Spring naar bijdragen

GSAK update


Kruimeldief

Aanbevolen berichten

Gsak geupdate, nu was het ook noodzakelijk om de findstats3 te upgraden. Zitten een paar nieuwe opties bij. Ziet er leuk uit. Wel een nieuw probleem.

 

In de macro editer.exe zou volgens Gdata een trojan zitten. Las het ook al ergens op het forum van gsak. Begreep niet of dit nu aan Gdata lag of aan de exe file van de macro editer. En mijn engels is al zo beroerd. Iemand hier die daar meer van weet?

 

Bullguard gaf bij mij ook aan van een trojan en volgens wat ik vernomen heb op het GSAK forum deed Bitdefender dat ook.

Volgens Clyde niks om ons zorgen over te maken.

Ik heb de bestanden teruggezet in mijn GSAk directory.

 

Greetz

Q

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Inmiddels is er alweer een update van de update. zie hier: http://gsak.net/board/index.php?showtopic=...amp;#entry69186

 

Version 7.5.1

 

Changes since the public release 7.5.0

 

1. Fixed problem with loading Waymarking GPX files when waypoint already exists in the database (more information)

2. Fixed an upgrade crash when trying to update some old database formats (more information)

3. Fixed a problem with "File=>Export=Html" where the PDA friendly option would only show the alternate text rather than the correspoinding icons for "archived" and "travel bugs" (this problem was in the index html pages only)

 

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het updaten naar 7.5.0 stel ik vast dat ik heelwat werk ga hebben voordat ik al mijn instelling terug heb zoals voorheen.

 

Het eerst wat ik vaststelde was het verdwijnen van mijn homecoordinaten.

Dit was gelukkig snel opnieuw ingegeven

 

Maar erger is al mijn opgeslagen settings voor:

-.... Load GPX/LOC/ZIP file

-.... Get mail

-.... meerdere Export naar....

-.... mijn views

-.... mijn selectie filters

-.... enz.

 

Dit alles kan natuurlijk manueel hersteld worden, maar hopelijk betsaat er toch nog een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen.

 

Wie kan er helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles kan natuurlijk manueel hersteld worden, maar hopelijk betsaat er toch nog een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen.

 

Dat is best gek, Heb je de update gewoon over de bestaande install heengezet, of heb je die misschien eerst verwijderd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na het updaten naar 7.5.0 stel ik vast dat ik heelwat werk ga hebben voordat ik al mijn instelling terug heb zoals voorheen.

 

Het eerst wat ik vaststelde was het verdwijnen van mijn homecoordinaten.

Dit was gelukkig snel opnieuw ingegeven

 

Maar erger is al mijn opgeslagen settings voor:

-.... Load GPX/LOC/ZIP file

-.... Get mail

-.... meerdere Export naar....

-.... mijn views

-.... mijn selectie filters

-.... enz.

 

Dit alles kan natuurlijk manueel hersteld worden, maar hopelijk betsaat er toch nog een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen.

 

Wie kan er helpen?

 

Hier ook geen wijzigingen in settings na de update. Alles werkt zoals voor de update. Moewt toch iets anders zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles kan natuurlijk manueel hersteld worden, maar hopelijk betsaat er toch nog een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen.

 

Dat is best gek, Heb je de update gewoon over de bestaande install heengezet, of heb je die misschien eerst verwijderd?

 

Gewoon er overheen gezet.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de wijziging van het soort database.

De nieuwe settings staan nu in GSAK.DBF3 vroeger was dit GSAK.DBF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit alles kan natuurlijk manueel hersteld worden, maar hopelijk betsaat er toch nog een manier om dit op een eenvoudige manier te herstellen.

 

Dat is best gek, Heb je de update gewoon over de bestaande install heengezet, of heb je die misschien eerst verwijderd?

 

Gewoon er overheen gezet. Net zoals bij al de vorige updates.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de wijziging van het soort database.

De nieuwe settings staan nu in GSAK.DBF3 vroeger was dit GSAK.DBF

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon er overheen gezet. Net zoals bij al de vorige updates.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de wijziging van het soort database.

De nieuwe settings staan nu in GSAK.DBF3 vroeger was dit GSAK.DBF

Tijdens de update heeft gsak een backup gemaakt in <installdir>\gsak\Backup\75Back.zip

 

Kies in het file menu voor restore, selecteer de genoemde backup en restore je settings hieruit.

 

Je hebt dan weer de settings zoals je die had op het moment van updaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon er overheen gezet. Net zoals bij al de vorige updates.

Ik vermoed dat het te maken heeft met de wijziging van het soort database.

De nieuwe settings staan nu in GSAK.DBF3 vroeger was dit GSAK.DBF

Tijdens de update heeft gsak een backup gemaakt in <installdir>\gsak\Backup\75Back.zip

 

Kies in het file menu voor restore, selecteer de genoemde backup en restore je settings hieruit.

 

Je hebt dan weer de settings zoals je die had op het moment van updaten.

 

Na enkele malen wissen en opnieuw instaleren nog steeds hetzelfde probleem.

Uiteindelijk alle gegevens stukje voor stukje teruggehaald van de backup bestanden is het dan toch gelukt.

Ik vermoed dat het probleem lag aan te weinig ruimte op de HD.

 

Eind goed, al goed.

Bedankt voor de hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Website GSAK

 

7.5.1 14th February, 2009

New features

Included a new replacement "memory manager" (more information)

Added optimized string concatenation function AddStr() - (more information)

GSAK version number now shown in macro error dialog and error log

Added extra Garmin symbols to drop down boxes for MapSource and GPS=> Send (more information)

Added configuration option of notes "LogCache" macro (more information)

Added GetState() update ability to GPX load dialog (more information)

Added Varcheck=Y|N to the MacSettings command (more information)

Added special tags %user3 %user4 %county

GetCounty() - add support for New Zealand,Czech Republic,Slovakia

GetState() - added support for New Zealand,Austria,Czech Republic,Slovakia

When double mouse click option is set to "open waypoint URL" the default is now to use Google maps rather than mapquest, when the waypoint URL is blank (more information)

Added Nuvi 500 and 550 to the GPS Setup dialog

 

Fixes

Fixed problem with loading Waymarking GPX files when waypoint already exists in the database (more information)

Fixed an upgrade crash when trying to update some old database formats (more information)

Fixed a problem with "File=>Export=Html" where the PDA friendly option would only show the alternate text rather than the corresponding icons for "archived" and "travel bugs"

Fixed bug on logs filter tab where log date selection of "Not during" would actually behave just the same as "during"

Fixed a crash when converting log text of some records to the new Sqlite database format (more information)

Fixed a conversion problem to sqlite with unreadable memo fields in the Waypoints table (more information)

Fixed a problem when trying to run "Macro=>Run/Manage" dialog (more information)

Fixed form combobox problem with "\;" entries (more information)

Fixed a problem with From/To when exporting HTML via a macro (more information)

Fixed problem with CLIP command when used with an empty database (more information)

Fixed a macro syntax check problem with function Replace() that could cause an endless loop (more information)

Fixed "Out of memory" error when building long strings in macros (more information)

Fixed a problem with "File=>Export=>Mapsource" when output folder/file name contains a diacritic character.

Fixed problem with com ports > 9 when using "GPS=>Receive waypoints" (more information)

Fixed a problem with calling macro command and passing parameters (more information)

Fixed a problem with command RUNPGM when using the WAIT= parameter (more information)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...