Heirbaut Hunters Geplaatst 3 augustus 2004 Geplaatst 3 augustus 2004 Wel eens gedacht aan een vorm van zelfregulatie? Als een medecacher vindt dat een cache niet goed ligt of kan liggen, twijfelt aan de goedkeuring etc, kan deze dat tot navragen bij de plaatser en/of approver. Als dan blijkt dat er helemaal geen toestemming voor is, dan is er toch geen cache??! Je mag het ook verraad, klikken of pootje haken noemen.
Peetee Geplaatst 3 augustus 2004 Geplaatst 3 augustus 2004 Houdt dit in dat deze boswachter met argus-ogen de site van GC.com en GC.nl in de gaten gehouden heeft en bij de eerste cache op zijn terrein dacht: "kip ik heb je"? FF serieus: hoe weet deze boswachter dat er een cache op zijn terrein lag? Toch is die gedachte niet zo gek, Gerard! Een van "mijn" boswachters kwam inderdaad achter het bestaan van mijn Deelen-cache door de kaarten op de .nl-site te bestuderen. En hij was inderdaad niet zo blij met die ontdekking, maar haalde de cache niet weg. Hij schreef een stukje in het logboek met het verzoek om contact met hem op te nemen, wat weer door Sjors werd gelezen. Die seinde mij weer in, en ik heb meteen daarop gebeld. Wat hij niet wist, was dat ik een maandje daarvoor zijn baas (de regiomanager) al om toestemming had gevraagd. Ik had dus wel toestemming gevraagd, maar niet aan hem persoonlijk. Maar de gedachte dat boswachters de cache-kaarten bestuderen, is dus helemaal zo gek nog niet.
Calanque Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Zijn er eigenlijk ook boswachters die geocachen??
Peetee Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Zijn er eigenlijk ook boswachters die geocachen?? Grappig dat je dat vraagt. Het toeval wil dat deze Deelen-boswachter, nadat hij met de Vista van zijn baas mijn cache had gevonden, op vakantie in de omgeving Tilburg zelf ook een aantal caches is gaan zoeken. Hij was het namelijk een heel leuk spelletje gaan vinden. Of hij het ook nu nog doet weet ik niet. Verder hebben we een tijdlang "boswachter" als forumlid gehad. Voorzover ik weet was hij inderdaad ook zelf boswachter.
gr2 Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Zijn er eigenlijk ook boswachters die geocachen?? Er is zelfs een SBB-boswachter die cacheowner is. Moet kunnen. SBB scant de geocaching-site, vernam het Cairnteam in Driebergen. Het Geldersch Landschap ook en dat leidt tot inbeslagnames. Zo mochten wij onlangs in Wekerom een geconfisqueerde cache ophalen bij een overigens uiterst wellevende boswachter. De man zei er niet bij dat we voortaan geen caches meer mochten verstoppen in zijn terreinen. Sterker nog, we kregen even de indruk dat hij hoopte dat wij dat opnieuw gingen doen zodat hij hem weer lekker kon opsporen en in beslag nemen.
gr2 Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Op verzoek van sbb ook zo in het archief gedaan (niet zichtbaar) Maar SBB bepaalt toch niet welke informatie op de site van geocaching.com wij al dan niet mogen zien? Het lijkt wel of SBB hier aan de knoppen zit. Een foute ontwikkeling waarvoor enige tijd geleden al werd gewaarschuwd.
Peetee Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Er is zelfs een SBB-boswachter die cacheowner is. Moet kunnen. Op de .nl kaarten kun je ook een aantal door SBB uitgezette gps-wandelingen vinden. Langs verschillende van die routes is door de boswachter ook een kistje verstopt. Die kun je trouwens niet op de .com loggen, omdat ze daar niet zijn aangemeld.
gr2 Geplaatst 4 augustus 2004 Geplaatst 4 augustus 2004 Die kun je trouwens niet op de .com loggen, omdat ze daar niet zijn aangemeld. Ze zijn wel hier: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai....aspx?ID=151190 te loggen. Elke gps-gerelateerde inspanning kan hier worden gelogd, evenals het vinden van bijvoorbeeld kaboutercaches.
Twumi Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 Ze zijn wel hier: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai....aspx?ID=151190 te loggen. Elke gps-gerelateerde inspanning kan hier worden gelogd, evenals het vinden van bijvoorbeeld kaboutercaches. Niet meer dus, er lijkt te zijn ingegrepen, de cache is gearchiveerd en alle logs verwijderd....... Of is er wat anders aan de hand??????????
kapper Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 [Niet meer dus, er lijkt te zijn ingegrepen, de cache is gearchiveerd en alle logs verwijderd....... Of is er wat anders aan de hand?????????? Wat had je dan gedacht? Dat "MEN" het gewoon maar z'n gang zou laten gaan?
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 Nee, dat niet, zo naief ben ik niet, maar.... ik vind het onbehoorlijk dat logs van mensen die de cache Log zelf gevonden hebben (die waarvan de coordinaten dus bovenaan de pagina staan) ook zijn verwijderd.
kapper Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 Nee, dat niet, zo naief ben ik niet, maar.... ik vind het onbehoorlijk dat logs van mensen die de cache Log zelf gevonden hebben (die waarvan de coordinaten dus bovenaan de pagina staan) ook zijn verwijderd. Helemaal mee eens. Ik behoor ook tot die groep cachers ....
Gast Yvonne (GOTCHA) Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 Ik niet, maar daarom kan ik me er nog wel druk om maken. Zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Gast diamant Geplaatst 6 augustus 2004 Geplaatst 6 augustus 2004 Ze zijn wel hier: http://www.geocaching.com/seek/cache_detai....aspx?ID=151190 te loggen. Elke gps-gerelateerde inspanning kan hier worden gelogd, evenals het vinden van bijvoorbeeld kaboutercaches. Niet meer dus, er lijkt te zijn ingegrepen, de cache is gearchiveerd en alle logs verwijderd....... Of is er wat anders aan de hand?????????? Het heeft misschien te maken met de landing van Chinook helicopters op Soesterberg
Aanbevolen berichten