Spring naar bijdragen

Stoorsignalen ten nadele Gps


Aanbevolen berichten

Hou eens een GSM bij een versterker of een andere telefoon, en beluister het ernstige gesis. De gelukkig kort-afstandige strooivelden van het apparaat zijn enorm. Het betreft hier meer dan de zend frequenties of de interne klok.

Of een GSM een GPS soort, ik betwijfel het. Maar goed ook voor al die hulplijntjes.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

1> Dat GPSers op elkaar storen is natuurlijk onzin. Dan zou de GPSer ook zichzelf storen en het dus niet doen. Tuurlijk er zit een processor in die met een bepaalde klokfrequentie werkt maar die is dermate uitgekozen dat de harmonischen buiten (lees boven of onder) het ontvangstbereik van de GPS liggen

 

Ger@ld.

 

Geen onzin ;) 2 GPSontvangers die aan "staan" naast elkaar, bijvoorbeeld in de auto, storen elkaar wel degelijk. Niet zo erg dat je er mee uit koers zou raken, maar het verschil is zichtbaar.

 

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifWijn is rood, behalve als het een andere kleur heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een GSM een GPS soort, ik betwijfel het. Maar goed ook voor al die hulplijntjes.

 

Wat is storen? Ze storen elkaar wel, maar niet zo erg dat jij het zal merken.

 

Zou ook wel heel vervelend zijn als je de Garmin Navtalk zou hebben.

 

navTalkgsm1PIC.jpg

 

Een mobiele telefoon met ingebouwde GPSontvanger die elkaar zo zouden storen dat je er niet mee kunt werken zou dus een uitvinding van 0,0 zijn ;)

 

En dan als die smartphones die als zoete broodjes over de toonbank gaan met een Bluetooth GPS ontvanger en navigatiesoftware.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifSoms moet een mens poepen, simpelweg omdat het moet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verhaal van de GPS-jammers dateerd uit de eerste Golfoorlog.

 

Een bedrijf, genaamd AviaConversia (uiteraard Russisch) produceerde en verkocht lichtgewicht

GPS-jammers die tot 125 mijl alle GPS ontvangstonmogelijk maakten.

 

Dit is onder andere verklaard in dit artikel. Geschreven door een kolonel van de US Army.

 

Het apparaatje en uitleg en wat vage Russische tabellen kan je hier vinden.

 

Het blijft een vreemd verhaal, zoek je namelijk in google naar

Aviaconversia binnen Russische websites, dan vind je slechts twee hits.

Beide afkomstige van externe teksten.

 

Leuk detail is het verhaal van Loran-C binnen deze context. Lees en verbaas jezelf.

 

Een heleboel mensen zoeken naar dit bedrijf. Vooral (onder aan de pagina) vrachtwagenchauffeurs.

Tsja, lastig als de baas weet waar je zit :eek:

 

Zo'n jammer wordt ook steeds goekoper, dacht je dat je computer snel minder

waarde kreeg? Kijk dan eens naar deze site.

Van $ 45.000,00 naar $ 9,95 plus oude satellietontvanger ;) Niet

intrappen hé?

 

Tsja, wat zijn die Russen slim, wat zij in 1997 ter grootte van een pakje

sigaretten deden moeten we nu een complete 19" pc-behuizing

(let op: brede banden alert!) voor gebruiken. Gaat iemand dit nog proberen?

Ben benieuwd wat het resultaat is.

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

als je daar op zoekt dan krijg je hele bergen hits

 

Dat klopt, maar allemaal met dezelfde inhoud als op AviaConversia.

Hetzelfde verhaal, dat zij jammers ter grote van een pakje sigaretten

of een blikje cola, verkocht hebben aan Irak.

 

Ik zou graag de website van dat bedrijf wel eens willen zien. ;)

 

Bytheway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een GSM een GPS soort, ik betwijfel het. Maar goed ook voor al die hulplijntjes.

 

Wat is storen? Ze storen elkaar wel, maar niet zo erg dat jij het zal merken.

 

Zou ook wel heel vervelend zijn als je de Garmin Navtalk zou hebben.

 

navTalkgsm1PIC.jpg

 

Een mobiele telefoon met ingebouwde GPSontvanger die elkaar zo zouden storen dat je er niet mee kunt werken zou dus een uitvinding van 0,0 zijn ;)

 

En dan als die smartphones die als zoete broodjes over de toonbank gaan met een Bluetooth GPS ontvanger en navigatiesoftware.

 

 

GRTZ

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifSoms moet een mens poepen, simpelweg omdat het moet.

 

 

Yooh. maar hier zijn metalen plaatjes voor aanwezig. Ook een GSM soort maar in enkele richtingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of een GSM een GPS soort, ik betwijfel het. Maar goed ook voor al die hulplijntjes.

Wat is storen? Ze storen elkaar wel, maar niet zo erg dat jij het zal merken.

 

Zou ook wel heel vervelend zijn als je de Garmin Navtalk zou hebben.

Yooh. maar hier zijn metalen plaatjes voor aanwezig. Ook een GSM soort maar in enkele richtingen.

Je bedoelt metalen plaatjes in de Navtalk die en de GSM gedeelte en de GPS gedeelte zo afschermen dat elektromagnetische interferencie of radio interferencie wordt tegen gegaan? Dat betwijfel ik hoor. Ik heb nog nooit een navtalk los gezien, maar kan me niet indenken dat onder al dat plastic nog weer metaal zit ter afscherming.

 

Eigenlijk behoort ieder apparaat dat stoort of storingsgevoelig is zo afgeschermd te worden dat dit probleem niet noemenswaardig meer is.

 

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief laughter_3_tr.gifVu-jadé: Het vreemde gevoel dat niets ooit eerder is gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een verbazigwekkende prestatie dat ze niet alleen een GPS ontvanger kunnen bouwen die werkt maar ook nog eens direct naast die hardware een zender/ontvanger weten te plaatsen (voor Bluetooth of Wifi of GSM) waarbij geen onderlinge hoogfrequent instraling de zaak om zeep helpt. :lol:

 

Een GPS muis animal-smiley-031.gif met Bluetooth B) : ik blijf het verbazingwekkend vinden :crybaby:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een verbazigwekkende prestatie dat ze niet alleen een GPS ontvanger kunnen bouwen die werkt maar ook nog eens direct naast die hardware een zender/ontvanger weten te plaatsen (voor Bluetooth of Wifi of GSM) waarbij geen onderlinge hoogfrequent instraling de zaak om zeep helpt. :lol:

 

Een GPS muis animal-smiley-031.gif met Bluetooth  B) : ik blijf het verbazingwekkend vinden :crybaby:

 

Valt wel mee hoor. BT heeft niet zo'n groot bereik. Meer dan 10 meter kom je niet.

(al heb je wel versterkers die tot 130 meter gaan).

Omdat de kracht dus maar klein is, zal je signaal niet zo snel gaan storen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Valt wel mee hoor. BT heeft niet zo'n groot bereik. Meer dan 10 meter kom je niet.

(al heb je wel versterkers die tot 130 meter gaan).

Omdat de kracht dus maar klein is, zal je signaal niet zo snel gaan storen.

 

De Pocket PC Fujitsu Siemens Loox heeft standaard al vanaf versie 600 ( bouwjaar 2003) een BT bereik van 100 meter. Zonder versterkers of wat dan ook, gewoon in de PPCtje

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik nog even een van mijn twee BT GPSen, de Globalsat BT 318 met de volgende specificaties:

 

1. SiRF Star II/LP hoge prestatie en laag stroomverbruik chipset

2. Communicatie via Bluetooth protocol

3. Zeer gevoelige geïntegreerde antenne

4. Met gratis externe antenne!

5. Drie ledjes om de status van GPS, Bluetooth en batterij aan te geven

6. Vervangbare en oplaadbare 1650 mAh Li-ion batterij

7. Ononderbroken werking tot 15 uur

8. Bluetooth bereik: 80 meter

9. Magnetisch chassis voor een eenvoudige montage

10. Optionele GPRS functie om op het internet te surfen

 

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vergeet ik nog even een van mijn twee BT GPSen, de Globalsat BT 318 met de volgende specificaties:

 

8. Bluetooth bereik: 80 meter

 

Staat ongetwijfeld in de specs. Helaas is dat de werking onder optimale omstandigheden (in de sahara met niets in de buurt in een straal van 30 kilometer).

Zodra je batterij echter minder wordt en er meer in de buurt is neemt de werking zienderogen af.

Het blijft nou eenmaal een hele ruime marge tussen WOP en IRL B)

 

1 voordeel van BT is er echter wel. 1 BT-GPS ontvanger is voldoende om meerdere cachers in een groep tevreden te stellen :crybaby:

 

Wat heb je er trouwens aan om 80 meter bij je ontvanger vandaan te zijn? :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heb je er trouwens aan om 80 meter bij je ontvanger vandaan te zijn?  B)

 

Huh, even zien. De BT GPS staat altijd aan in de auto. Ik kan dus thuis al TomTom inschakelen in de PDA en de route laten berekenen en krijg ik dus niet het gedoe dat de GPSsignaal niet wordt intvangen enz :crybaby: Aangezien mijn PDA een BT signaal van 100 meter kan meepikken, lukt de verbinding goed.

 

En zo kun je nog meer bedenken denk ik. In ieder geval kun je beter 100 meter teveel hebben dan 50 centimeter te weinig. :lol:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...