Spring naar bijdragen

GSM & GPS


GeoGerard

Zou je zoiets willen hebben ?  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. Zou je zoiets willen hebben ?

    • Ja, een "must have".
      2
    • Nee, ik hou het bij een gewone GPS.
      24


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik heb ja gestemd, want ik vind het een handige en logische combinatie van toepassingen.

 

De andere kant is natuurlijk dat vaak bij het ontwerp van dit soort combinaties wat aan kwaliteit wordt ingeboet t.a.v. apparaten die voor één specifiek doel zijn ontwikkeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou, een "must have" gaat me te ver, ik heb die andere nauwkeuriger spullen immers al. En deze voor geocaching?

Maar het is logisch dat dit soort ontwikkelingen doorgaan.

Ik heb in een eerder draadje al eens gezegd dat ik vind dat ik veel te veel van dat soort losse spullen bij me draag. Een combinatie met behoud of zelfs verbetering van kwaliteit lijkt me zeer welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De trend gaat zwz maar richting PDA dan richting GSM.

 

Een PDA met GPS, GSM en Camera wordt het helemaal.

 

Nou alleen nog makkelijkere antenne's (die werken in alle richtingen) en dan komt het helemaal voor elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuke combinatie, maar hij was al langer beschikbaar hier in Nederland. Onder de naam Wayfinder. Dit was overigens een slimme marketing stunt, omdat de kaartjes worden gedownload via de GPRS verbinding. En dataverkeer via GPRS is duur!

 

Verder zijn er diverse programma's voor mobiele telefoons op de markt die dmv blue tooth de GPS signalen van een Blue tooth muis kunnen gebruiken voor navigatie. In principe zou je de programma's tegen een GIS-server met de topografische kaarten (als die beschikbaar zou zijn) kunnen laten werken, zodat je ook kaarten hebt. (ook hiervoor geldt dat het dataverkeer duur is). Voor meer informatie mbt GPS programma's voor de telefoon kun je kijken op http://www.smartphone-club.nl/

 

Grootste nadeel van de telefoons is wat mij betreft de traagheid en de neiging tot vastlopers. (Hierbij spreek ik uit ervaring met de Nokia 6600 en de Sony Ericsson P900). PDA's zoals de iPaq's zijn wat soepeler (hebben ook meer rekenkracht) en hiervoor zijn meer navigatie programma''s beschikbaar. Neemt niet weg dat de P900 een voldoende groot scherm heeft voor navigatie op een kaart.

 

Als ik heel nuchter kijk, schiet je er nog weinig mee op, omdat je toch nog vastzit aan 2 apparaten. Een GPS muis en een telefoon. Nu loop ik met een telefoon en een Garmin GPS. Zolang de GPS niet geïntegreerd wordt in de telefoon heb je weinig winst. Kaart gebruik ik onderweg eigenlijk nooit.

 

Groet,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan in geval van Nood een voordeel zijn.....

 

Volgens Vodaphone is de nauwkerigheid zeker op plaatsen waar minder masten staan (lees plekken waar veel geocaches liggen) niet hoog. Hooguit in een straal van enkele tientallen/ en meestal honderden meters.

 

Overigens bewaren de Telco's deze informatie verplicht gedurende een periode van 5 jaar. Alleen voor juridisch onderzoek wordt dit vrijgegeven. Ik weet niet wat andere geocachers doen tijdens het cachen, maar bij mij geen bezwaar als iemand na 5 jaar kan zien waar ik een cache gezocht heb. hahaha

 

Dit privacy puntje is overigens ook een leuk onderwerp bij Location based information services. Als je hier via vodaphone gebruik van zou maken, controleren ze 2 keer of je accoord gaat met het prijsgeven van je locatie.

 

gr,

 

Jeroen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...