Spring naar bijdragen

Ook standaard cacheuitrusting !


Geopatra

Aanbevolen berichten

Beste mensen.

 

Caches worden veelvuldig geplaatst in een gat/kuil in de grond afgedekt met steen of hout.

Aangezien de grond altijd wat werkt en tevens aangezien zand- en bosgrond erg los zijn al of niet met veel naalden en bladeren , wordt dat gat/kuil binnen de korste keren ondieper.

Soms ook blijft er geen gat meer over.

Gevolg: de cacheplaats wordt een grote hoop en gaat ook steeds meer opvallen. :)

 

Nou heb ik standaard een schepje bij me en zal dan ook altijd dat gat weer uitdiepen.

 

Laat ik nou toch het gevoel krijgen dat ik -weliswaar niet de enige, maar toch- een uitzondering ben. :blush:

En het is zo simpel!

 

Daarom zou het goed zijn als iedereen voortaan een schepje in zijn rugzak of wat voor zak dan ook meeneemt.

En gebruikt ook ! :dribble:

 

B.v.d.,

 

Geopatra.

bewerkt door Geopatra
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste mensen.

 

Caches worden veelvuldig geplaatst in een gat/kuil in de grond afgedekt met steen of hout.

Aangezien de grond altijd wat werkt en tevens aangezien zand- en bosgrond erg los zijn al of niet met veel naalden en bladeren  , wordt dat gat/kuil binnen de korste keren ondieper.

Soms ook blijft er geen gat meer over.

Gevolg: de cacheplaats wordt een grote hoop en gaat ook steeds meer opvallen.  :)

 

Nou heb ik standaard een schepje bij me en zal dan ook altijd dat gat weer uitdiepen.

 

Laat ik nou toch het gevoel krijgen dat ik -weliswaar niet de enige, maar toch- een uitzondering ben.  ;)

En het is zo simpel!

 

Daarom zou het goed zijn als iedereen voortaan een schepje in zijn rugzak  of wat voor zak dan ook meeneemt.

En gebruikt ook !    :blush:

 

B.v.d.,

 

Geopatra.

Pfff, daar heb ik mijn eigen kolenschoppen voor! :P

Is best wel handig: Je vergeet ze nooit, raakt ze niet kwijt, kan ze makkelijk in de gewenste vorm krijgen en hebt ze snel bij de hand. :blink:

 

Groetjes Quaerens :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou dat de reden zijn dat een cache niet begraven mag worden? Ik meende dat de doos altijd ergens neergelegd moest worden en bedekt moet worden met wat je kunt vinden als bos-afvalmateriaal.

Caches die verstopt zijn en waarbij gebruik is gemaakt van een schep worden toch niet door Hawkeyes goedgekeurd?

 

Of snap ik het weer eens niet?

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Kruimeldief:

 

Niet te naief ,he!

 

Een kuiltje maken en dat daarna afdekken is gemeengoed.

Mi. gaat het er vooral om dat de zoekende cacher geen schop nodig mag/moet hebben.

 

@ Quaerens:

 

Weinig cachers zullen er behoefte aan hebben om de rest van de dag met smerige handen rond te blijven lopen.

Ik heb tenminste nog nooit een wastafeltje met water bij een cache zien staan.

Juist daarom wordt er zo weinig uitgeruimd. Met een schepje kunnen de handen schoon blijven en kun je erna ook nog eens aan je neus peuteren en het zweet van je voorhoofd vegen zonder zwarte piet te moeten spelen.

 

Vandaar mijn verzoek.

 

Geopatra.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Quaerens:

 

Weinig cachers zullen er behoefte aan hebben om de rest van de dag met smerige handen rond te blijven lopen.

Ik heb tenminste nog nooit een wastafeltje met water bij een cache zien staan. 

Juist daarom wordt er zo weinig uitgeruimd. Met een schepje kunnen de handen schoon blijven en kun je erna ook nog eens aan je neus peuteren en het zweet van je voorhoofd vegen zonder zwarte piet te moeten spelen.

Ik moet toegeven: Dit is niet zo handig als het geregend heeft, maar voor de rest wordt je niet vies hoor. Je hebt alleen wat droge aarde aan je handen die je zo weer afklopt.

Van zoeken op verkeerde plaatsen wordt je viezer. Stijle, modderige heuvels beklimmen om een cache te zoeken bijvoorbeeld. Of, als je de verkeerde coords hebt vlakbij een rivier zoeken, terwijl je er niet aan denkt dat er veel algen groeien op de stenen vlakbij de rivier. :dribble:

 

Conclusie tot nu toe: Micro's zijn dus toch wel handig. Je hoeft er meestal geen moeilijke toeren voor uit te halen, op het priegelige schrijven na dan.

 

GQ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een beetje zwarte nagels hoort toch wat bij het cachen en is vaak niet te voorkomen, tenzij je handschoenen gaat dragen. Is misschien ook wel een idee, van die plastic handschoenen houdertjes bij de cache plek, net als aan de pomp. :dribble:

 

Zijn je handen te smerig, dan kun je ze vaak wel wassen in een plasjes regenwater of misschien wel een meertje. En neus peuteren met modderige handen is heerlijk, dan krijg je die half zachte plakkerige stukjes ook makkelijker te pakken. :)

bewerkt door DearHunter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht niet echt dat ik naief was hoor. Ik geloof toch werkelijk dat ik het hier gelezen heb op het forum. Ik meende dat degene die het schreef Hawkeyes heette en het schijnt een approver te zijn die ook nog hier op het forum een functie heeft. En dan de wetenschap dat hij altijd meeleest, dan denk ik, wie is er nu naief?

 

En om wat zand te verplaatsen dat toevallig is komen aanwaaien heb je niet een schep nodig om je handjes schoon te houden.

Tegenwoordig zijn er ook werkhandschoenen van leer waarmee je ook ander vuil uit de weg kunt ruimen als je de cache tevoorschijn wilt toveren.

Er zijn van die gekken die een plastic doos gebruiken en er nog een plastic zak om doen en het dan ook nog begraven. En die vinden het raar dan dat alle troep nat is geworden. Sinds ze die werkhandschoenen voor ons gewone stervelingen te koop hebben, heb ik de spade en de pikhouweel niet meer bij me.

 

Ach en we hebben ook altijd een flesje Handgel bij ons, zeep met tig procent alcohol waarmee je de handen kunt wassen zonder water te gebruiken.

 

GRTZ

 

Kruimeldief

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen weekend heb ik een cache wat uitgediept met .. de achterkant van mijn flinke bergschoenen; dat behoort in ieder geval wel tot mijn standaard uitrusting.

 

Schepje meenemen doe ik soms al wel eens, zeker als de cache in een verregend bos ligt.

 

Mijn voorkeur gaat uit naar de methode die ik gezien heb bij een cache van Rabbits (uit België): hij maakt een kuil met een soort bekisting van hout met een houten plaat en wat takken/zand erover. De kist komt nu in dit gat te liggen met een houten zijkant. Ideetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorkeur gaat uit naar de methode die ik gezien heb bij een cache van Rabbits (uit België): hij maakt een kuil met een soort bekisting van hout met een houten plaat en wat takken/zand erover. De kist komt nu in dit gat te liggen met een houten zijkant. Ideetje?

 

Thasos op Terschelling heeft dat ook, is inderdaad een hele mooie manier, alleen je moet er wel voor graven om dat te maken en dat kan wel weer eens lastig worden.

bewerkt door DearHunter
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn voorkeur gaat uit naar de methode die ik gezien heb bij een cache van Rabbits (uit België): hij maakt een kuil met een soort bekisting van hout met een houten plaat en wat takken/zand erover. De kist komt nu in dit gat te liggen met een houten zijkant. Ideetje?

 

Thasos op Terschelling heeft dat ook, is inderdaad een hele mooie manier, alleen je moet er wel voor graven om dat te maken en dat kan wel weer eens lastig worden.

Is toch niet zo bijzonder? Ik ben het in mijn korte cache- bestaan al een paar keer tegen gekomen!

Tip: Als je dit toepast, maak geen bodem. Een bodem met gaten erin geboord mag natuurlijk weer wel.

Er hoeft trouwens niet veel zand/ aarde/ bladeren overheen. 2cm is genoeg.

 

GQ :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dacht niet echt dat ik naief was hoor.  Ik geloof toch werkelijk dat ik het hier gelezen heb op het forum. Ik meende dat degene die het schreef Hawkeyes heette en het schijnt een approver te zijn die ook nog hier op het forum een functie heeft. En dan de wetenschap dat hij altijd meeleest, dan denk ik, wie is er nu naief?

Niet om je te kwesten, maar je bent inderdaad behoorlijk naief.

 

Daarnaast is je stelling juist dat de approvers natuurlijk ook meelezen, maar dat zeg je niet in je eerst post.

Je gaat er daarbij van uit dat een cache begraven wordt. Het klopt dat een cache dan niet meer goedgekeurd wordt.

 

Het gaat er echter over dat men een bestaand gat gebruikt, of een gat graaft (indien toegestaan door de landeigenaar), en dat dan afdekt met wat voorhanden is. Dat is dus GEEN begraven, en derhalve toegestaan.

 

Aangezien jouw team al heel wat caches op z'n naam heeft staan, zou ik verwachten dat je het verschil kent.

Aangezien je dus de indruk geeft dat je dat niet doet, ben je naief.

 

Even ter verduidelijking:

na·ïef (bn.)

1 onbedorven, zonder onoprechte bijbedoeling => argeloos, dazig, in alle onschuld, ingénu, onnozel

2 onervaren terwijl dat niet zo zou moeten zijn => kwezelachtig

 

Hoewel ik je zeker niet als kwezel zou willen aanmerken, gaat de 2e opmerking volledig voor jouw antwoord op.

Geopatra heeft het dus volledig bij het goede eind. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ooit eens een cache gevonden met o.a. verfrissingsdoekjes, erg verfrissend.

 

Verder hebben we altijd een berg van die plastic handschoentjes van de benzinepomp bij ons. Zijn gratis en als je probeerd er drie uit te trekken heb je gelijk een pak van 100. Daarom zijn de brandstofprijzen zo hoog :)

 

Het grote voordeel is ook nog dat ze universeel voor links en rechts zijn. Dus iemand met twee linker handen staat nooit zonder. :dribble:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder hebben we altijd een berg van die plastic handschoentjes van de benzinepomp bij ons. Zijn gratis en als je probeerd er drie uit te trekken heb je gelijk een pak van 100. Daarom zijn de brandstofprijzen zo hoog :)

Je kunt ook een doos van die latex handschoenen aanschaffen. Ook voor 2 kanten, en die kosten misschien 2-3 euro voor 100 stuks.

Wel ff makkelijker dan die plastic dingen van de pomp (die hier overigens altijd op zijn, maar dan ben jij me misschien net voor) :dribble:

 

Ook een paar tuinhandschoenen kun je uit de grabbelbak van de praxis/gamma/karwei plukken voor minder dan een euro.

Meestal heb je dan nog meerdere paren ook. Gaan HEEEEEEEEEEEEL lang mee :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ons bunt zuunig.

 

Wij hebben ze trouwens maar een keer nodig gehad dus dat viel ook wel mee.

En inderdaad bij zo'n Flupperware doosie met 2 (lees) twee plastic vuilniszakken er omheen. Alles inclusief inhoud was drijfnat. :)

SCHANDALIG! :dribble:

 

Helaas komt het best vaak voor.

Ongelukjes kunnen natuurlijk gebeuren, maar Flupperware is niet geschikt als langdurig opslagmedium :blush:

 

Daarnaast houdt Flupperware ook niet van Natuur en Zure Regen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...