Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
Op ‎9‎/‎27‎/‎2019 om 4:45 PM zei Berenboot:

Voortuincache? : Vindt je dat niets? Sla hem dan gewoon over. Er liggen genoeg anderen.
Mysteries met vragen? : Zelfde verhaal, geen zin in? Andere cache gaan doen.

ik ga me zelf niet voor paal laten staan om bij een verveelde SBS6 kijker die zich daarmee ammuseert bij het aanschouwen van iemand die zijn hobby beoefend 
ik heb deze hobby voor het buiten zijn, het navigeren naar het onbekende wat mij te wachten staat, een outdoor hobby beleef je buiten, en niet achter een beeldscherm
waarom zou een geocacher dan een beoogde mooie en interessante plek niet mogen bezoeken omdat de plaatser de ziekelijke inborst heeft om anderen te dwarsbomen om die plek te bezoeken?

als men geen moeite wil doen om een mooie plek te zoeken die intresant is om de mensen te laten zien,
als je geen moeite wil doen om die plek te beschrijven waarom het een juiste plek is waarom de mensen daar naar toe zouden moeten gaan,
als je geen moeite wil doen om een heel simpel spelletje te snappen,
dan kan je er ook voor kiezen om even geen geocache te plaatsen

een geocache plaatsen is een keuze,
als je het doet,
waarom doe je het dan niet gewoon goed?

Barny
(Geocaching vanuit de oorsprong)

Geplaatst
16 uur geleden zei barny:

een geocache plaatsen is een keuze,
als je het doet,
waarom doe je het dan niet gewoon goed?

Barny

En wie bepaald dan wat goed genoeg is?

Alleen caches plaatsen zoals Barny het wil en anders niet?

Geplaatst
Op 9/27/2019 om 4:45 PM zei Berenboot:

Verder vind ik het jammer dat vrijwel alle initiatieven met bergen kritiek de grond in geboord worden. 

Eens. Het is ook zoeken tussen alle herhalingen en variaties (kaf) om nog een beetje koren te vinden:

12 uur geleden zei barny:

... om die plek te beschrijven waarom het een juiste plek is waarom de mensen daar naar toe zouden moeten gaan,

Aha, ik zou dus in de beschrijving moeten zetten waar de weg naartoe gaat en waarom iemand daar naartoe moet gaan. Ik was bang dat dat het idee van de mysterie te veel aan zou tasten. Vragen om foto's bij zo'n locatie ook. Maar ook dat zou kunnen.

Stel dat ik dat doe, zou het de beoogde cachebeschrijving dan beter of slechter maken?

Geplaatst
45 minuten geleden zei Berenboot:

En wie bepaald dan wat goed genoeg is?

Alleen caches plaatsen zoals Barny het wil en anders niet?

gelukkig bepaal ik niks en heb ik niks te willen, 
de logs van de bezoekers zeggen meer dan genoeg 
en het juist informeren van je gasten is lijkt mij niet meer dan normaal 

46 minuten geleden zei De_K:

Stel dat ik dat doe, zou het de beoogde cachebeschrijving dan beter of slechter maken?

het scheelt er aan of je bezig ben met het spelletje geocachen of niet
speel je het spelletje geocachen en plaats je een geocache dan help je jou bezoekers zo veel mogelijk, in plaats van ze het moeilijk maken om de cache te bezoeken
en waarom zou je geen foto's van de cacheplaats en omgeving maken?
je hoeft ze niet te bekijken als je dat niet wil,

Barny

Geplaatst
1 uur geleden zei barny:

gelukkig bepaal ik niks en heb ik niks te willen,

@Barny

Jammer dat je iedereen uitkaffert die niet aan jouw eisen voldoet.

Jij bepaalt wel degelijk wie hoe of wat men moet doen anders zijn de commentaren niet te tellen!!!

Laat iedereen in zijn waarde en accepteer eens dat het ouderwetse cachen bijna uitgestorven is.

Begin anders eens een eigen cachingsite en laat door middel van eigen voorbeelden zien hoe het wel zou moeten.

• Leuk 1
Geplaatst

ben ik nu weer aan het uitkafferen,,,, 
ik stel vragen en ik vraag me zelf een heleboel af waarom mensen sommige dingen doen, en dan snap ik het vaak nog niet (zal wel aan mij liggen)

ik laat juist mensen in hun "waarde" wat die "waarde" dan ook mogen zijn, mij hoor je nooit zeggen dat ze maar een andere hobby moeten gaan zoeken, of dat ze zelf maar wat moeten opstarten, dat recht wil en, heb ik niet, en is niet zaligmakend

voorbeeld,
ik was vandaag bij een geocache event in Rotterdam GC8ABQH
leuke gesprekken gehad met mensen waar ik voorheen ook vaak mee in de klinch lag, maar nu vertelde dat ze me steeds meer beginnen te begrijpen.
en zag daar ook in de buurt een OC geocache met het formaat extra groot, leuk dacht ik in mijn onnozelheid, daar ga ik naar toe, tot dat ik de hint zag 
"er is geen logboekje, dus log maar met de code",,, 
je begrijpt hopelijk wel dat ik daar maar niet naar toe ben gegaan
na het event, de "bonus" van de Euromast kokerreeks dan maar gelogd GC8D5TK
(dat cache formaat klopt ook niet, maar ik acht geen enkele bezoeker van het event sterk en lef genoeg hebben om er wat van te zeggen)

Barny

Geplaatst
14 minuten geleden zei barny:

en zag daar ook in de buurt een OC geocache met het formaat extra groot, leuk dacht ik in mijn onnozelheid, daar ga ik naar toe, tot dat ik de hint zag 
"er is geen logboekje, dus log maar met de code",,, 
je begrijpt hopelijk wel dat ik daar maar niet naar toe ben gegaan

Je loopt alleen maar met GC codes te strooien . Geef eens een OC code?

Geplaatst
23 minuten geleden zei barny:

ben ik nu weer aan het uitkafferen,,,, 

(dat cache formaat klopt ook niet, maar ik acht geen enkele bezoeker van het event sterk en lef genoeg hebben om er wat van te zeggen)

Ook hier wordt er weer uitgehaald naar event bezoekers.

Zoals eerder vermeld.... Begin je eigen caching sites en laat die andere cachingsites met rust.
Op deze manier krijgt iedereen zijn rust en kan het spelletje gespeeld worden zoals elke individuele site het zou willen.

• Leuk 1
Geplaatst

OB1B36

1 uur geleden zei harrie:

Geef eens een OC code

54 minuten geleden zei harrie:

Ook hier wordt er weer uitgehaald naar event bezoekers.

Zoals eerder vermeld.... Begin je eigen caching sites en laat die andere cachingsites met rust.
Op deze manier krijgt iedereen zijn rust en kan het spelletje gespeeld worden zoals elke individuele site het zou willen.

ik denk dat niemand het durft, dat is toch niet "uithalen" 
en waarom mag ik niet vragen waarom mensen dingen doen wat druist tegen alles wat ieder mens als gewoon beschouwd, heeft niets met een site te maken (welke site bedoel je trouwens?) 

Barny

Geplaatst
4 uur geleden zei barny:

na het event, de "bonus" van de Euromast kokerreeks dan maar gelogd GC8D5TK

Barny

De Bonus gelogd zonder de bonusletters te verzamelen, is dat geocachen vanuit de oorsprong??

• Leuk 1
Geplaatst
4 uur geleden zei Berenboot:

De Bonus gelogd zonder de bonusletters te verzamelen

een geocache bezoeken zonder eerst 34 achteloos weggegooide kokers te moeten rapen, daar is niks mis mee 
wil je als een gestreste puntjes zombie kokers rapen, (ja, die ben ik ook daar tegen gekomen, ze moesten nog 34 kokers vinden die regenachtige dag) dan doe je dat toch gewoon, het bijt elkaar niet 

Barny

Geplaatst
13 uur geleden zei barny:

OB1B36

ik denk dat niemand het durft, dat is toch niet "uithalen" 
en waarom mag ik niet vragen waarom mensen dingen doen wat druist tegen alles wat ieder mens als gewoon beschouwd, heeft niets met een site te maken (welke site bedoel je trouwens?) 

Barny

Barny, jij bent constant bezig mensen te beoordelen en te veroordelen. Dat is niet leuk, voor niemand, probeer het eens op een vriendelijke manier. Misschien gaan de mensen jou dan wel aardig vinden en dat geeft een heel prettig gevoel, heb ik van horen zeggen.

• Leuk 2
Geplaatst

nee joh, mallerd,
ik schets alleen maar uit mijn eigen ervaringen die ik opbouw door veel praten met mensen en de ontmoetingen die ik met mensen krijg
daarbij lees ik ook redelijk veel logs van wat mensen allemaal schrijven,
dus bij mij geen veroordelen of beoordelen maar een reproductie van wat de mensen zelf allemaal schrijven en zeggen  
ik vind daarbij eerlijk zijn belangrijker dan aardig gevonden worden, maar ben jij eerlijk, dan ben ik aardig :)

Barny

Geplaatst
On 9/26/2019 at 10:07 PM, barny said:

dat is jammer, en niet mijn bedoeling
het is namelijk mij schuld dat ik me zelf niet goed genoeg had voorbereid om jou te helpen, 
als ik had geweten dat jij het leuk vind om mensen te laten googelen, en dan naar je minibib in je voortuin te lokken, had ik daar wat van gezegd en vernomen dat jij een heel ander idee heb van een avontuurlijke outdoor hobby DMV navigatie per GPS
ik had de indruk dat je je eigen eerst goed wilde laten infomeren vóórdat je een geocache zou plaatsen,
Dat was het dus niet, en dat is mijn eigen fout
voor de rest wens ik jou, en jou buurt, heel veel plezier met het bekoekeloeren van mensen die daar komen voor het schaamteloze puntje, zij verdienen het. 
mijn oprechte hulp word dus niet gewaardeerd, ik laat dat ook bij deze vraag verder achterwege,

Barny

Waarom doe je niet gewoon zoals je beloofd. Laat dit draadje gewoon verder met rust en uit je frustraties ergens anders. Maar ach, Barby die zijn woord houdt zou wel heel apart zijn...

• Leuk 1
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...