Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Als je in de reiswereldn werkt kom je in vele landen waar je ook weleens een cache pikt:

SCHOTLAND

Wij hebben in het voorjaar bijna alle caches gedaan langs de noordkust van Schotland!!! Ik kan alleen zeggen dat dat de mooiste cache routes waren!!! :dribble:

Wouw wat een omgeving en je komt op plekken waar volgens mij zelfs de locals niet kennen... Allemaal Tupperware dozen die ook aardig gevuld waren

BELGIË

Caches lijken wel op Nederland (minder munitiekistjes en meer tupperware dozen) alleen de routes zijn pittiger, zeker in de Ardennen. Waar je in Nederland 100 meter tot het einddoel fluitend kunt doen is dat niet altijd het geval in België.

FRANKRIJK

Veel caches bestaan niet meer. Veelal goedkope plastic dozen. Alles minder zorgvuldig uitgezet (behalve de caches door Nederlanders uitgezet :crybaby: )

ITALIË

Hier verdwijnen de caches ook best snel. Je moet altijd de allerlaatste print meenemen. Veel routes zijn geweldig en andere zijn geplaatst om het plaatsen (maar dat kennen we in Nederland ook). Meestal plastic dozen en vaak goedkoop en niet waterbestendig. Een van de caches die we gedaan hebben lag onder een gevallen pilaar in het midden van het Romeinse Forum!!!

Binnenkort nog naar Kenia en Spanje... even kijken of ik tussendoor nog een cache kan doen!

Geplaatst

Het valt het Cairnteam op dat cacheowners in het buitenland doorgaans de onhebbelijke gewoonte hebben de box te plaatsen op een heuveltop of in een diep ravijn. Soms denk je met een uitzondering te maken te hebben, als je de cache door een vlak landschap benadert. Maar bereik je dan de stash area, dan blijk je toch weer voor een rotswand te staan.

Dat moest verboden worden.

Geplaatst
Het valt het Cairnteam op dat cacheowners in het buitenland doorgaans de onhebbelijke gewoonte hebben de box te plaatsen op een heuveltop of in een diep ravijn.

Je zal maar in Zwitserland wonen en het GR naar zijn zin moeten maken :dribble:

Geplaatst
Maar bereik je dan de stash area, dan blijk je toch weer voor een rotswand te staan.

Da's inderdaad lastig op zekere leeftijd. Gebruiken ze in de cache-beschrijvingen nog geen ikoontjes "niet geschikt voor ouderen"? Ik zou gewoon inzetten op hulp van Narwal, of ziet die het ook met hoongelach aan?

Gr.M.

Geplaatst
Maar een plekjes!!!  :dribble:  :yes: Schitterend gewoon. Daar zou ik dus echt niet gekomen zijn zonder het cachen.

Ja, stom maar dat vergat ik natuurlijk. Als ervaren Noorwegenreiziger ben ik door de zucht naar geocaches op plaatsen geweest waar ik nog nooit geweest was, en ook nooit zou zijn gekomen. Echte juweeltjes :crybaby: . Dat je vervolgens bij zo'n juweeltje de ruimte een beetje verkeerd inschat en tijdens het keren van de auto de achterkant in puin rijdt mag dan de pret niet drukken :yes: . Dat is natuurlijk relativerend achteraf, want op dat moment had ik het wel even helemaal gehad :no:

Geplaatst
Maar bereik je dan de stash area, dan blijk je toch weer voor een rotswand te staan.

Da's inderdaad lastig op zekere leeftijd. Gebruiken ze in de cache-beschrijvingen nog geen ikoontjes "niet geschikt voor ouderen"? Ik zou gewoon inzetten op hulp van Narwal, of ziet die het ook met hoongelach aan?

Gr.M.

Beginnend hunter mgr heeft een gebrekkige kijk op de gang van zaken in het Cairnteam. Terwijl gr de bedoelde rotswanden bedwong, zat de rest van het team ijsjes te eten aan de Oslofjord.

Geplaatst
Kijk, en dat is wat we zo vaak missen bij (een aantal van) de nieuwste caches in Nederland: mooie plekjes waarvan je denkt, fijn dat mensen de moeite hebben genomen om mij dat te laten ontdekken!

Laten we nu niet doen of hier alles hier zo ideaal is hoor. Hier wordt het ook steeds moeilijker om het kaf van het koren te scheiden. Twee keer per jaar gaan wij cachen met een Amerikaan en daarbij kiezen we bewust voor caches van bekende makers waarvan we weten dat het altijd iets leuks is wat we gaan aantreffen in combinatie met caches die wij zelf al eens gedaan hebben.

Als ik de logjes van mijn eigen cache lees, lijkt dit ook een leuke ontdekkingsreis. Boven eigen verwachting.

Geplaatst
Als ik de logjes van mijn eigen cache lees, lijkt dit ook een leuke ontdekkingsreis. Boven eigen verwachting.

Wij komen wel eens in Epe en hebben daarom ook wel eens in De Dellen rondgewandeld. Dat is ook een heel erg mooi gebied. We deden toen nog niet aan geocachen, dus je cache hebben we niet bezocht. Maar hij staat op ons verlanglijstje voor als we weer naar Epe gaan!

Het ziet eruit als een mooie route, dus het is wel voor te stellen dat de reacties positief zijn. Trouwens wel een goed idee om er een virtuele cache van te maken met een mooie wandelroute als je in het gebied zelf geen cacge mag plaatsen.

André & Carola

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...