot bij de PC weg te lopen. Hoe lang het ding precies bezig is geweest weet ik daarom niet maar toch zeker 5 minuten.

 

Oja; Sophos merkt niets van een Trojan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd. Dan zal er bij mij waarschijnlijk geen goede backup zijn gemaakt :P Ik heb ruim een gieg aan backups. Ik heb me wel vergist bij de grootte van deze speciale backup. De naam die het kreeg was 75Back.zip en het is 170.230.208 groot. Wat is het? Bytes? In ieder geval is het 168 MB. Uitgepakt is het 519.370.457 bytes?. Zipbestand bevat 257 bestanden.

Het was maar even en toen stond GSAK klaar voor gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...