Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik denk dat ik maar eens een tijdje zal stoppen met Geocachen

Wie weet wat de toekomst gaat brengen de komende tijd

als ze hier en daar (misschien) meer logs gaan verwijderen

vanwege de regeltjes die ze steeds blijven veranderen.

Geplaatst
Nu zijn de found logs bij Log! wederom gedelete.

Ik heb een pot gevonden, en log een found.

Deze wordt vervolgens tot tweemaal toe weggehaald door een admin.

Geocachen draait toch om het loggen van een pot nadat je die uit de grond hebt getrokken?

Of moet ik al op zoek naar een andere hobby?

Ik EIS nu een reaktie van de persoon die dit tot tweemaal toe bewerkstelligd heeft.

EN ik wil die found log op die cache weer terughebben op datzelfde (gearchiveerde) GC-nummer.

pyne

Ze hebben hem nu ook dichtgetimmerd, de pagina is niet meer te openen.

Ik begin langzaam dezelfde gevoelens als Thex te krijgen :( .

Als ze nog ff zo doorgaan overweeg ik om zijn voorbeeld te volgen en mijn bijdrage in vorm van geplaatste caches terug te trekken in hun huidige vorm op de .com :angry: .

Ook ik heb gewoon de jampot gezocht gevonden en gelogd, en word dus een legitiem verkregen log ontnomen zonder enige verklaring.

Dit bericht is met nadruk niet tegen Remco gericht, daar ik de berichten geloof dat dit buiten hem om is gegaan. Geen kwaad woord in zijn richting. Degene die meende de cache te moeten sluiten ( en laten we nuchter wezen in het feit dat er een dubbele bedoeling achter het plaatsen van deze cache zat) had op zijn minst een note kunnen achterlaten met het hoe en waarom. Dan konden we het daar nog steeds niet mee eens zijn, maar konden we onze gerieven hiertegen in ieder geval kwijt bij de juiste persoon.

Nu richt het ongenoegen zich volgens mij niet geheel terecht tegen Remco.

Wat dat laatste aangaat, blij ben ik niet met alle regels maar ik ga hem niet aankijken omdat hij de gestelde regels moet toepassen. We hebben nu in ieder geval iemand voor ons waarmee we in onze eigen taal kunnen communiceren over eventuele problemen.

Keep up the good work Hawkeys ;) !

Locutus

Geplaatst

Kijk, dat de cache in de ban gaat, omdat er in de ogen van .com/.nl ongewenste nevenzaken mee bedreven worden, daarbij kan ik me best wel iets voorstellen.

Maar mijn logs waren van mij en waren legaal.

Afblijven dus.

Wie is hier verantwoordelijk voor? Wie bedient de delete-knop? ;)

Geplaatst

Wat is geocachen in hoofdzaak?

- Aan de hand van coordinaten een cache vinden, of

- Zoveel mogelijk logjes in de database schrijven

Kun je een log niet kwijt, dan is dat toch gewoon pech? Maak je er niet zo druk over.

Geplaatst

Over Cache ( link : http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...ls.asp?ID=68706 )

waarover dit draadje begon had ik een behoorlijk lang logje willen schrijven

over wat ik allemaal heb meegemaakt tijdens deze wandeling.

Dus een eenvoudige cache een simpel logje.

veel meegemaakt ---> een lange en leuke log

Soms is het toch heerlijk en zeer vermakelijk om de diverse logjes te lezen.

Kan de cache De Kempen gewoon niet weer online worden gezet ?

Maar met de regel erin dat hij tijdelijk diabled is i.p.v. archived.

Op die manier kan je er toch je verhaal en foto's op kwijt.

desnoods als Note

Hawkeye's vraagt toch ook over iemand anders hem over wil nemen.

Dus hij zal wel niet echt weg zijn.

Geplaatst
Kun je een log niet kwijt, dan is dat toch gewoon pech? Maak je er niet zo druk over.

Als ik zo af en toe eens door m'n lijstje logs blader, dan blader ik niet door een scorelist, maar door een reeks herinneringen, indrukken van landschappen, emoties, ontmoetingen, soms zelfs spanning etc. etc.

Foto's erbij, zo nu en dan.

En dan meent iemand daar zonder aankondiging of bericht zomaar de botte bijl in te kunnen zetten?

Maak ik me druk als ik zeg dat ik het uiterst onelegant vind?

Geplaatst

Geen idee wat er allemaal is gebeurd tijdens mijn afwezigheid. Ik kan in elk geval mijn account gr niet meer gebruiken bij geocaching.com. Niet dat mij dat ook maar iets kan schelen, ik ga niet bedelen bij onze onvolprezen approver of gr misschien weer tot leven kan worden gewekt. Voortaan ben ik dus Plop, tot ook Plop de nek wordt omgedraaid. En Plop werkt hard aan het reactiveren van de kabouterfaciliteiten.

Geplaatst
Maak ik me druk als ik zeg dat ik het uiterst onelegant vind?

Ik heb de indruk gekregen uit een e-mail uit betrouwbare bron dat men bij gc.com het verschil niet heeft kunnen zien -of in elk geval niet zo snel heeft begrepen :angry: - tussen de bonus(kabouter)logs en de legale logs ten aanzien van de officiële, fysieke cache LOG!. Dat zou verklaren waarom, na opnieuw plaatsen, de logs en nu ook de pagina zelf zonder verdere omhaal zijn verwijderd. Huh, alwéér van die kabouterlogs? Weg ermee!

Men dacht waarschijnlijk van ALLE logs dat het kabouterlogs waren. Het blijft natuurlijk niet zo heel elegant, maar een verwarring op zijn tijd *kan* nu eenmaal gebeuren.

Misschien dat Hawkeyes als de tijd rijp is een logische verklaring kan vinden, en dat de puzzelstukjes weer op juiste wijze in elkaar vallen.

Gr.M.

Geplaatst

Zojuist teruggekeerd van vakantie en even het forum doorgebladerd. Log! is dus gearchiveerd, zoveel is duidelijk. De kabouter- en officiële logs zijn niet meer te lezen. Maar houdt dit ook in dat ze niet meer meetellen voor de score? Voor mij staat nog niet vast dat ze ook uit de puntentelling zijn gewipt. Misschien kan iemand hierover zekerheid verschaffen.

De identity Linke Logger is tot mijn verbazing nog steeds in stand. Maar het verleden van deze dissident is geheel gewist, zoals dat vroeger ook in de Goelag Archipel ging. Overigens denk ik niet dat we nog veel van Linke Logger zullen vernemen. Hij wordt in de gaten gehouden natuurlijk. Maar zijn geest leeft voort...

Geplaatst
Maar houdt dit ook in dat ze niet meer meetellen voor de score? Voor mij staat nog niet vast dat ze ook uit de puntentelling zijn gewipt. Misschien kan iemand hierover zekerheid verschaffen.

Bij deze die bevestiging. Zowel na de eerste als uiteindelijke delete zag ik mijn score één punt zakken.

Geplaatst
Bij deze die bevestiging.

Mooie boel. Ik zie niet in waarom bonafide cachers zouden moeten boeten voor een al dan niet oneigenlijke feature van deze cache.

Het Cairnteam staat een redelijke oplossing voor ogen. Wij bieden een nieuwe cache op exact dezelfde plek aan ter goedkeuring door Hawkeyes. Deze nieuwe cache zal geen kabouterfaciliteiten meer bieden, ook niet in de toekomst, en geen banden hebben met de afgeserveerde Linke Logger. Wel zal de cache bestaan uit hetzelfde flesje dat er al lag. Degenen die Log! fysiek hebben bezocht, kunnen dan een vervangende log plaatsen op de nieuwe cache, ter compensatie van de ten onrechte verwijderde eerdere logs.

Geplaatst
Degenen die Log! fysiek hebben bezocht, kunnen dan een vervangende log plaatsen op de nieuwe cache, ter compensatie van de ten onrechte verwijderde eerdere logs.

Fijn dat er eindelijk iemand probleemoplossend optreedt. Driewerf hulde! :no:

Ik zal op mijn beurt het toetsenbord er dan precies op een prozaïsch hoogtepunt bijpakken, en zo nogmaals verhalen over hoe ik onbewust de pot wilde spekken met een E-trex Vista.

Zoals Koos de Kapper al zo mooi verwoordde: dat scorepuntje is helemaal niet waar het om gaat -- het zijn de herinneringen die je in dagboekvorm er steeds weer bij kunt trekken. En al was Log! misschien voor velen alleen een pot langs de weg, voor mij zit er aan elke cache een flinke hoeveelheid fijne gedachten. Ik denk ook heel vaak terug aan caches. De "cache-in-logs-out" campagne van dotcom heeft mijn vertrouwen in de database een flinke klap toegebracht. Ik beraad me er dan ook over om van elke found maar een paar .mht files te dumpen. Dat gaat me echter - bij gebrek aan SQL kennis - wel een paar maanden kosten.

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...