Spring naar bijdragen

Weer te snel gekocht


Radio749

Aanbevolen berichten

Ik was even bij Halfords om een steun te halen voor mijn Garmin Etrex Vista, zodat ik deze kan gebruiken als route begeleider.

De steun is perfect, en deze plak je met een zuignap zo tegen het raam en het mes snijd gelijk aan twee kanten. De GPS wijst naar boven en ontvangt door het glas prima de satalieten en ik als bestuurder heb er goed zicht op en weet nu eindelijk eens de weg in een keer te vinden :ph34r:

 

MAAR !! daar ik mijn Garmin had meegenomen naar de winkel om te passen in de beugel gaf de verkoper de opmerking "O u heeft nog het oude systeem / exemplaar van GPS" Daar ik deze net twee weken in huis hebt vroeg ik meer en nu blijkt volgens de verkoper de TOMTOM GO MOBIEL NAVIGATIESYSTEEM een succesnummer te zijn en blijken als warme broodjes verkocht te worden.

Ook blijkt dit exemplaar geschikt te zijn voor geocaching, maar dan met kleuren en Touch-screen.

 

Oke, hij kost 799,- Inclusief detailkaarten van Nederland, België & Luxemburg op huisnummer niveau en Points-Of-Interest

 

Had ik dan toch nog even moeten door sparen en deze moeten aanschaffen, of hebben de huidige GPS die wij gebruiken meer en betere mogelijkeheden dan deze TOMTOM GO (zeg dat het zo is ;) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nieuwste van het nieuwste

 

Kijk als je wilt wachten totdat je het beste en het snelste hebt, dan kun je eigenlijk beter niets kopen, want dan krijg je altijd spijt dat je niet een maandje of wat gewacht hebt.

 

Ik kocht verleden jaar een IQUE 3600 van Garmin, toen het allernieuwste, met geïntegreerde antenne, navigatie met gesproken aanwijzingen, POI's.affijn teveel om op te noemen. Nu....nog geen jaar later allemaal gemeen goed bij Tom Tom, en nog meer.

Echter mijn IQUE doet het prima in de auto, de caches print ik lekker ouderwets uit, en voor in het veld heb ik ook een etrex.

 

Maak je niet druk joh, geniet van je hobby, want al lijkt het gras bij de buren altijd groener, zij moet het maaien!!

 

Groeten...Wil

De Rijenrakkers :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zelf gebruik de Garmin Emap om te Geocachen omdat deze robuster is dan een PDA of Tom Tom Go. Ik gebruik de PDA met Tom Tom alleen om met de auto in de buurt te komen van de cache, daarna ga ik toch verder via de garmin. En wat betreft het gras is altijd groener, tja dit kom je inderdaad overal tegen.

 

Groeten,

 

Jeroen van Steensel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry hoor maar ik zie me niet met een "tomtomgo" door het bos lopen hoor. Kee als de rest niet wil functioneren zou ik een uitzondering maken, maar Tommy is nou niet de makkelijkste om te geocache, ennuh tommy houd niet van vallen, nat worden, enz. Onze garmins wel :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ennuh tommy houd niet van vallen, nat worden, enz. Onze garmins wel :ph34r:

Kijk Megaheks daar had ik nu niet aan gedacht.

Inderdaad houden de tommies en go niet van nat worden en vallen.

Niet dat ik mijn Garmin door het bos gooi en hem regelmatig onder de douche meeneem, maar toch begin ik geen spijt te krijgen van mijn aankoop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet dat ik mijn Garmin door het bos gooi en hem regelmatig onder de douche meeneem, maar toch begin ik geen spijt te krijgen van mijn aankoop.

Mijn simpele Garmin heeft al heel wat modderpoeltjes gezien tijdens 3 jaar cache door weer en wind, doet het nog steeds gelukkig.

Vele gsm,s en pda's hebben het al af moeten leggen als ik weer eens door weer en wind d8 te moeten scoren. En toch he....twijfel ik niet aan die nieuwste technologie. :ph34r:

Ik ben nu aan het sparen voor de Nokia 9500. Hopelijk laat ik die niet in de modder vallen.

 

(Ben in het bezit van navigatie met spraak van garmin, ze fluisterd je van alles in) ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een idee om een outdoor pocket PC te maken.

 

Jeroen

Die zijn er wel hoor, even Googlen en je zult ze vinden. Of ze betaalbaar zijn is een andere vraag :ph34r:

 

Ter info: ik ben 25 jaar met computers bezig en de PocketPC is mijn eerste echte miskoop... Volgende aankoop wordt ofwel iets onder Palm OS of iets onder Symbian. Micro$oft PocketPc is zowat het onstabielste operating systeem waar ik ooit mee gewerkt heb...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Ik ben nu aan het sparen voor de Nokia 9500. Hopelijk laat ik die niet in de modder vallen.

[...]

Nee, niet in de modder laten vallen. (en ook niet op steen) Mijn ervaring met mobieltjes is: heel slecht waterdicht en onder de douche ermee: niet doen!

Voor de Nokia 5140 las ik in de beschrijving: Phone is not waterproof. Please read the User's Guide for more information.

Dat voorspelt niet veel goeds voor je 9500. Maar er is redding: The NEW Extreme H2O Mobile Phone Case is designed for active hobbyists and outdoor sports enthusiasts! The completely watertight and shockproof special case protects the mobile phone from moisture, dust and dirt. If accidentally dropped into the water, the phone will remain floating on the surface.

It's water resistance has been tested for 30 minutes at a depth of one meter.

 

En hopen dat dit omhulsel ook plonsbestendig is :ph34r:

 

Het is wel een mooi ding die Nokia 9500 Communicator met Full QWERTY keyboard and two 65,536-color displays enz. enz. enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een TomTom Go is niets meer dan een uitgeklede PocketPC met Windows PPC2003 OS en ingebouwde GPS.

Los te koop voor ongeveer 399 euro. Dat is 300-400 Euro goedkoper ! Net als Megaheks zie ik me nog niet door het bos lopen met een Go :thumbup:

 

Ook ik heb hele slechte ervaringen met PPC2003. Loopt heel vaak zomaar vast. Ook de phone edition is zwaar bagger.

Ben nu overgestapt op 60 series (phone) en dat bevalt zeer goed. Snel OS zonder al te veel bugs.

 

Ik zou de Etrex voorlopig koesteren en gaan sparen voor een 60C(S) met Cityselect. Dan heb je het beste van beide!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou de Etrex voorlopig koesteren en gaan sparen voor een 60C(S) met Cityselect. Dan heb je het beste van beide!

En niet te vergeten de topografische kaarten voor op de 60 (als je in België wil cachen).

 

Ben ook aan het sparen voor zo'n speeltje, maar aan het tempo waarmee Garmin met nieuwe toestellen op de markt komt de laatste tijd en het tempo waarop mijn spaargeld maar groeit zal het vermoedelijk al de opvolger van de 60 zijn die ik kan kopen :thumbup:

 

Mijn Vista ziet er na 3 jaar intensief gebruik in ieder geval niet echt fris meer uit maar hij brengt me nog steeds bij de caches die ik wil vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...