Spring naar bijdragen
  • 0

Kaarten voor de Garmin GPS

Vraag

Geplaatst

Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.

Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan.

Maar je kunt ze wel zelf maken.

ddee3e9c-65d7-4283-b71d-f17deae0ecb9.jpg

Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl

Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS

Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS.

Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd.

Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld.

Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
Ik heb even snel door de instructie's gelezen en vraag mij af of je de kaarten kan registreren bij mapsource met regedit. Dan kan je ze namenlijk wel gelijk met originele kaarten uploaden naar je GPS. Je hebt dan een tbd bestandje nodig denk ik.

Klopt, je moet dan een .tdb bestand maken.

Dit kan met cgpsmapper, als je een overzichtskaart maakt (heb je ook nodig) krijg je ook een .tdb

En dan met regedit aan de slag.

niet echt gebruiks vriendelijk :)

Ben wat programma's aan het test welke dit allemaal moet vergemakkelijken.

Echter heeft elk programma wel weer zo zijn nadelen.

• 0
Geplaatst

Heb net een mapsource IMG-kaart ge-edit. Wel ff zoeken, want nergens vind je welk nummer bij welke kaart hoort.

Even in een park alhier ipv een grote groene vlakte wat "trails" en "lakes" aangemaakt, en toen naar .mp gezet.

Met cGPSMapper een nieuwe IMG ervan gemaakt en toen het origineel even vervangen door mijn nieuwe versie.

Mapsource vond het allemaal prima, en mijn wandelpaadjes stonden er prima op.

Leuk bijkomend voordeel: De nieuwe kaart is meer dan 50% kleiner dan het origineel. En zo te zien zonder dataverlies.

Als hij met alle kaarten zo comprimeert kan ik straks heel Nederland in m'n Legend laden :)

• 0
Geplaatst
Leuk bijkomend voordeel: De nieuwe kaart is meer dan 50% kleiner dan het origineel. En zo te zien zonder dataverlies.

Als hij met alle kaarten zo comprimeert kan ik straks heel Nederland in m'n Legend laden  :)

Zou zo maar kunnen.

Deze (Gratis) versie van cgpsmapper gebruikt geloof ik niet alle POI data.

Dit zou dan ook moeten betekenen dat je niet meer alle informatie van de POI in je Legend hebt zitten.

• 0
Geplaatst

Als hij met alle kaarten zo comprimeert kan ik straks heel Nederland in m'n Legend laden  :)

Het lijkt er op dat je dan de oude R&R kaarten krijgt. Dus kaarten waar geen kruispunten, POI en huisnummer info bij zit etc. Maar natuurlijk goed genoeg voor geocachen en andere wandel activiteiten. Als je 'even' heel Nederland wil omzetten en posten dan hou ik me aanbevolen :(

• 0
Geplaatst
Weet iemand nog waar je de poi's (Geocaching) voor Tom Tom kan downloaden?

Ik maak ze zelf met GSAK.

Als iemand interesse heeft, wil ik ze wel ergen klaarzetten hoor. Zeg 't maar.

Elke type eigen OV2 plus eigen icoontje.

Voorbeeldje Assen en omgeving:

tt1.jpg - tt2.jpg

Het is TURBO handig om zo naar een beginpunt te rijden!

Vanaf daar wordt overgeschakeld op OziCE + Ipaq + bluetooth gps + waterdichte behuizing met koordje op de nek. Achtergrond verlichting uit en je kan weer 5 uur lopen! In de auto met car-charger later de Ipaq weer bijladen. De GPS module (rikaline 6030) kan wel 8 uur onafgebroken zonder externe voeding.

• 0
Geplaatst

Als hij met alle kaarten zo comprimeert kan ik straks heel Nederland in m'n Legend laden  :(

Het lijkt er op dat je dan de oude R&R kaarten krijgt. Dus kaarten waar geen kruispunten, POI en huisnummer info bij zit etc. Maar natuurlijk goed genoeg voor geocachen en andere wandel activiteiten. Als je 'even' heel Nederland wil omzetten en posten dan hou ik me aanbevolen :cry:

LOL :eek:

Heb niet op alle poi's gelet. Nou kan ik prima zonder al die info, want hotels zal ik niet zo snel zoeken.

Parkeerplaatsen en Tankstations zijn nog wel aardig, of als je in zwaar kaal onbekend gebied zit zijn de restaurants ook nog wel handig na een dag cachen.

In de POI's ook een hoop onzin.

Toch zag ik er nog een hoop, en ook de straten, kruispunten en huisnummers stonden er nog in.

Heel goed mogelijk dat er iets is weggelaten, maar ach, daar kan ik best mee leven.

Heb liever de wandelpaden in een bos ;)

Over het omzetten van kaart gesproken. Die grote kaarten zijn natuurlijk een heeeeeel hoop werk, maar wat als we nou eens splitsen in postcodegebieden? Iedereen begint met z'n eigen postcode. Is dat een idee?

BTW, weet iemand een goed proggie om .MAP bestanden om te zetten naar .IMP ?

Laat maar. Ik ben een eikel. Natuurlijk gewoon even de filenaam aanpassen, en dan werkt .map ook gewoon

Wel erg handig, dat CompeGPS PocketLand :)

• 0
Geplaatst

Onder tussen is er een nieuwe versie van deze handleiding verstuurd naar iedereen die deze handleiding had aangevraagd. :lol:

Uit de log file van mijn e-mail server is gebleken dat niet iedereen een kopietje heeft ontvangen.

Blijkbaar accepteren de mail servers van Tiscali.nl en Hotmail.com mijn e-mails niet. :(

Ik zal vandaag, via een andere e-mail adres, proberen deze gebruikers toch nog een kopietje toe te sturen.

Mocht je morgen nog geen kopietje ontvangen hebben stuur dan nog eens een mailtje met behulp van een ander e-mail adres.

• 0
Geplaatst

Prima service !! ik had de vorige nog niet eens aan de praat met wat te grote kaarten, maar we gaan het toch eens proberen.

• 0
Geplaatst
Uit de log file van mijn e-mail server is gebleken dat niet iedereen een kopietje heeft ontvangen.

Blijkbaar accepteren de mail servers van Tiscali.nl en Hotmail.com mijn e-mails niet. :(

Dat komt waarschijnlijk doordat hun mailbox te vol zit, of doordat de attachment te groot is.

Heb even niet naar de grootte van de nieuwe handleiding gekeken.

Maar zeer bedankt voor de update!!!

• 0
Geplaatst
Onder tussen is er een nieuwe versie van deze handleiding verstuurd naar iedereen die deze handleiding had aangevraagd. :P

Ik vind heel goed :nono:

De komende weekenden ben ik bezig met de krakercompetitie, daarna ga ik mijn mapsource kaarten aanpassen.

• 0
Geplaatst
Ik heb even snel door de instructie's gelezen en vraag mij af of je de kaarten kan registreren bij mapsource met regedit. Dan kan je ze namenlijk wel gelijk met originele kaarten uploaden naar je GPS. Je hebt dan een tbd bestandje nodig denk ik.

Klopt. Ik maak mijn kaarten altijd gelijk geschikt voor Mapsource, zie www.elsinga.org/maps :P

• 0
Geplaatst

@ Jan Burggraaf,

Ik krijg van jouw een verzoek (2x) om een handleiding op te sturen.

Maar het e-mail adres wat je als afzender opgeeft klopt niet.

Kan je nog eens een e-mailtje sturen en erin zetten wat je e-mail adres is.

• 0
Geplaatst

Als ik het goed zie is in de gratis versie van cgpsmapper het aantal POI's beperkt en kan je er geen extra gegevens aan hangen. Jammer. Het lijkt me bijzonder handig om een lijst met persoonlijke adressen, telefoonnummers, en coordinaten uiteraard in mijn GPS te kunnen laden, die ik nu in mijn adresboekje meezeul. Puur voor persoonlijk gebruik (want wie wil nou mijn adresboek hebben) dus zou ik niet al te veel voor willen betalen; ik kan er immers niets commercieels mee aanvangen. Is er zo iets? Dat het alleen een of andere buitencattegorie/type POI is of zou zijn maakt me niets uit: het gaat om de extra informatie die ik aan een zelfgemaakte POI zou willen hangen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...