stada Geplaatst 18 november 2004 Geplaatst 18 november 2004 Ik wil mijn database met alle gegevens van bezoeken aan confluence-punten 10de graden, uitbreiden. Voor elk bezocht punt wil ik vastleggen welk soort landschap het is. En dan denk ik aan bijv.: duin, weiland, bouwland, bebouwing, fabriek, straat, meer, enz. Dus een benoeming op wlek terrein het punt ligt. Weet iemand of daar een soort bestaande/standaard indeling van is? Uit de GIS-wereld of zo? De punten staan trouwens op www.stada.nl/snijpunten/kaartjeklikbaar.html totdat ik de website helemaal klaar heb.
willum Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 Leuk idee !, ik stel me er al het volgende bij voor... Alle punten als waypoint aanmaken met als www de pagina van jou met het betreffende punt... kan je zien hoe nederland er uit ziet :-)
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 Hooi Stada, ik wist dat je al jaren geleden (zo voelt het aan in mijn herinnering) enthousiast was over de confluences. En nu, je link volgend, valt mijn bek open van verbazing en puilen mij ogen uit bij het zien van de mooie beelden. Wat een heerlijke ontdekkingstochten zijn te doen; soms kom je zo op plekken van niks maar ook dat levert prachtige beelden van ons landje op. Elk punt is weer een verrassing. Werkelijk een prachtige site is het geworden. Petje af! En ons landje is nu al voor 1/3 klaar zo'n beetje? En dat confluence punt bij Leiden; hoe vaak ik daar niet op een paar meter langs ben gereden op de fiets! Maar ja, dan heb ik altijd RD-coördinaten aanstaan.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 19 november 2004 Geplaatst 19 november 2004 Landschapstypen zijn waarschijnlijk niet geschikt. Zie maar: Milieuennatuurcompendium Foto's van landschapstypes voor Groningen zijn te vinden bij Provinciaal Omgevinsplan Het gebruik van omgevingstypen is iets dat plaats vind in de accountancy en in officieele blabla: "richtwaarden voor drie verschillende omgevingstypen: “landelijke omgeving”, “rustige woonwijk, weinig verkeer” en “woonwijk in de stad”."zoals in dit document http://mw.limburg.nl/upload/algemeen/20020...l%20besluit.pdf En als iederen zo zijn eigen omgevingstypen definiëert zou ik zeggen: maak een eigen toepasselijke indeling.
Tornado Bram Geplaatst 20 november 2004 Geplaatst 20 november 2004 De punten staan trouwens op www.stada.nl/snijpunten/kaartjeklikbaar.html totdat ik de website helemaal klaar heb Stada, wat een leuke kaart, erg veel werk van gehad? Alle punten zelf bezocht of heb je hulp of assistentie?
stada Geplaatst 21 november 2004 Auteur Geplaatst 21 november 2004 Stada, wat een leuke kaart, erg veel werk van gehad? Alle punten zelf bezocht of heb je hulp of assistentie? Ik heb alles hoogstpersoonlijk bezocht. En sommigen wel twee keer omdat ik een aantal digitale foto's door een fout kwijtgeraakt ben. Van twee punten heb ik de originele bestanden niet meer maar alleen de kleine thumbnails nog. Daar moet ik ook nog een keer heen. Wat ook gezegd moet worden: de lay-out van de pagina die zo'n snijpunt weergeeft heb ik van het grote broertje op www.confluence.org De achterliggende PHP-code heb ik zelf geschreven. Ik ben nu bezig met een aparte site die nog wat extra informatie geeft over dingen als: apparatuur, werkwijze, statistieken, provinciekaartjes, enz. Over de landschapsindeling: ik denk dat ik toch maar zelf een lijstje maak waarbij het lijstje van de prof heel handig is. Willum: Begrijp ik het goed dat je nog niet op zo'n rode punt hebt geklikt? Probeer maar eens. Verder bedankt voor de lovende kritiek! En wie nog opbouwend commentaar heeft moet het maar laten weten.
Rovel Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 En wie nog opbouwend commentaar heeft moet het maar laten weten. <{POST_SNAPBACK}> Die uitnodiging laat ik niet liggen. Het is een heel interessante manier om het landje in beeld te brengen. Je hebt nog een lange weg te gaan. Maar dat is de uitdaging. Wat ik mis is, dat je aan een rode punt op de kaart waar je met de pijl overheen komt, niet kunt zien waar, in welke gemeente, dat punt ligt. Ik weet niet of dat moeilijk is om te maken, maar het zou wel handig zijn. Veel succes en vooral plezier met de opbouw.
willum Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Willum: Begrijp ik het goed dat je nog niet op zo'n rode punt hebt geklikt? Probeer maar eens. Tuurlijk had ik al op de puntjes geklikt.. Ziet er erg leuk uit
[TEB]AdmSpock Geplaatst 13 augustus 2005 Geplaatst 13 augustus 2005 Mischien leuk om dit ook met RD snijpunten te doen? Die op 3 of als dat er nog erg veel zijn 4 nullen eindigen???
Elastigirl Geplaatst 14 augustus 2005 Geplaatst 14 augustus 2005 Mischien leuk om dit ook met RD snijpunten te doen? Die op 3 of als dat er nog erg veel zijn 4 nullen eindigen??? <{POST_SNAPBACK}> Dat is wel leuk. Als het op drie nullen eindigt, heb je er wel erg veel, namelijk voor elke kilometer. Vier of vijf nullen is dan praktischer.
[TEB]AdmSpock Geplaatst 5 oktober 2005 Geplaatst 5 oktober 2005 Ik zal 's tijd maken om de flakkeese 1/10° confluence punten 's te fotgraferen
stada Geplaatst 8 oktober 2005 Auteur Geplaatst 8 oktober 2005 Ik zal 's tijd maken om de flakkeese 1/10° confluence punten 's te fotgraferen <{POST_SNAPBACK}> Leuk! Als je wat hebt moet je me het laten weten! Rovel: je idee van het vermelden van de gemeente waarin het punt vind ik heel goed! Ik heb de topokaarten eens bekeken: de gemeentegrenzen staan er idd op. Maar bij de eerste de beste gemeente die ik bekijk blijkt de naam nog niet gemodernisserd: Eelde is gemeente Tynaarlo en niet gemeente Eelde. ik hoop dat dat niet voor meer gemeentes geldt. Verder zal er wel eens meer een wijziging zijn. Dat is moeilijk continu bij te houden voor heel Nederland qua snijpunten. Om dat op te lossen zou ik in de site de mogelijkheid kunnen maken dat kijkers kunnen reageren als ze iets zien wat niet klopt.
Team Professor X Geplaatst 8 oktober 2005 Geplaatst 8 oktober 2005 (bewerkt) 52763: daar woont ons team (op één na) vlakbij . 52151: daar woont die ene helemaal alleen Nog een leuke site Landschapstypen ingedeeld naar bodem (vrij grove verdeling): 8 oktober 2005 bewerkt door Team Professor X
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 8 oktober 2005 Geplaatst 8 oktober 2005 Gemeentegrenzen en gemeentenamen zijn de laatste jaren sterk aan verandering onderhevig. Zelfs de topo-dienst heeft er last mee. Al die gemeentehuizen, politiebureaus en postkantoren moeten stuk voor stuk lijfelijk bezocht worden om hun status vast te stellen. Wijziging van gemeentegrenzen en namen komen wel adminstratief door bij ze maar de opheffing van het zoveelste politiebureau niet.
stada Geplaatst 12 oktober 2005 Auteur Geplaatst 12 oktober 2005 Nog een leuke siteLandschapstypen ingedeeld naar bodem (vrij grove verdeling): 52763: Mooie omgeving. Ik was er in de buurt voor een skeelerwedstrijd. 52151: Hier had ik geluk dat het snijpunt midden op straat was. Was hier in de buurt voor een cursus. Inderdaad een leuke site. Die landschapsindeling onderaan komt bijna overeen met wat ik wil. Indeling naar bodem is echter iets wat behoorlijk vaststaat en voegt aan mijn snijpunteninformatie weinig toe, denk ik. Lijkt me juist interessant om te zien wat er óp de grond is te vinden. En dan te kijken hoeveel % bebouwd is, hoeveel grasland er is, enz. Bedankt voor de links.
Aanbevolen berichten