Spring naar bijdragen

GSAK update


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Kreeg zojuist om 04:50 email van Clyde. Zou de man nooit slapen? In ieder geval er is een nieuwe update voor de geregistreerde gebruikers.

De niet geregistreerde gebruikers kunnen "later" deze versie downloaden...

 

De verschillen met de vorige versie zijn:

 

Major changes this release:

Custom Tool bar - Add/Remove/ buttons on the tool bar (also change their position)

Custom Search bar - Select, Move, Size, controls on the search bar

New "settings" option added to all export dialogs.

New "settings" option added to GPX load dialog

Macro language can now control all options for the Export and Load dialogs

New macro commands

New special tags

Database changes to make saving of icons and corrected coordinates more robust

Support for Delorme Topo USA, Street Atlas Plus (Including shipped and custom icons)

Support for Memory Map (Including shipped and custom icons)

Major overhaul of GSAK generated HTML to fix mal formed pages and better support PDA "non graphics" formats

Icon overrides - override icons for "micro" cache type and others like GPX spinner

Ability to Move/Copy waypoints between databases (Database=>Move/Copy Waypoints...)

Ability to purge logs from your database (Database=>Purge Logs...)

New uncluttered default tool bar (but customize the way you want it)

Automatic check for newer version of GSAK (May need firewall authorization if you have firewall software installed)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Kreeg zojuist om 04:50 email van Clyde. Zou de man nooit slapen? In ieder geval er is een nieuwe update voor de geregistreerde gebruikers.

De niet geregistreerde gebruikers kunnen "later" deze versie downloaden...

 

De verschillen met de vorige versie zijn:

 

Major changes this release:

Custom Tool bar - Add/Remove/ buttons on the tool bar (also change their position)

Custom Search bar - Select, Move, Size, controls on the search bar

New "settings" option added to all export dialogs.

New "settings" option added to GPX load dialog

Macro language can now control all options for the Export and Load dialogs

New macro commands

New special tags

Database changes to make saving of icons and corrected coordinates more robust

Support for Delorme Topo USA, Street Atlas Plus (Including shipped and custom icons)

Support for Memory Map (Including shipped and custom icons)

Major overhaul of GSAK generated HTML to fix mal formed pages and better support PDA "non graphics" formats

Icon overrides - override icons for "micro" cache type and others like GPX spinner

Ability to Move/Copy waypoints between databases (Database=>Move/Copy Waypoints...)

Ability to purge logs from your database (Database=>Purge Logs...)

New uncluttered default tool bar (but customize the way you want it)

Automatic check for newer version of GSAK (May need firewall authorization if you have firewall software installed)

 

 

??

 

mispost..

 

dit is het laatste

new.gif 22nd November, 2009 - Version 7.6.2 is now ready for download.

 

Download version 7.6.2 (9.46mb) or if busy or slow try here. Please see the version history for a list of changes.

 

Note: For version 6 users that do not wish to upgrade to version 7, the latest version 6 (6.6.5.20) can be found here

Link naar opmerking
Deel via andere websites

klopt toch er staat links bovenin dat je 7.6.2.45 hebt. via het forunm van gsak kun je updaten naar 7.6.3.11 maar dit terzijde

 

De regulaire versie is 7.6.2.45, en een mail heb ik ook nog niet ontvangen.

 

Er is nu wel een beta 7.7.0.76, waarbij er behoorlijk wat is gewijzigd.

Door gebruik van een sqlite database i.pv. de db3 database is er erg veel snelheidswinst.

Maar nog niet alle foutjes die dit tot gevolg heeft zijn verholpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nu wel een beta 7.7.0.76, waarbij er behoorlijk wat is gewijzigd.

Door gebruik van een sqlite database i.pv. de db3 database is er erg veel snelheidswinst.

Maar nog niet alle foutjes die dit tot gevolg heeft zijn verholpen.

Tot nu toe nog geen hele rare dingen tegengekomen in deze beta.

Wat me naast de snelheidswinst heel goed bevalt is dat de pictogrammen van de attributes (24/7, dogs allowed e.d.) nu ook in GSAK zichtbaar zijn.

Sterker, je kunt er ook op selecteren (extra tabblad in 'set filter') en dat werkt een stuk prettiger dan via aparte PQ's :rolleyes: .

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

 

Overigens lijkt me dit voor de makers van een cache weer een extra reden om goed na te denken over welke attributen ze opnemen.

Voor een cache die alleen in het donker te doen is zou dat m.i. niet alleen 'recommended at night' maar ook 'not available at all times' moeten zijn :dribble: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nu wel een beta 7.7.0.76, waarbij er behoorlijk wat is gewijzigd.

Door gebruik van een sqlite database i.pv. de db3 database is er erg veel snelheidswinst.

Maar nog niet alle foutjes die dit tot gevolg heeft zijn verholpen.

Tot nu toe nog geen hele rare dingen tegengekomen in deze beta.

Wat me naast de snelheidswinst heel goed bevalt is dat de pictogrammen van de attributes (24/7, dogs allowed e.d.) nu ook in GSAK zichtbaar zijn.

Sterker, je kunt er ook op selecteren (extra tabblad in 'set filter') en dat werkt een stuk prettiger dan via aparte PQ's :) .

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

 

Overigens lijkt me dit voor de makers van een cache weer een extra reden om goed na te denken over welke attributen ze opnemen.

Voor een cache die alleen in het donker te doen is zou dat m.i. niet alleen 'recommended at night' maar ook 'not available at all times' moeten zijn ;) .

 

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

En kun je misschien vertellen WAAR ik dat precies moet instellen??

 

Alvast bedankt.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nu wel een beta 7.7.0.76, waarbij er behoorlijk wat is gewijzigd.

Door gebruik van een sqlite database i.pv. de db3 database is er erg veel snelheidswinst.

Maar nog niet alle foutjes die dit tot gevolg heeft zijn verholpen.

Tot nu toe nog geen hele rare dingen tegengekomen in deze beta.

Wat me naast de snelheidswinst heel goed bevalt is dat de pictogrammen van de attributes (24/7, dogs allowed e.d.) nu ook in GSAK zichtbaar zijn.

Sterker, je kunt er ook op selecteren (extra tabblad in 'set filter') en dat werkt een stuk prettiger dan via aparte PQ's :) .

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

 

Overigens lijkt me dit voor de makers van een cache weer een extra reden om goed na te denken over welke attributen ze opnemen.

Voor een cache die alleen in het donker te doen is zou dat m.i. niet alleen 'recommended at night' maar ook 'not available at all times' moeten zijn ;) .

 

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

En kun je misschien vertellen WAAR ik dat precies moet instellen??

 

Alvast bedankt.......

 

In je account settings bij .com onder vieuw your account details, dan helemaal naar beneden gaan. naar your Preferences, druk dan op change en verander daar de gegevens van gpx.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is nu wel een beta 7.7.0.76, waarbij er behoorlijk wat is gewijzigd.

Door gebruik van een sqlite database i.pv. de db3 database is er erg veel snelheidswinst.

Maar nog niet alle foutjes die dit tot gevolg heeft zijn verholpen.

Tot nu toe nog geen hele rare dingen tegengekomen in deze beta.

Wat me naast de snelheidswinst heel goed bevalt is dat de pictogrammen van de attributes (24/7, dogs allowed e.d.) nu ook in GSAK zichtbaar zijn.

Sterker, je kunt er ook op selecteren (extra tabblad in 'set filter') en dat werkt een stuk prettiger dan via aparte PQ's ;) .

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

 

Overigens lijkt me dit voor de makers van een cache weer een extra reden om goed na te denken over welke attributen ze opnemen.

Voor een cache die alleen in het donker te doen is zou dat m.i. niet alleen 'recommended at night' maar ook 'not available at all times' moeten zijn ;) .

 

Je moet in je account details wel even instellen dat je GPX-versie 1.0.1 wil gebruiken, anders komen de attributes niet mee.

En je caches moeten natuurlijk met de nieuwe GPX-versie zijn bijgewerkt.

En kun je misschien vertellen WAAR ik dat precies moet instellen??

 

Alvast bedankt.......

Ja dat kan ik :)

Ga op www.geocaching.com naar "Your Profile" (linkerkant, in het menu), dan naar "Your Account Details" (bovenaan het scherm rechts), scroll naar beneden naar "Your Preferences" en klik op "Change".

Helemaal onderaan kun je dan voor GPX-versie 1.0.1 kiezen.

 

<edit> Remunj was me al voor :)

bewerkt door Team Geo-cachet
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ter info:

Na een overgang van Windows XP Professional 32 Bit naar Windows 7 Ultimate 64 Bit vond ik eigenlijk dat GSAK een stuk trager was geworden. Ik heb daar nooit echt de vinger achter kunnen krijgen. Ik gebruikte op dat moment versie 7.6.3.11.

Inmiddels zit ik op GSAK versie 7.7.0.78 en ben met name over de snelheid zeer tevreden, deze is bij mij echt veel sneller dan de vorige versie. Veel problemen heb ik tot op heden nog niet ondervonden met deze versie. Overigens krijg je de mogelijkheid om een backup te maken voordat je de laatste versie installeert, je kunt in principe dus altijd terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...