Spring naar bijdragen

Geocache daggasten bruiloft


Lara

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

Familie van mij gaat trouwen en ze houden van geocachen! Nu hadden we als idee om de gasten een geocache te laten verstoppen met een persoonlijke boodschap voor het bruidspaar, het bruidspaar heeft dan genoeg geocaches te zoeken de periode na hun bruiloft!

Hebben jullie tips/ideeen om dit praktisch haalbaar te maken, het gaat om ruim 20 geocaches.. en het is niet haalbaar denk ik om iedereen apart een account aan te laten maken etc. 

Ik ben benieuwd naar jullie reacties als ervaren geocachers!

Liefs, Lara

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat eerste gedachten: als ik jou was zou ik er geen officiële geocaches van maken, maar een speurtocht alleen voor het bruidspaar. Het bruidspaar gaat namelijk nooit alle twintig caches als eerste vinden en in de tussentijd kunnen anderen er met de persoonlijke wensen vandoor.

Of ik zou een ervaren cacher uit de buurt om hulp vragen, om samen een echt mooi cache te maken en deze aan het bruidspaar aanbieden. Deze cache kan dan ook langer blijven liggen, kan iedereen er van genieten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou deze caches ook niet aanmelden bij geocaching .com.

Je moet dan namelijk aan allerlei regels voldoen.

Zo moeten bijvoorbeeld alle geocaches minimaal 160 meter uit elkaar liggen en ook 160 meter van andere caches in de buurt (en je moet daarvoor dus weten waar die andere geocaches liggen).

Ik weet niet hoe lang je het paar in hun trouwkloffie wilt laten lopen, maar ik hoop dan maar dat het goed weer is.

Verder moeten alle geocaches minimaal drie maanden blijven liggen en ook onderhouden worden (dus je moet er heen als er iets mee is of de cache vervangen wanneer die weg is).

 

Zo maar wat zaken die bij mij opkomen wanneer je dit officieel wilt doen.

Je kunt beter een aardig terrein uitkiezen in de buurt van de trouw-locatie en daar de verstopplek(ken) inmeten en de coördinaten aan het bruidspaar geven.

En/of werken met wat opdrachtjes zoals peilen van het ene naar het andere doosje, zoeken binnen gevarencirkels enz. (ik noem maar wat, afhankelijk van de ervaring van de makers en het bruidspaar).

 

Waarschijnlijk kun je dat ook iets korter van te voren in "het veld" voorbereiden, waardoor de kans dat iets weg raakt of kapot gaat aanzienlijk kleiner wordt en je kunt op het laatste moment nog wijzigingen doorvoeren.

Voordeel is ook dat alles wat het bruidspaar vindt meegenomen kan worden, dus je kunt creatief zijn met de doosjes en wat je er in stopt.

Naar mijn idee geldt dat zowel voor 20 caches als voor een grote cadeau-kist met de wensen van alle gasten.

 

Veel plezier ermee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou deze caches ook niet aanmelden bij geocaching .com. Een leuke fietstocht maken in eigen beheer met onderweg 20 leuke plaatsen voor de speciale doosjes.Als je dan de doosjes gevonden hebt gelijk weer meenemen, zijn ze meteen weer opgeruimd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe zie het zelf voor je en voor wie wil je het doen?

Om te beginnen denk ik niet dat alle 20 bruiloftsgasten de kunde, mogelijkheden en interesse hebben om een geocache te plaatsen. Naast de eergenoemde obstakels zoals de minimale afstand van 160 m, zit je ook nog eens met een stukje toestemming.

Op het moment dat de je een cache echt online publiceert is hij voor iedereen toegankelijk en er zijn een hoop fanatiekelingen die meteen op pad gaan om nieuwe caches als eerste te vinden, dus als ze al online staan op het moment dat de plechtigheid plaats vindt, kan een ieder ze vinden en eruit halen wat je er in gestopt hebt. Bovendien is het paartje wel in de gelegenheid om meteen te gaan cachen, hebben ze niet een huwelijksreis gepland?

Bovendien gaan deze caches meerwaarde geven voor iemand die het bruidspaar niet kent? De gedachte achter deze caches is natuurlijk een cadeau te vormen, niet om de mooiste plekjes van de omgeving te laten zien.

Tot zover mijn bedenkingen, want ik denk dat als je het doet er wel heel veel mogelijk is. Natuurlijk je kan een cache maken die je aan het bruidspaar cadeau doet, misschien met meerdere waypoints (al lijkt mij persoonlijk 20 misschien een beetje veel). Als je het "echt" wil laten voelen kan je zelfs op gc.com een cache-pagina maken en die uitprinten en aan het bruidspaar geven. Als je hem niet ter review aanbied heb je niet het risico dat anderen hem al vinden, voor dat het bruidspaar zelf op pad gaat en dus kan je er ook echt iets van waarde in verstoppen. (Zelf heb ik dit ooit gedaan met een cache die ik zelfs bij het echtpaar in de voortuin begraven had).

Heeft het bruidspaar hem gevonden, dan kan je hem zelfs ter review aanbieden, dan kan hij daarna door iedere andere geocacher gevonden worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Superbedankt voor al jullie reacties!

Ik kreeg geen berichtje in mijn inbox van jullie reacties, vandaar dat ik nu pas reageer.

Hier kan ik wat mee! In ieder geval de bevestiging dat het bijna onmogelijk is, in ieder geval in de praktische zin. Een hoop haken en ogen! 

Een persoonlijke speurtocht is denk ik het leukste en meest haalbare..! Ze hebben inderdaad een huwelijksreis gepland, dus kunnen we ervoor zorgen dat die speurtocht daarna gedaan kan worden??

Ik zit zelf te denken aan enveloppen met aanwijzingen en coördinaten die ze dan moeten gaan vinden. Uiteindelijk vinden ze  de grote cadeau-kist. 

Nogmaals bedankt voor de moeite die jullie hebben genomen om mee te denken, ik hou jullie op de hoogte!

Lara

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...