gr2 Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Kan het ook wezen dat er tegenwoordig te veel aanvragen komen en dat men er te veel adminstratief werk van krijgt?? . . . . <{POST_SNAPBACK}> Zou mij niet verbazen. Ik zou me kunnen voorstellen dat bepaalde boswachters in bepaalde gebieden waar al meer caches liggen, op deze manier een rem op plaatsingsverzoeken proberen te zetten. 'Geld vragen' is daar het meest effectieve middel voor. <{POST_SNAPBACK}> Als ze er een rem op willen zetten kunnen ze ook gewoon een ferm njet laten horen. Het Cairnteam constateert dat hier sprake is van een schimmige bedoening. Hoe groot de chaos is in het tarievenbeleid van SBB hebben we al eerder geschetst. De onduidelijke beprijzing bij deze groenbeheerder staat in schril contrast met het strakke beleid dat voor bijvoorbeeld de middenstand van toepassing is. Elk artikel in de schappen dient deugdelijk omschreven en beprijsd te zijn, op straffe van een proces-verbaal van de Economische Controledienst. Het zou goed zijn het zelfstandig bestuursorgaan SBB aan eenzelfde regime te onderwerpen. Alle tarieven die deze 'geprivatiseerde' organisatie in rekening brengt zouden duidelijk gepubliceerd moeten worden, bijvoorbeeld op de landelijke website. Dan weet elke burger en organisatie die diensten van SBB afneemt waar hij of zij aan toe is en worden willekeur en matspraktijken (diensten voor jachtclubs en maharishi's bijvoorbeeld) bemoeilijkt. Voorbeeldjes: - begeleiding plaatsing geocache: 15 euro. - infodiensten recreanten (mondelinge info wandel/fiets/ruiterroutes etc): 5 euro per kwartier. - collectieve excursies: 20 euro per persoon per uur. - individuele excursies (bijvoorbeeld naar afgesloten delen): 50 euro per uur. - overleg met agrariërs die regels schenden: 50 euro per uur. - overleg met jagers die regels schenden: 50 euro per uur. - begeleiding studenten/wetenschappers: 50 euro per uur. Te overwegen valt ook tarieven vast te leggen voor informatiegesprekken na overtredingen. Nu nog wordt er beboet, maar dat geld vloeit ten onrechte in de kas van justitie. Suggesties: - informatiegesprek met baas loslopende hond: 20 euro per kwartier - informatiegespek na schenden rustgebied: 30 euro per kwartier - intrekken tijdelijk toegangsverbod; 50 euro
Geopatra Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Maandag zal ik de bewuste boswachter weer eens met een bezoekje vereren. Met alle zaken die hier geopperd zijn als discussiepunt in het achterhoofd, en met 17,70 euri's (inclusief). Ge hoort nog. Betaal niks! Ben je nou helemaal (achtbaan)gek! De 'Groene Kathedraal' laat die boswachter toch ook 8BG je moet wel naar je wijze vader luisteren, jongen.! Maar waar het mij om gaat is dat je door toch te betalen een duidelijk zeer discutabele en ongewenste praktijk gaat onderschrijven. Naar mijn mening verzwak je daarmee de kansen om van die nota's af te komen. Ik meen uit dit lijntje te begrijpen dat niemand er blij, laat staan ermee eens is, en dat er grote willekeur bestaat. Betaal dus nooit!! Dan maar je plannen in de ijskast of prullemand. Nog beter: route door het SBB terrein, geen merktekens oid. achterlaten en de cache juist buiten het gebied op openbaar terrein. Ik zal in ieder geval nooit gaan betalen voor het plaatsen van een cache. Er blijven nog genoeg andere opties over ! Geopatra.
MegaHeks Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 (bewerkt) Het verhaal van Sjors en TeamTobi is mij allang duidelijk, ze hebben het al vaker verkondigd. Ze (SBB) hebben geen poot om op te staan en wat ze doen is helemaal niet rechtsgeldig. Enigste wat ze kunnen is je kistje "jatten" als het al op hun terrein zou liggen. En zouden ze zo zielig zijn dat ze buiten hun gebied het kistje meenemen dan verstaan ze hun vak niet. Geocachers weten wat schade aan de natuur brengt. Geocachers gebruiken de natuur zo als de meeste natuurliefhebbers. Ik snap echt niet wat SBB tegen ons geocachers heeft. Wij lopen zelfs rommel op te ruimen wat eigenlijk tot hun taken behoort Kee we gaan allemaal wel eens over de schreef. Maar toch lang zo erg niet als die georganiseerde mountianbike tochten of motorcrosswedstrijden of 4x4 clubs. Allemaal gel*l op een houtje deze topic. Ben blij dat ik wel een lieve boswachter heb die....ik val in herhaling. 21 november 2004 bewerkt door MegaHeks
gr2 Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 (bewerkt) En zouden ze zo zielig zijn dat ze buiten hun gebied het kistje meenemen dan verstaan ze hun vak niet. <{POST_SNAPBACK}> Van een dergelijke actie heb ik gelukkig nog nooit gehoord. Ik verwacht ook niet dat een boswachter op zo'n manier over de schreef zou gaan. Wel heb ik enkele maanden geleden vernomen dat het Geldersch Landschap bij geocaching.nl de ëindcoords heeft opgeëist van een cache die op terrein van Defensie lag. Als ik het mij goed herinner heeft Geocaching.nl deze coords vervolgens keurig opgegeven bij GL. 21 november 2004 bewerkt door gr2
JandeBeHanger Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 (bewerkt) Ben blij dat ik wel een lieve boswachter heb die....ik val in herhaling.<{POST_SNAPBACK}> Die man is voor jouw vrouwelijke charmes gevallen! 21 november 2004 bewerkt door JandeBeHanger
MegaHeks Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 Ben blij dat ik wel een lieve boswachter heb die....ik val in herhaling.<{POST_SNAPBACK}> Die man is voor jouw vrouwelijke charmes gevallen! <{POST_SNAPBACK}> Nee joh hij wil me niet kennen, denk dat die bang is van heksen.
mc gregor Geplaatst 21 november 2004 Geplaatst 21 november 2004 het schijnt dat WE ??? harde afspraken hebben ???? met sbb zie dit draadje http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=2454 maar ja wie zijn WE en waar staan die hadre afspraken op deze vraag nog geen antwoord gekregen ??? ik weet niet of deze harde afspraken eigelijk wel zo hard zijn
GeoGerard Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Wel heb ik enkele maanden geleden vernomen dat het Geldersch Landschap bij geocaching.nl de ëindcoords heeft opgeëist van een cache die op terrein van Defensie lag. Als ik het mij goed herinner heeft Geocaching.nl deze coords vervolgens keurig opgegeven bij GL. <{POST_SNAPBACK}> Mag ik hieruit concluderen dat GC.nl een cache aangegeven heeft en meewerkt aan het verwijderen van een cache of zelf een strafzaak tegen de maker ervan ?
gr2 Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Wel heb ik enkele maanden geleden vernomen dat het Geldersch Landschap bij geocaching.nl de ëindcoords heeft opgeëist van een cache die op terrein van Defensie lag. Als ik het mij goed herinner heeft Geocaching.nl deze coords vervolgens keurig opgegeven bij GL. <{POST_SNAPBACK}> Mag ik hieruit concluderen dat GC.nl een cache aangegeven heeft en meewerkt aan het verwijderen van een cache of zelf een strafzaak tegen de maker ervan ? <{POST_SNAPBACK}> In dit geval niet. Als ik graaf in mijn geheugen meen ik me te herinneren dat GL er lucht van kreeg dat er een geocacheroute over zijn gebied liep en dat ze per se wilden weten waar de eindcache lag, ook al was dat niet op eigen terrein. Vervolgens heeft .nl die eindcoords gegeven. Ik ken diverse hobbygenoten die er een soort spoilerservice op nahouden, maar dat .nl ook zo'n dienst verzorgde was nieuw voor me.
Camelion Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 En zouden ze zo zielig zijn dat ze buiten hun gebied het kistje meenemen dan verstaan ze hun vak niet. <{POST_SNAPBACK}> Van een dergelijke actie heb ik gelukkig nog nooit gehoord. Ik verwacht ook niet dat een boswachter op zo'n manier over de schreef zou gaan. Wel heb ik enkele maanden geleden vernomen dat het Geldersch Landschap bij geocaching.nl de ëindcoords heeft opgeëist van een cache die op terrein van Defensie lag. Als ik het mij goed herinner heeft Geocaching.nl deze coords vervolgens keurig opgegeven bij GL. <{POST_SNAPBACK}> Kan heel goed dat een cache op het terrein ligt van meerdere betrokken partijen. Ik heb een cache willen leggen op De Dellen, het eerste landgoed wat Gelders Landschap ooit aankocht. Er is daar een bosperceel dat wordt beheerd door GL, eigenaar is Gemeente Heerde en gebruiker van dat perceel is het Ministerie van Defensie (Compagnie Oefenterrein). Zeg maar wie ik moet hebben voor de toestemming. En als het me lukt bij de ene partij, dan kunnen beide andere partijen nog wel roet in het eten gooien. Ook achteraf.
skansen Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Maandag zal ik de bewuste boswachter weer eens met een bezoekje vereren. Met alle zaken die hier geopperd zijn als discussiepunt in het achterhoofd, en met 17,70 euri's (inclusief). Ge hoort nog. <{POST_SNAPBACK}> @8BG Ben je nog naar de boswachter geweest. Al dan niet schoorvoetend? Ben benieuwd wat je gedaan hebt. Groet, Skansen
Tornado Bram Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 betalen is toegeven, dat wordt er niet beter op om caches te verstoppen in gebieden van sbb
GeoGerard Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 Wat ik in deze zaak niet snap is het volgende. Hawkeyes heeft goede connecties met SBB. Kan hij dan geen eenduidig beleid met SBB afspreken en zorgen dat die leges kosten komen te vervallen? Ik heb nu het idee dat iedereen bij SBB maar wat doet. Wat ik me ook afvraag is wat er met die leges kosten gebeurt. Komen die keurig in de grote pot van SBB terecht of in de zak van de boswachter?
Wilxlii Carrotte Geplaatst 22 november 2004 Geplaatst 22 november 2004 ...@8BG Ben je nog naar de boswachter geweest. Al dan niet schoorvoetend? Ben benieuwd wat je gedaan hebt. Groet, Skansen <{POST_SNAPBACK}> Ik ben de hele middag bij 8BG op bezoek geweest. Behalve voor een hapje bij de Chinees zijn we niet de deur uit geweest... Trouwens, wat mij betreft kan de boswachter het bos in met zijn nota...
skansen Geplaatst 23 november 2004 Geplaatst 23 november 2004 Ik ben de hele middag bij 8BG op bezoek geweest.Behalve voor een hapje bij de Chinees zijn we niet de deur uit geweest... Trouwens, wat mij betreft kan de boswachter het bos in met zijn nota... <{POST_SNAPBACK}> Coords van de boswachter? In de buurt de drie bordjes op een rij... Goed plan. Het chinese eten dan. En de nota met wilgen. Groet van Skansen
Aanbevolen berichten