Spring naar bijdragen

Versleutelen


Martine 2705

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik ben nieuw in cache-land. Voor een cache bij mij in de buurt moet ik letters versleutelen. Wordt met versleutelen altijd het rot13 alfabet bedoeld, of kan het ook iets anders zijn? Ik krijg telkens de verkeerde coordinaten namelijk... zo is het spelletje meer frustrerend dan leuk 😕

Bedankt voor het antwoord!

Martine 2705

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

53 minuten geleden zei Martine 2705:

...zo is het spelletje meer frustrerend dan leuk 😕...


De puzzel opdrachten gaan van zeer makkelijk tot de hersenkronkel van de CO ( Cache Owner ).

Misschien is de puzzel iets te moeilijk en moet je nog wat ervaring opdoen. Als je aan een cache ergert, dan gewoon even links laten liggen en een andere zoeken. Al doende doe je ervaring op, leer je steeds wat bij en kan je steeds meer puzzels oplossen.
Maar er blijven altijd caches bestaan die je niet kan oplossen. Sommige CO's maken hun puzzels zo moeilijk dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat iemand ( zonder hun hulp ) deze kan oplossen.

Je zou natuurlijk ook gewoon met een traditional kunnen beginnen ( i.p.v. een mystery ) want een tradi ligt verstopt op de aangegeven plaats.

Omdat het een hobby is die wij natuurlijk voor ons plezier doen, wij geen echte puzzelaars zijn, gaan wij zelden hoger dan moeilijkheid 4. Anderen hebben een ander maximum en vinden b.v. boom klimmen het ultieme ( wij blijven liever met de benen op de grond ). Ieder zijn meuk.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Linkalovers:


De puzzel opdrachten gaan van zeer makkelijk tot de hersenkronkel van de CO ( Cache Owner ).

Misschien is de puzzel iets te moeilijk en moet je nog wat ervaring opdoen. Als je aan een cache ergert, dan gewoon even links laten liggen en een andere zoeken. Al doende doe je ervaring op, leer je steeds wat bij en kan je steeds meer puzzels oplossen.
Maar er blijven altijd caches bestaan die je niet kan oplossen. Sommige CO's maken hun puzzels zo moeilijk dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat iemand ( zonder hun hulp ) deze kan oplossen.

Je zou natuurlijk ook gewoon met een traditional kunnen beginnen ( i.p.v. een mystery ) want een tradi ligt verstopt op de aangegeven plaats.

Omdat het een hobby is die wij natuurlijk voor ons plezier doen, wij geen echte puzzelaars zijn, gaan wij zelden hoger dan moeilijkheid 4. Anderen hebben een ander maximum en vinden b.v. boom klimmen het ultieme ( wij blijven liever met de benen op de grond ). Ieder zijn meuk.

Deze is niet te moeilijk,  ik weet alleen de juiste versleuteling niet. Maar ik heb inmiddels contact met de eigenaar van de cache, die mij op het juiste spoor kon brengen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Martine 2705:

Bedankt! Is dat ook in een app te krijgen? 

Nee, volgens mij is hier nog geen app voor. Al is er natuurlijk op zich een wereld aan geocaching apps te vinden: IOS / Android

22 minuten geleden zei Martine 2705:

Maar ik heb inmiddels contact met de eigenaar van de cache, die mij op het juiste spoor kon brengen. 

Dat is in ieder geval altijd een goede route ... ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...