Spring naar bijdragen

Verwijderen van berichten


Camelion

Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen

    • Ja
      26
    • Nee
      10
    • Alleen als ik er specifiek om vraag
      12


Aanbevolen berichten

Het komt in de loop van de tijd nog wel eens voor dat je spijt hebt van je bericht en het eigenlijk wil verwijderen. Dat kan alleen een moderator. Om zaken meer leesbaar te houden zou het misschien wel prettig zijn dat berichten met "...." en "laat maar" gewoon gewist worden. Voor alle duidelijkheid, alleen dat soort berichten!

Of is het beter om af te spreken dat er een tekst in wordt gezet: "mod, graag dit bericht verwijderen" (specifiek vragen dus)

 

Dit is slechts een poll. Aan de uitslag kunnen geen rechten worden ontleend. Wissen van berichten is "not done" eigenlijk, ongeacht de inhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Perfecte actie. De "laat maar" en de "........" betekent eigenlijk al zoiets als: "Please, wie kan mijn bericht ff weghalen?" Helemaal geen poll over houden gewoon doen als dat in je mogelijkheid ligt, nu en direct.

 

 

Andere berichten deleten die in jullie ogen helemaal nietszeggend zijn kan naar mijn mening alleen verwijderd worden in overleg met betrokkene. Niet als waarschuwing maar gewoon ff wel melden. Als degene er niet mee eens is kun je altijd discuzeuren gaan achter gesloten deuren. Of wil ik weer te snel teveel? De lambal en offtopicdraadjes daar gelaten natuurlijk. :blink:

 

Kruimelserieux

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Perfecte actie. De "laat maar" en de "........" betekent eigenlijk al zoiets als: "Please, wie kan mijn bericht ff weghalen?"  Helemaal geen poll over houden gewoon doen als dat in je mogelijkheid ligt, nu en direct.

Daar ben ik het helemaal mee eens!

 

"lastige" of "irritante" berichten weghalen mag van mij ook, maar helaas wordt daar al vrij snel reactie op gegeven, en als je dan het bericht weghaalt, moet je ook meerdere berichten weghalen, en dat lijkt me nogal een intensief stukkie werk.

Beter is het dan om het Topic dicht te meppen en te laten verdwijnen in de vergetelheid.

Misschien een extra jumper op zo'n topic om het alsnog na 3 weken in z'n geheel weg te gooien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"lastige" of "irritante" berichten weghalen mag van mij ook

Dat heet censuur. Lijkt me niet de bedoeling.

Ik doelde hier eigenlijk meer op moddergooien en niet maatschappelijk aanvaarde meningen, zoals racisme, te verwijderen.

Dat is inderdaad ook censuur.

 

Gelukkig komt dat laatste hier maar heeeeel zelden voor.

Moddergooien is meestal na een waarschuwing, terechtwijzing door meerdere posters of als laatste door een Ban al snel verleden tijd.

 

Maar van mij mag dat gewoon weg. (dit is echter mijn mening, en daar denken jullie misschien wel anders over)

 

Met publieke excuses mag zo'n persoon van mij ook gerust weer terug.

:blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mogen berichten met alleen .... of een andere voor de MOD herkenbare kreet rustig verwijderd worden. Andere berichten alleen na overleg, want wat nietszeggend voor de 1 is, is belangrijk voor een ander.

 

En verder geen censuur (tenzij racisme en dergelijke), maar topic dichtgooien met vermelding van reden. En in een uiterst geval gebruiker bannen, als hij niet wil luisteren naar de opbouwende kritiek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt in de loop van de tijd nog wel eens voor dat je spijt hebt van je bericht en het eigenlijk wil verwijderen. Dat kan alleen een moderator.

Nou snap ik waarom Zero moderator is geworden :blush: hij heeft gewoon spijt heeft van het grootste deel van zijn berichten.

Ik wil ook graag alle berichten verwijderd hebben waar ****** of ....... in zijn gezet. :yes: Hoewel, doe ook maar niet. Ik hoop ook niet dat jij erover nadenkt om je berichten als HH te verwijderen. Als je niet achter je eigen berichten kan staan, ook al heb je er later van één of twee spijt, dan kan je beter je mond houden en niet posten.

 

Groetjes van ..... :wine:die trouwens vind dat er genoeg zijn die hoe dan ook beter hun mond kunnen houden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

....................

Ik wou hier eigenlijk wel graag enige duidelijkheid over hebben, wat bedoel je precies met ...... misschien is het mogelijk om via een PB tot enige samenwerking te komen over die ..... ik bedoel maar zo... alleen maar **** als er eigenlijk ..... of --------- moet staan, begrijp jij nog wat ik bedoel? Ik niet meer...... nou ja laat ook maar

 

ps Moderator: dit bericht mag je van mij meteen verwijderen :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn gedachten hierover:

 

De kern van het probleem ligt aan de forumleden die hun teksten na plaatsing verwijderen. Of je nu ........... plaatst of vraagt

om verwijdering: Als er op jouw bericht gereageerd is dan zorgt de aanpassing vaak voor een onbegrijpelijk draadje.

 

Voorbeeld:

 

Post forumlid 1: Wie heeft er Magellan Meridian te koop?

Reactie forumlid 2: Wie koopt er nu een Magellan, rotdingen, koop liever een Garmin.

Reactie forumlid 1: Waarom is een Magellan een rotding?

Reactie forumlid 2: Omdat Bytheway die gebruikt, en niet eens een cache kan vinden!

Reactie forumlid 1: Ligt dat niet aan Bytheway zelf?

 

Ok, forumlid 2 vindt het toch wat ongenuanceerd:

 

Post forumlid 1: Wie heeft er Magellan Meridian te koop?

Reactie forumlid 2: .........................

Reactie forumlid 1: Waarom is een Magellan een rotding?

Reactie forumlid 2: .........................

Reactie forumlid 1: Ligt dat niet aan Bytheway zelf?

 

Kan je hier nog dan nog iets van maken? Nee, je gaat maar wat gissen.

Het is maar een eenvoudig voorbeeld. Sommige schrijven inhoudelijk zeer

goede stukken waar door meerdere forumleden op gereageerd wordt.

Als die tekst verwijderd wordt dan is het draadje waardeloos en onbegrijpbaar

geworden.

 

Laat daarom zoveel mogelijk je teksten staan. Of pas het zodanig aan dat het

draadje begrijpbaar blijft.

 

Bytheway.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dj bel behoudt zich het recht voor alle geschreven berichten en reacties te modereren d.w.z. te wijzigen danwel te verwijderen wanneer hem dit goeddunkt.

Het is ieder zijn vrijheid te doen met intellectueel eigendom wat hij wil.

 

Dat reacties dan niet meer passend zijn kan daarmee een uitnodiging het gehele bericht te verwijderen wat in de ogen van dj bel dan allang had moeten gebeuren.

Er zijn toch mensen die op de persoon blijven spelen of te offtopic zijn en dit lijkt mij een effectief wapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag niet meteen weer een ouwehoer draadje van maken.

Was ik ook niet van plan hoor. Ik heb dan ook gestemd dat de moderatoren zelf de berichten eraf mogen gooien als zij vinden dat het niet in een draadje past :wine:

 

dj bel behoudt zich het recht voor alle geschreven berichten en reacties te modereren d.w.z. te wijzigen danwel te verwijderen wanneer hem dit goeddunkt.

Wordt het niet eens tijd dat je dat gaat doen? Je wilt toch niet serieus beweren dat al jouw berichten van een hoog intellectueel nieveau zijn, dan wordt het tijd dat ik ze eens opnieuw in beschouwing neem :yes:

Marja :blush:en dat laatste bedoel ik niet persoonlijk, maar is gewoon een opmerking

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben zelf moderator op een forum.

Daar is afgesproken dat berichten kunnen worden verwijderd, maar dat daar WEL melding van gemaakt moet worden in het moderator deel van het forum. Hoeveel moderatoren zitten er hier?

 

rh

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dj bel behoudt zich het recht voor alle geschreven berichten en reacties te modereren d.w.z. te wijzigen danwel te verwijderen wanneer hem dit goeddunkt.

Wordt het niet eens tijd dat je dat gaat doen? Je wilt toch niet serieus beweren dat al jouw berichten van een hoog intellectueel nieveau zijn, dan wordt het tijd dat ik ze eens opnieuw in beschouwing neem :blush:

 

Maak je niet druk :yes:

 

Hij schrijft dat hij zijn eigen berichten gaat modereren, dwz te wijzigen of te verwijderen.

 

Dat zegt al genoeg. Het gaat hier dus juist erom dat we, gewone leden, niet onze eigen draadjes kunnen verwijderen. DJ Bel kan dat dus volgens hem wel. :wine: Gewoon in die waan laten denk ik dan maar.

 

@ByTheWay:

 

Ik begrijp je helemaal. Natuurlijk is dat ook weer een optie. Ik ben ook al eens te hard uitgevallen tegen een forumlid en heb direct mijn mijn bericht daarna aangepast en iets meer genuanceerd. Dan lijkt het ook vreemd dat iemand anders mij gaat quoten terwijl het lijkt alsof ik het niet geschreven heb. Dat is ook weer een voorbeeld.

Maar normaal mogen we er vanuit gaan dat het een berichtje is die geplaatst is als reactie en daarna gelijk verwijderd is omdat of een ander je net voor was, of je de intentie niet helemaal begrepen hebt en dus iets te raar hebt gereageerd. Soms zie je zo'n reactie en dan staat er alleen maar ........... of Laat maar

Dan maakt het toch al niet meer uit dat het gedeleted gaat worden.

 

Neem jouw verhaal. Als al die ............... van nummer 2 daar al staan, dan kan het net zo goed weg. Het kwaad is al geschied. De tekst is al weg.

 

Trouwens, een zeer realistisch voorbeeldje heb je gebruikt. Hee erg realistisch.

 

De Fee komt wel een keer richting Winterswijk en laat je wel verbazen met haar "Khebbum" Wel goed opletten want normaal is dat al voordat ik de juiste coördinaten heb uitgepeild.

 

GRTZ

 

Kruimel, die wel weet hoe hij zich ertussen moet slijmen, lik lik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...