Spring naar bijdragen

Verwijderen van berichten


Camelion

Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen

    • Ja
      26
    • Nee
      10
    • Alleen als ik er specifiek om vraag
      12


Aanbevolen berichten

Ik ben zelf moderator op een forum.

Daar is afgesproken dat berichten kunnen worden verwijderd, maar dat daar WEL melding van gemaakt moet worden in het moderator deel van het forum. Hoeveel moderatoren zitten er hier?

 

rh

3

 

GRTZ

 

Kruimeldief

Eigenlijk 4.

Bytheway, Zero Cool, ondergetekende

Maar ook geoman; maar tegen de tijd dat hij zich er mee gaat bemoeien zijn de rapen al gaar :blush: (of de rest op vakantie)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Dan al die andere jokers ook maar. Die schijnen ook nog steeds te kunnen modereren.

 

Nee, De moderatoren zijn Jij en Zero en BTW is administrator/hoofdmoderator en Geoman is Administrator/Boss Hogg :blush:

 

Maar huh, Mijne heren, we gaan mooi offtopic zo dus graag weer ontopic.

Bij voorbaat dank

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat de maker van een topic moet bepalen welke replies gewist moeten worden, of er moet al iets in een reply staan wat tegen de regels is.

Ook moet de starter van een topic maar bepalen wanneer er een slot op kan. Zo voorkom je dat er off-topic replies komen die helemaal nix meer met het onderwerp te maken hebben.

Als je dan zoek ergens naar krijg je ook niet overbodige topics in de lijst.

 

:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je ook afvragen hoe erg het is dat er hier en daar een berichtje staat met alleen maar ......

 

Nu is er een heel draadje gewijd aan berichtjes met alleen .... Dat draadje bevat vermoedelijk al meer berichtjes dan dat er berichtjes met alleen .... in het hele forum staan. Contraproductieve discussie dus, naar ons idee. Laissez faire, laissez aller, rampspoed blijft waarschijnlijk uit.

Wij kunnen ons voorstellen dat aanstormend moderator Camelion blaakt van daadkracht, maar vinden het wel verontrustend dat zijn voornaamste aandacht meteen al lijkt uit te gaan naar de deleteknop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat de maker van een topic moet bepalen welke replies gewist moeten worden, of er moet al iets in een reply staan wat tegen de regels is.

Ook moet de starter van een topic maar bepalen wanneer er een slot op kan. Zo voorkom je dat er off-topic replies komen die helemaal nix meer met het onderwerp te maken hebben.

Als je dan zoek ergens naar krijg je ook niet overbodige topics in de lijst.

 

:o

Een maker of starter van een Topic kan nooit een topic sluiten of beslissen welke reply op zijn topic verwijderd MOET worden.

Dat is nu net de taak van de moderator en van niemand anders.

 

Het zou van de gekke zijn dat als jij een topic start en daarin een vraag stelt en mijn reply als antwoord jou niet aan staat en dus maar zo verdwijnt. Terwijl ik voor alle anderen een goed antwoord heb gegeven.

 

Een antwoord moet na jaren en jaren nog terug te vinden zijn.

 

Een draadje sluiten kan een starter om verzoeken in hoekjes waar iets te koop wordt aangeboden door de starter. Als hij zijn handel verkocht heeft of zijn verkoop terugtrekt, dan is het handig een moderator verzoeken dit draadje te sluiten.

 

Verder zal nooit een draadje worden gesloten door een moderator of het is iets als een straf. Zo in de trant van, goed jullie houden, na herhaaldelijk verzoek van deze en gene niet op met offtopic te zijn? OK draadje gaat op slot. Dan moet de mod dat wel melden in een laatste bericht. Duidelijkheid boven alles. Hetzelfde geldt meestal voor draadjes die niet voldoen aan de forumregels.

 

De moderator is degene die moet zorgdragen dat een thread ontopic blijft en hij moet de notoire offtopicgangers berispen en eventueel de offtopicreplys verwijderen.

 

Verder blijven alle draadjes open, dat jij voldoende weet als de starter van het draadje, heeft daar verder geen invloed op. Over een jaar kan er misschien wel iemand komen die er nog eens een vraag over wil stellen of gewoon op wil reageren.

 

Bovenstaande geldt voor eigenlijk alle fora waar ook ter wereld, een enkele uitzondering daar gelaten natuurlijk.

 

Overbodige topics zijn er bijna altijd en eigenlijk nooit. Wat jij overbodig vindt, kan ik wel erg belangrijk vinden. Als de topic aan de forumregels voldoet moet hij gewoon staan blijven.

 

Om overbodige topics links te laten liggen tijdens een "zoektocht" is het dan ook raadzaam het gezochte goed te definieëren.

 

Wat jij dus voorstelt is om van iedere forumlid een moderator te maken van zijn eigen gestarte thread. Dat wordt dan waarschijnlijk oorlog.

 

GRTZ

 

Kruimel

bewerkt door Kruimeldief
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt je ook afvragen hoe erg het is dat er hier en daar een berichtje staat met alleen maar ......

 

Nu is er een heel draadje gewijd aan berichtjes met alleen .... Dat draadje bevat vermoedelijk al meer berichtjes dan dat er berichtjes met alleen .... in het hele forum staan. Contraproductieve discussie dus, naar ons idee. Laissez faire, laissez aller, rampspoed blijft waarschijnlijk uit.

Wij kunnen ons voorstellen dat aanstormend moderator Camelion blaakt van daadkracht, maar vinden het wel verontrustend dat zijn voornaamste aandacht meteen al lijkt uit te gaan naar de deleteknop.

Ben ik het niet met je eens Gerard. Zoek maar eens op "Laat Maar" of op "...................." of ander 1 a 2 woord reacties.

 

100den kom je tegen hier. Dus altijd nog veel meer dan replys in dit draadje. :o

 

En... dat de voornaamste aandacht uit lijkt te gaan naar de deleteknop klopt eigenlijk ook niet helemaal. Deze poll is een gevolg van een ander draadje waarin om deze actie werd gevraagd. De start was eigenlijk een opmerking over de andere nieuwe mod, Zero Cool genaamd, die in de tijd dat hij nog geen moderator was, zeer veel berichtjes van hemzelf "gedeleted" heeft door er een aantal ......... voor neer te zetten. We zijn namelijk hier op dit forum niet in staat onze eigen geplaatste berichten te deleten. Dat zou moeten kunnen. Men vroeg zich dus af of Zero Cool nu al deze nietszeggende berichten van hemzelf zou gaan verwijderen. Zo is er een kleine discussie ontstaan met deze poll als gevolg.

 

Mijn zegen voor een delete van replys met alleen maar ............ hebben ze dus. :lol1:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn namelijk hier op dit forum niet in staat onze eigen geplaatste berichten te deleten. Dat zou moeten kunnen.

Ik vind dat er een delete knop moeten komen voor je eigen berichten.

Een tool welke automatisch berichten met de inhoud "......" verwijderd zou ook prima zijn.

Ik ben ook al eens op een forum tegen gekomen dat je je eigen berichten tot een uur na tijd kon bewerken en daarna niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn namelijk hier op dit forum niet in staat onze eigen geplaatste berichten te deleten. Dat zou moeten kunnen.

Ik vind dat er een delete knop moeten komen voor je eigen berichten.

Een tool welke automatisch berichten met de inhoud "......" verwijderd zou ook prima zijn.

Ik ben ook al eens op een forum tegen gekomen dat je je eigen berichten tot een uur na tijd kon bewerken en daarna niet meer.

Jammer, maar helaas zit dit volgens mij niet in de alhier gebruikte software. Dus het verschil tussen willen en kunnen wordt te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer, maar helaas zit dit volgens mij niet in de alhier gebruikte software. Dus het verschil tussen willen en kunnen wordt te groot.

Volgens mij is het een optie voor degene die het software aanschaft van , ff zien, Invision Power Board.

 

Ik denk dus dat Geoman daar wel antwoord op kan geven. Op de meeste fora is dat een standaard optie.

 

Ik weet wat de bedoeling er van is om die "knop" niet te plaatsen, maar het gevolg van het niet hebben van de "knop" is dus een reply met een aantal puntjes. Het is maar wat je belangrijker vind.

 

Je hebt ook fora waar je ten alle tijde je bericht zelf kunt aanpassen, maar, dan verschijnt ook ten alle tijde een melding dat jij je bericht hebt aangepast. Hier is dat een optie die je kunt aanvinken. Dus een eventuele belediging kun je hier plaatsen en "stiekem" weer verwijderen.

 

Maar huh, worden we nu niet wat erg offtopic meneer de moderator?

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een tool welke automatisch berichten met de inhoud "......" verwijderd zou ook prima zijn.

Ik ben ook al eens op een forum tegen gekomen dat je je eigen berichten tot een uur na tijd kon bewerken en daarna niet meer.

Jammer, maar helaas zit dit volgens mij niet in de alhier gebruikte software. Dus het verschil tussen willen en kunnen wordt te groot.

Ik meen dat er wel gebruik gemaakt werd van een of ander tooltje om ****** te generen, dus ik had zoiets wel verwacht. :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:o Ik moet mezelf weer eens even uitlachen. In m'n naieviteit dacht ik dat berichten met ... als tekst alleen maar bedoelt waren om meer berichten te genereren en zo een activere status te krijgen; Ook iets voor de verstokte statistiekjager dacht ik steeds. Zat ik er toch gewoon helemaal naast. Weer wat geleerd :nono::P
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De gedachte is niet verkeerd. Ze zullen er vast bij zijn die op zo'n manier van de 0 afkomen. Vooral, als een of ander titel op het forum afhankelijk is van de hoeveelheid berichten je geplaatst hebt.

 

GRTZ

 

Kruimel, die maar 1 bericht heeft met ........... en dacht dat Camelion die wel zou willen deleten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In m'n naieviteit dacht ik dat berichten met ... als tekst alleen maar bedoelt waren om meer berichten te genereren en zo een activere status te krijgen; Ook iets voor de verstokte statistiekjager dacht ik steeds

 

Andersom.....In mijn geval.

Ik zou dolgraag van dat hokjes gedoe af willen en dat heb ik al vaker gezegd.

Ik wil geen Maniakale Gebruiker zijn. Ik wil geen blokjes/hokjes krijgen. . Waarom ben ik als Maniakale Gebruiker iets aparts.

En krijg ik steeds de vraag jij zal het wel weten want jij bent Maniakale Gebruiker : "Waarom is iemand op een forum met groen, paars, zwart, rood en weet ik niet wat voor kleur meer, bijzonder ?"

Enz

 

Geef mij aub een ander status, die van gebruiker bv en laat al die kleurtjes van sponser, lid, gebruiker, admin enz aub weg. Dan hoef ik niet meer te zeggen : "Dat weet ik niet"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is die "hokjesgeest" niet op alle forums zo? Ik ken geen forum waarbij je niet in een of andere categorie van posters wordt gedrukt.

Zo zit ik ook nog wel eens op een forum van scouting. Daar post ik niet zoveel, dus word ik nog voor bever (kinders van 4/7 jaar) uitgemaakt terwijl ik hopman ben :P .

Ach, 't is maar een naampje, toch?!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We zijn namelijk hier op dit forum niet in staat onze eigen geplaatste berichten te deleten. Dat zou moeten kunnen.

Ik vind dat er een delete knop moeten komen voor je eigen berichten.

Een tool welke automatisch berichten met de inhoud "......" verwijderd zou ook prima zijn.

Ik ben ook al eens op een forum tegen gekomen dat je je eigen berichten tot een uur na tijd kon bewerken en daarna niet meer.

Jammer, maar helaas zit dit volgens mij niet in de alhier gebruikte software. Dus het verschil tussen willen en kunnen wordt te groot.

Als alles goed is is het voor members mogelijk om hun eigen postjes te veranderen....

Zo is het board in ieder geval ingesteld, en er zit geen tijdslimiet op....

 

Het verwijderen van berichten is niet mogelijk, althans niet voor de poster zelf. Misschien waard om daar over na te denken om dat mogelijk te maken maar de info / resultaat van de enquete zal daar ook wel of niet aanleiding toe geven.

 

Als het voor jullie als member niet mogelijk is om je eigen postjes te bewerken, laat me dat dan svp weten, kan ik proberen uit te zoeken waar dat in zit.

 

Groeten remco (die vanaf werk ff inlogt om wat uit te zoeken en dan tegen dit draadje aanloopt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...