Spring naar bijdragen

Welke verschillende soorten caches zijn er?


lutjehoeve

Aanbevolen berichten

:huh: Klinkt vast weer erg dom als beginner zijn maar ik vroeg me even af wat de verschillende soorten caches eigenlijk inhouden?

Als je op de kaart kijkt staan er verschillende kleuren stipjes met eronder event, normal, virtual, webcam, multi, staatsbosbeheer en mystery. ;)

Nu kan ik me bij webcam wel voorstellen dat er een webcam op gericht staat maar de rest zegt me niet zoveel. Vorige week hebben we onze eerste cache gevonden, dit was een multi, maar waarom geen idee.

 

Kan iemand ons iets wijzer maken? ;) thanks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Even een voorbeeldje:

Je ziet een prachtig plaatsje. Je vindt het zo mooi dat je er een cache neer wilt leggen zodat je het met alle andere cachers deelt, maar er is nergens een goed plekje waar je de doos neer kunt leggen. Even verderop zie je echter wel een perfect plaatsje voor de doos waar je doos wel neer legt, maar je wilt toch dat de cacher bij het eerste punt komt. Daarom maak je een multi van twee waypoints. Da's een off- set.

 

Groetjes Quaerens :o

 

PS Deze verlichting kreeg ik vanmiddag ook opeens. :lol1:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even verderop zie je echter wel een perfect plaatsje voor de doos waar je doos wel neer legt, maar je wilt toch dat de cacher bij het eerste punt komt. Daarom maak je een multi van twee waypoints. Da's een off- set.

Maar het is blijkbaar zowel een offset als een multi-cache...

 

 

@Minou: Miaooow!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even verderop zie je echter wel een perfect plaatsje voor de doos waar je doos wel neer legt, maar je wilt toch dat de cacher bij het eerste punt komt. Daarom maak je een multi van twee waypoints. Da's een off- set.

Maar het is blijkbaar zowel een offset als een multi-cache...

 

 

@Minou: Miaooow!

Ik denk dat als je het heel letterlijk neemt, een multi-cache meerdere cache's dient te bevatten die naar de eindcache leiden. Nu kunnen deze tussencache's natuurlijk virtueel zijn, maar ze dienen vooral om informatie te verzamelen voor het vinden van de eindcache, waarbij het afleggen van de route een soort secundair doel is.

 

Bij een off-set cache gaat het er vooral om dat je op de plek die je wilt laten bezoeken de cache niet kwijt kunt. Je gaat vervolgens de zoekende cacher niet via allerlei punten in het rond leiden, maar gebruikt alleen het door jou zo gewaardeerde punt om de geocacher naar het logboek te leiden.

 

Ben benieuwd of hier nog veel commentaar op komt. :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...