Spring naar bijdragen

Verwijderen van berichten


Camelion

Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen  

56 leden hebben gestemd

  1. 1. Een moderator kan ongevraagd lege / niets zeggende berichten verwijderen

    • Ja
      26
    • Nee
      10
    • Alleen als ik er specifiek om vraag
      12


Aanbevolen berichten

Ik blijf nog steeds bij mijn oude standpunt dat ik al meer heb uitgedragen. Als je iets schrijft dan heb je woorden de wereld in gezonden. Daarmee moet je leven. Betreur je de woorden of de gevolgen dan maak je dat apart duidelijk. Wegpoetsen van je woorden uit de geschiedenis is niet in de haak: rewriting history, vaak gedaan in totalitaire regimes door totalitair denkende lieden.

 

Helaas kunnen we op dit forum het re-editen door de eigenaren van berichten niet beperken tot typo's.

Met als gevolg dat in sommige gevallen het wegpoetsen van tekst gebruikt wordt als een minne discussietruc. En er zijn deelnemers die om onbekende reden veel van hun oude teksten wegpoetsen.

Mijn handelen tegenover dergelijke deelnemers is simpel: ik negeer hun bijdragen en reageer er nooit op of, als ik mij niet kan bedwingen, citeer de hele tekst van ze waarop ik reageer. Een citaat kan n.l. door de oorspronkelijke eigenaar van het bericht niet weggepoets worden.

 

Ik moet nog een goed voorbeeld tegen komen van een bericht dat beter door de lezers niet gelezen kan worden. Bescherm je met wegpoetsen je eigen imago of de ziel van de lezers? (welk laatste een verdedigbaar standpunt is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Prof Lupardi, ik deel je mening wel. Wat geschreven is, is geschreven. Maar dan zou ik een poll moeten gaan starten of je wel of niet teksten mag bewerken. En dat is een andere poll.

Als iemand zijn tekst al heeft weggehaald door er laat maar (hoewel dat ook al iets communiceert) of "..." inzet (en dergelijke commentaar, zoals "verwijderd", "irrelevant"). Verwijderen we die teksten ongevraagd, of niet? Of laten we ze staan om aan te tonen dat de dame of heer in kwestie een notoire berichtenverwijderaar is? That's the question... poll

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] Of laten we ze staan om aan te tonen dat de dame of heer in kwestie een notoire berichtenverwijderaar is? [...]

We laten het staan omdat het een belangrijk gegeven is over het gedrag van de betreffende persoon in dit forum. Of en hoe ik reageer op een bericht - zoals ik al eerder uitlegde - wordt sterk bepaald door dit gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...] Of laten we ze staan om aan te tonen dat de dame of heer in kwestie een notoire berichtenverwijderaar is? [...]

We laten het staan omdat het een belangrijk gegeven is over het gedrag van de betreffende persoon in dit forum. Of en hoe ik reageer op een bericht - zoals ik al eerder uitlegde - wordt sterk bepaald door dit gegeven.

Ik denk dat men, voor de leesbaarheid van dit forum, beter zulke berichten kan gaan deleten na een maand of zoiets. Het is gewoon schoonpoetsen van je eigen forum.

 

Dat een notioire nietszegger daardoor minder snel opvalt is een gegeven waarmee ik best kan leven als het gevolg is dat een forum daarmee leesbaarder wordt.

Niets is minder irritant dan lege berichten.

 

Een enkeling heeft niets te melden en wil kenbaar maken dat hij/zij nog leeft. Een ander vind het onzin dat dubbele berichten blijven staan. Daarmee bedoel ik geen crossposting omdat die gewoon direct zonder pardon gedeleted moeten worden met een melding daarvan naar de poster.

 

Even recapituleren:

 

Leesbaarheid van het forum is belangrijker dan het bewijzen dat je nogal wat posters hebt die over het algemeen niet achter hun eigen bericht staan.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het forum zo ook prima leesbaar hoor. Volgens mij is het met ...-berichten zelfs leesbaarder dan zonder. Als je dergelijke berichten weghaalt kan het vervolg nóg meer in de lucht komen te hangen dan het eventueel al deed.

Volgens mij is dit veel gedoe om niets en dreigt alleen maar verlaging van de drempel om de delete-knop te beroeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geloof dat de meeste standpunten nu wel gegeven zijn. Het lijkt me niet zo zinvol elkaar steeds weer met dezelfde argumenten te bestoken.

 

Graag alleen nog postings met toegevoegde waarde dat is, iets wat we nog niet gehoord hebben, danwel stemmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine meerderheid is voor het verwijderen van "...." en "laat maar" berichten".

Ik zal eens zien met mijn medemoderatoren hoe we hier een invulling aan kunnen geven.

 

Zoals ik er nu tegen aan kijk ga ik denk ik voorstellen om het verleden het verleden te laten, en voortaan alleen die berichten te verwijderen waarvan de schrijver er expliciet om vraagt.

 

U hoort t.z.t.

 

Discussie/poll gesloten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...