Spring naar bijdragen

FFC


Happy Rabbit

Aanbevolen berichten

Onlangs is er in Denemarken een cache van mij approved. (Linkje)

Nu is het daar in Denemarken niet zo druk met bezoeken als hier in Nederland, maar inmiddels toch al weer bezocht.

De eerste vinders waren best verheugd met de route, alleen ze waren nogal teleurgesteld dat er geen FFC inzat.

Daar had ik nog nooit van gehoord,op internet nagezocht, maar geen bevredigend antwoord gevonden.

Heb toen de vinders gemaild, die meldde me dat een FFC een "First Finders Certificate" is.(Voorbeeldje)

Daar is dat de gewoonste zaak van de wereld.

 

Is er iemand hier bekend met dit fenomeen?

Wie maakt er "veel" gebruik van.

Of is het misschien iets om hier te introduceren.

Geef uw reactie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Onlangs is er in Denemarken een cache van mij approved. (Linkje)

Nu is het daar in Denemarken niet zo druk met bezoeken als hier in Nederland, maar inmiddels toch al weer bezocht.

De eerste vinders waren best verheugd met de route, alleen ze waren nogal teleurgesteld dat er geen FFC inzat.

Daar had ik nog nooit van gehoord,op internet nagezocht, maar geen bevredigend antwoord gevonden.

Heb toen de vinders gemaild, die meldde me dat een FFC een "First Finders Certificate" is.(Voorbeeldje)

Daar is dat de gewoonste zaak van de wereld.

 

Is er iemand hier bekend met dit fenomeen?

Wie maakt er "veel" gebruik van.

Of is het misschien iets om hier te introduceren.

Geef uw reactie.

Ik denk niet dat dit een goed idee is in het westen van Nederland. Thex zal een nieuw, groter huis moeten kopen ed. :no:

Even serieus: Goed idee! Ik heb een cache in de maak, en zal ook zo'n sertificaat maken! :cry:

 

GQ :yes:

 

---->

 

Overigens was dat voorbeeldje wel leuk geweest voor bij mijn cache 'Urania' :no:

bewerkt door Quaerens
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier thuis ligt nog steeds ergens een certificaat (geen FFC hoor) van het WIE DURFT event. De jongste vond dat toen heel mooi en heeft het een tijd op haar slaapkamer opgehangen.

 

We hebben er ook ooit over gelezen bij cache 't Spoorke van de Woudlopers (België). Blijkbaar vonden de vinders (er waren genummerde certificaten voor de eerste 5 of zo) dat in ieder geval zo leuk dat ze het trots meldden in hun log.

 

Dus waarom niet? Het is weer iets anders dan een TB voor de eerste vinder. Typisch dat gebruiken per land blijkbaar zoveel verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
De eerste vinders waren best verheugd met de route, alleen ze waren nogal teleurgesteld dat er geen FFC inzat.

 

Ben van plan om een FTF certificaat in mijn nieuwe cache te leggen.

 

Huh FFC? FTC? Zou wel leuk zijn als het beestje dezelfde naam heeft. Straks schrijft men ook nog EVC of OC B)

 

livetext1.gif

 

Kruimeldief :beerchug:Intussen is het loopgips van mijn rechter arm verwijderd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Huh FFC? FTC? Zou wel leuk zijn als het beestje dezelfde naam heeft. Straks schrijft men ook nog EVC of OC

Tja......ik ken alleen de FFC ( First finders certificate ) dus dat lijkt me het meest logische...blijft toch voor "iedereen" een beetje leesbaar, geocachen is toch een internationale aangelegenheid. B)

Maar wat zet je er in godsnaam op.

Ik heb eens rond gekeken op dit forum maar niets gevonden.

Ik kan me er vanalles bij voorstellen.

Er is natuurlijk nog geen standaard opzet van ( denk ik ).

Maar de amerikanen zijn er ook wel een beetje mee bezig.

Heb er wel enkele de laatste weken voorbij zien komen.

 

Laat de gedachten er maar eens over gaan....probeer het uit, misschien dat het over een tijdje aanslaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

FTF = First to Find

Ik heb certificaat er achter gezet. FTF certificaat.

Mag van mij ook FFC zijn. What's in a name? :cry:

 

FTF wordt ook als afkorting gebruikt op geocaching.com. :beerchug:

 

Maar ik had liever een nuttige bijdrage, waar iedereen wat aan heeft. B)

bewerkt door schatzoeker
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Whow, das een goed idee van die FFC zeg :blush: .

 

Als ik mijn eerste cache af heb stop ik er ook een in !

 

Maar wat zet je er dan op?

 

*) Natuurlijk moet ie dan van mooi, stevig papier zijn.

*) Beschreven met van die mooie letters en natuurlijk een (klein plaatje).

*) Indien de cache verstopt ligt op een bijzondere plaats, dan zou ik daar ook wat achtergrond informatie bij doen.

 

gr.

mr.Bean

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het ook een leuk idee en had er al weleens van gehoord. Zelf hebben we als beloning als eerste vinders in de cache Aan het lijntje een kaart aangetroffen die muziek kan maken. Het liedje was dan ook erg toepasselijk en de tekst erin was ook erg leuk. Het als eerste vinden had daardoor wel iets extra's gekregen. Helaas (of gelukkig) heeft het me niet aangezet om nu overal als eerste te willen zijn.

 

Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het internet afstruinende naar leuke voorbeelden kom ik eigenlijk twee termen tegen.

 

De Oorkonde.

Schriftelijke getuigenis.

 

Het Certificaat.

Getuigschrift, waardepapier.

 

Waar hebben we het hier dan eigenlijk over.

Bij certificaat denk ik al gauw aan een brommercertificaat, een certificaat als bewijs dat je een onderdeel van een studie hebt gedaan, een certificaat van aandeel, een certificaat van onvermogen.

 

Bij oorkonde denk ik dan meer aan een mooi document op mooi stevig oud papier.

Een oorkonde vind ik meer een huldiging aan degene voor een bepaalde prestatie die zo'n document uitgereikt krijgt.

 

Je kunt mooi oud papier maken door de randen voorzichtig af te branden en deze dan in theewater te leggen. Het krijgt dan zo'n mooie oude status.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...