De_K Geplaatst 25 september 2019 Auteur Geplaatst 25 september 2019 (bewerkt) Alternatieve formaatbeschrijvingen: Micro = bellenblaas, fotorolletje petling of kleiner Klein = 100 ml tot 1 liter, broodtrommeltje Normaal = 1 tot 20 liter, grotere trommel, schoendoos, emmer, kast Groot = groter dan 20 liter Anders = ? === Micro = neem je eigen pen mee Klein = misschien laat ik je in een echt boekje schrijven en past er nog een potlood en kleine trackable naast. Normaal = logboek, pen en normale trackables passen er gewoon in. Groot = misschien pas jij er ook bij? 25 september 2019 bewerkt door De_K
barny Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 een beetje dom van mij, ik dacht dat al deze overpeinzingen een aanloop was voor een nieuw te publiceren geocache het blijkt dus anders te zitten, het gaat om gepruts wat al bestaat, https://coord.info/GC60X0N een pagina met verwarrende opzet, tegenstrijdig en geocacher onvriendelijke attributen, doormiddel van google vragen, die ook nog totaal niets met geocachen te maken hebben, word je gelokt naar een strakke voortuin van een rijtjeshuis, waar de eigenaar wil dat je precies naast het raam voor de hele buurt voor schut moet gaan staan geen wonder dat er maar 1 foto door een bezoeker is geplaatst, voor de rest merendeels bulk-, en Alle CO's bedankt beledegingen, en logs die geen woord reppen over de puzzel of locatie gevalletje van Jammer Barny(Geocaching vanuit de oorsprong) 1
barny Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 grappig krijg een bericht dat er een persoon heeft gereageerd, maar klik ik op de balk rechts boven, zie ik dit
Linkalovers Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) 53 minuten geleden zei barny: grappig, krijg een bericht dat er een persoon heeft gereageerd, maar klik ik op de balk rechts boven, zie ik dit De bovenste melding kan de 'Like' zijn, die je hebt gekregen. Misschien verbaast het je, maar soms zijn er mensen die het ( m.b.t. dat logje ) met je eens zijn. 26 september 2019 bewerkt door Linkalovers 1
Sivota Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 Ik vind de gegeven voorbeelden bij de beschrijving van het formaat (in het Help Center) ook wat verwarrend en het, door topic starter, gegeven alternatief ook. link cache container sizes ( 6.11): https://www.geocaching.com/help/index.php?pg=kb.chapter&id=97&pgid=815 Hou je gewoon aan de inhoudsmaten en dan lijkt het me geen probleem. Ik vraag mij, hier in en rond het huis, zo vaak af wat er in een bakje past of hoeveel er in een pak of blik zit, dus dat lijkt mij geen hogere wiskunde. Het Help Center geeft nog wat andere uitleg over cache containers. Een pagina die, wat mij betreft, nogal wat reclame maakt voor de webshops, terwijl je veel ook in een goedkopere winkel kun krijgen, maar die ook een aantal zeer zinnige dingen zegt. Bijvoorbeeld over het verstoppen van een micro in een bos, het achterlaten van geurende containers en de weersbestendigheid van een container. link: cache containers explained (5.4): https://www.geocaching.com/help/index.php?pg=kb.chapter&id=128&pgid=75 Combineer die twee en je komt er wel uit, vermoed ik... Terugkomend op je allereerste vraag of formaat telt? Wat mij betreft wel, ik vind micro's op een plek waar je ook iets groters kwijt kan echt onnodig en een beetje spel bederf. Een multi- cache of (bewerkelijke) puzzel met een micro aan het eind is, wat mij betreft, waardeloos...
barny Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 7 uur geleden zei Linkalovers: De bovenste melding kan de 'Like' zijn, die je hebt gekregen grappig, dat wist ik dus niet, 7 uur geleden zei Linkalovers: Misschien verbaast het je, maar soms zijn er mensen die het ( m.b.t. dat logje ) met je eens zijn grappig, dat er ook verstandige mensen zijn, en het dus me eens zijn, wist ik natuurlijk wel Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
De_K Geplaatst 26 september 2019 Auteur Geplaatst 26 september 2019 (bewerkt) Vragen = de vragen zijn een inleiding naar de eindlocatie. Als de vragen niet interessant zijn, dan is een ander puntje misschien meer je ding. Checker = hulp voor oplosser en owner Nee, een cache voor foto's is het niet en voor de mooie route ernaartoe ook niet. Voor mensen die graag hobby's combineren is het wel een leuke plek. Ik geloof niet dat je er voor schut hoeft te staan om de cache te loggen, er is genoeg excuus. === Ik heb ideeën te over voor nieuwe caches, en ben op zoek naar een geschikte locatie. Bij gevonden locatie is de vraag welke ideeën het beste combineren. === Een leeg bericht van gisteravond zou van mij kunnen zijn, ik had gisteren al een poging gedaan bovenstaande reactie te geven, maar die leek nooit gepost te zijn. === Ik moet wel bekennen dat reacties als die van Barny me het gevoel geven dat ik beter wat anders kan gaan doen, want pogingen hier worden vooral beantwoord met beledigingen. Ik heb meer aan aanmoedigingen en suggesties in de goede richting. === Voor mij zou: micro: tot 100 ml inhoud klein: 100 ml tot 1 l normaal: 1 tot 20 liter groot: groter dan 20 liter inhoud ook volstaan, maar misschien hebben anderen andere ideeën. Ben wel benieuwd naar andere creatieve cachemaat omschrijvingen. === De officieel omschrijving waarnaar verwezen wordt klopt ook niet helemaal, een filmkokertje is ongeveer 35 ml... 26 september 2019 bewerkt door De_K
barny Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 1 uur geleden zei De_K: Ik moet wel bekennen dat reacties als die van Barny me het gevoel geven dat ik beter wat anders kan gaan doen, want pogingen hier worden vooral beantwoord met beledigingen dat is jammer, en niet mijn bedoeling het is namelijk mij schuld dat ik me zelf niet goed genoeg had voorbereid om jou te helpen, als ik had geweten dat jij het leuk vind om mensen te laten googelen, en dan naar je minibib in je voortuin te lokken, had ik daar wat van gezegd en vernomen dat jij een heel ander idee heb van een avontuurlijke outdoor hobby DMV navigatie per GPS ik had de indruk dat je je eigen eerst goed wilde laten infomeren vóórdat je een geocache zou plaatsen, Dat was het dus niet, en dat is mijn eigen fout voor de rest wens ik jou, en jou buurt, heel veel plezier met het bekoekeloeren van mensen die daar komen voor het schaamteloze puntje, zij verdienen het. mijn oprechte hulp word dus niet gewaardeerd, ik laat dat ook bij deze vraag verder achterwege,Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
Berenboot Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 14 uur geleden zei barny: een pagina met verwarrende opzet, tegenstrijdig en geocacher onvriendelijke attributen, doormiddel van google vragen, die ook nog totaal niets met geocachen te maken hebben, word je gelokt naar een strakke voortuin van een rijtjeshuis, waar de eigenaar wil dat je precies naast het raam voor de hele buurt voor schut moet gaan staan Barny(Geocaching vanuit de oorsprong) Er staat duidelijk bij dat het een voortuincache is. Deze hebben ook mijn voorkeur niet, maar het staat er duidelijk bij dus je kunt ook kiezen deze eventueel over te slaan. (Wat de buurt van de geoactiviteiten vindt zou mij overigens worst wezen) Wat de vragen betreft: Het is een mini-bieb, dus dat de vragen over boeken gaan is dan zo gek nog niet.
barny Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 er staat (gelukkig) dat je je op privé terrein moet begeven, (1 van de 2 attributen die wel kloppen) daarmee filter ik ze ook uit mijn PQ's persoonlijk vind ik het zeer onprettig om als een volleerd prostituee te kijk te staan bij deze hobby vragen gaat idd over boeken, en totaal niet over geocachen, en dat geocaching is het spelletje wat ik speel, Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
Berenboot Geplaatst 26 september 2019 Geplaatst 26 september 2019 Zowel bij Mysteries als bij Multi's gaan lang niet alle vragen over geocaching, dus als je een Multi loopt en er staan vragen bij over wat er bij waypoint X op een bord staat, dan gaat de vraag ook niet over geocaching. De vragen van de minibieb zijn overigens ook door een simpele geest als de mijne in enkele minuten opgelost.
barny Geplaatst 27 september 2019 Geplaatst 27 september 2019 als boeken mij interesseren ga ik zelf wel op zoek naar info, net als de hele wandel van K3 (om maar wat te noemen) mij niet interesseert, dus ik ook niet op zoek naar ga waarom zou ik dat dan wel al dat oninteressante moeten googlen, om lekker naar buiten te gaan,? en dan in een voortuin te belanden? waarom zou je mensen bij een outdoor hobby achter een beeldscherm verplichten, en daar ook nog eens achter het beeldscherm het Yess gevoel te laten krijgen? waarom zou je mensen vol in het zicht van de hele buurt ,en voor je raam lokken, wat is daar leuk aan voor de bezoeker, behalve het ene sneue puntje wat hij krijgt dat zijn allemaal vragen die ik heb, vragen waar volgens de ervaring die ik heb, hier toch geen antwoord op komt bij een multy ben je lekker buiten met je GPS aan het spelen, achter het beeldscherm weg, de vragen die je daar krijgt hebben bij een goeie cache betrekking op wat je daar ter plekke ziet, ik hoop dat je dat verschil wel duidelijk is Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
De_K Geplaatst 27 september 2019 Auteur Geplaatst 27 september 2019 Ik kan me indenken dat iemand die zich puur en alleen richt op geocachen het vermengen van hobby's niet leuk vind. Zelf vind ik het leuk om te zien hoe gevarieerd en creatief de geocacheplaatsers zijn. Dat dat betekend dat niet iedere geplaatste cache een cache voor mij is, maar dat sommigen anderen mijn blik kunnen verbreden. De leeshobby heeft me bij de besproken locatie EN het geocachen gebracht. 10 uur geleden zei barny: persoonlijk vind ik het zeer onprettig om als een volleerd prostituee te kijk te staan bij deze hobby Ik denk dat de buurt dat ook niet kan waarderen, haha. Waarom een voortuincache? Omdat het een aanvulling is op wat er al was. Omdat wat er al was maakt dat zoeken en loggen hier niet op valt. Omdat me gevraagd is er hier een te plaatsen. En omdat ik de locatie zelf ook leuk vind. Verder lijkt het erop dat deze locatie geen plek bezet houd ten koste van betere locaties in dezelfde cirkel. Fijn te horen dat de vragen goed te beantwoorden zijn. Ik kreeg de indruk dat ze eerder te moeilijk waren voor de 1,5 die ervoor stond. Wat betreft de voorbereiding, die heb ik toen gedaan en doe ik nog steeds. Of en wanneer alles samenvalt en tot een nieuwe plaatsing leidt, geen idee. Misschien helpen ze een ander. De cache die ik al beheer is van alle voorbereidingen niet slechter geworden.
Berenboot Geplaatst 27 september 2019 Geplaatst 27 september 2019 Voortuincache? : Vindt je dat niets? Sla hem dan gewoon over. Er liggen genoeg anderen. Mysteries met vragen? : Zelfde verhaal, geen zin in? Andere cache gaan doen. Verder vind ik het jammer dat vrijwel alle initiatieven met bergen kritiek de grond in geboord worden. Ik sla ook wel eens een cache over die ik niet leuk vind, maar als iemand anders dat wel doet, mijn zegen heeft ie. Ieder z'n meug. 2
Peetee Geplaatst 27 september 2019 Geplaatst 27 september 2019 9 minuten geleden zei Berenboot: Vindt je dat niets? Sla hem dan gewoon over. Er liggen genoeg anderen. Zo simpel is het / kan het zijn ...
Aanbevolen berichten