Spring naar bijdragen

Coordinaten in TomT 3


BoT

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Wij lopen met de gedachten om een pda te kopen, en deze uiteraard te combineren met navigatie.

Wij denken te kiezen voor dit toestel;

Yakumo PDA delta 300.

Meer info ?

http://www.yakumo.de/produkte/index.php?id...=1032432&lang=5

 

Waarom ?

Een kennis heeft hetzelfde toestel, en is uitermate positief. Ik heb er effe me gereden, maar ......leuk speelgoed hoor !! :beerchug:

 

Nu zitten we met de volgende vraag. Is het mogelijk om in TomTom3 zelf de coordinaten in te voeren, zoals je dit bij een gps ook doet ?

 

Lekker makkelijk als er gecached wordt dus!

 

Hopelijk hebben jullie hier antwoord op !

 

Groet

Bo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Yes, dat kan ....alleen omslachtig

Je moet N 52 12.300 omzetten in N 52 12.18 (300*60/1000), voor oost ook.

De procedure: zet op kaart. Extra - > ga naar coordinaat. Coordinaat invoeren (oost eerder dan noord).

Dan het nieuwe punt op de kaart selekteren en kiezen voor 'eindbestemming'.

Daarna overschakelen naar navigatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Yes dat kan...... en wel heel gemakkelijk.

 

Gebruik Gartrax van Pieter en je kunt converteren van en naar OV2 (TomTom), WPT (Ozi), Mapsource (MPS), Garmin, Magellan en de Loc en GPX files die o.a. gebruikt worden op geocaching.com.

 

Dus niets moeilijks omrekenen, gewoon inladen of inkloppen, kiezen voor "opslaan als" en klaar ben je.

 

Bijvoorbeeld alle caches van Nederland maak je aan als geocaching.ov2

je neemt een klein plaatje, moet bmp zijn met geocchinglogo en die geef je dezelfde naam. geocaching.bmp

Beide sleep je in de PDA naar de directory waar ook de kaarten van TomTom staan.

Je gaat in TomTom naar de poi's toe en kiest het geocachingicoontje, je ziet dan alle caches, je klik aan welke je doen wilt en je reist af naar de cache.

Omdat je alle caches aan hebt staan in TomTom zie je geregeld het icoontje van geocaching.com en je weet dat er een cache in de buurt is, precies zoals je ook benzinepompen enz kunt "zien"

 

Met checkpoint als addon heb je ook nog geluiden als je de einbestemming nadert, of een stem die je waarschuwt als je een flitspaal nadert enz enz.

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
Yes dat kan...... en wel heel gemakkelijk.

 

Gebruik Gartrax van Pieter en je kunt converteren van en naar OV2 (TomTom), WPT (Ozi),  Mapsource (MPS), Garmin, Magellan en de Loc en GPX files die o.a. gebruikt worden op geocaching.com.

 

Dus niets moeilijks omrekenen, gewoon inladen of inkloppen, kiezen voor "opslaan als" en klaar ben je.

 

Bijvoorbeeld alle caches van Nederland maak je aan als geocaching.ov2

je neemt een klein plaatje, moet bmp zijn met geocchinglogo en die geef je dezelfde naam. geocaching.bmp

Beide sleep je in de PDA naar de directory waar ook de kaarten van TomTom staan.

Je gaat in TomTom naar de poi's toe en kiest het geocachingicoontje, je ziet dan alle caches, je klik aan welke je doen wilt en je reist af naar de cache.

Omdat je alle caches aan hebt staan in TomTom zie je geregeld het icoontje van geocaching.com en je weet dat er een cache in de buurt is, precies zoals je ook benzinepompen enz kunt "zien"

 

Met checkpoint als addon heb je ook nog geluiden als je de einbestemming nadert, of een stem die je waarschuwt als je een flitspaal nadert enz enz.

 

GRTZ

 

Kruimel

Misschien een tip voor anderen;

Het werkt inderdaad erg makkelijk, ik heb alleen alle caches uitgesplitst in soort (is iets meer werk... :dribble: )

 

Ik heb de iconen voor het soort gebruikt van de gc.com; multi, traditional, virtual(&webcam), unknown(overigen). Op het scherm is dus direct al te zien wat het soort cache is, vervolgens even met GPXsonar de betreffende pagina bekijken en cachen maar.

 

Bij Checkpoint heb ik een grotere detectiehoek opgegeven dan standaard en dan laat ik het geluid van een bom afspelen (makkelijk herkenbaar tussen het geluid van alle snelheidscamera's door :thumbup: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo zou ik het ook willen hebben maar hoe krijg je alle caches in gpxsonar?

 

Leo

Ten eerste moet je member zijn bij gc.com

Dan pocket-queries draaien per soort, output format: GPS Exchange Format (*GPX)

Deze krijg je gemaild en kan je opslaan op de PPC en zo in GPXsonar openen.

 

De gemailde pocket-queries openen in Gartrax en verwerken zoals omschreven door Kruimeldief @ July 05 2004, 21:02:33] om ze te kunnen gebruiken in TT. Per soort dus een apart bmp-plaatje opslaan in de directory van de kaart die je gebruikt in TT met dezelfde naam als het *ov2 bestandje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Het kan nog gemakkelijker, met GSAK kun je nu ook rechtstreeks exporteren naar poi bestanden van tomtom, de nieuwste Beta versie heeft USB support voor de garmin 60C, en deze kan ook van die handige HTML bestanden voor in de PDA maken.

 

Ik heb hem nu officieel geregistreerd, en kreeg na een mailtje naar de programeur (Clyde) netjes antwoord met de Beta versie. :no:

 

Met eenvoudig aan te maken filters kun je dus b.v. de multi caches, traditionele caches etc afzonderlijk exporteren naar POI bestanden, en ook meteen naar je GPS.

 

Ik heb geen aandelen in GSAK, maar ben erg tevreden :thumbup: .

 

Heb ik nog wel een vraag:

Je kunt pocket queries aanmaken, en deze inderdaad gemailt krijgen, maar dit zijn er maximaal 500 tegelijk.

 

Ik geef een gebied van 150 km rondom mijn woonplaats, en kan dan aardig vooruit, maar je wilt natuurlijk heel nederland minimaal in je PDA hebben staan. Je zult dus strategische plaatsen in nederland moeten kiezen of zo. Gaat wel lukken waarschijnlijk, maar waarschijnlijk heeft iemand anders dit wiel al een uitgevonden....

 

Vledder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb ik nog wel een vraag:

Je kunt pocket queries aanmaken, en deze inderdaad gemailt krijgen, maar dit zijn er maximaal 500 tegelijk.

 

Ik geef een gebied van 150 km rondom mijn woonplaats, en kan dan aardig vooruit, maar je wilt natuurlijk heel nederland minimaal in je PDA hebben staan. Je zult dus strategische plaatsen in nederland moeten kiezen of zo. Gaat wel lukken waarschijnlijk, maar waarschijnlijk heeft iemand anders dit wiel al een uitgevonden....

Je kunt in je Query aangeven dat je geen caches wil die je al hebt gevonden.

Dan krijg je er dus steeds caches bij, en GSAK haalt de oude die je hebt gevonden niet weg.

Het enige nadeel is dat je dan geen nieuwe logs krijgt, maar die kun je toch snel zien op de pagina waar je gevonden caches staan.

 

Ik vind het wel lekker. Krijg zo iedere week een update, en je wordt telkens geattendeerd wanneer een cache gearchiveerd, of juist weer aktief is.

Maakt het zoeken er wel makkelijker op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een pocketquery kan je ook aangeven dat je enkel interesse hebt in de caches die de laatste 7 dagen zijn aangepast (= nieuwe caches, of pagina van een bestaande cache gewijzigd), of de laatste 7 dagen gelogd.

Op die manier krijg je wellicht minder dan 500 caches per query binnen en kan je toch je GSAK database stelselmatig uitbreiden zonder steeds ALLE caches te moeten vragen in een straal rond een aantal vaste plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betekend "aangepast"  als er een nieuw log geschreven wordt, is ie dan nieuw ?

 

Vledder

Nee, met een nieuwe log is ie niet nieuw.

Maar soms veranderen cache eigenaren iets op de cache pagina omdat bijvoorbeeld iets veranderd is aan de bergplek of om nieuwe info aan de cache pagina toe te voegen. Dan is die pagina van de cache gewijzigd, dus aangepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...