barny Geplaatst 20 september 2019 Geplaatst 20 september 2019 ik zie het nu ook, nu begrijp ik ook meteen waarom er zoveel zooi online komt, als nu al, uitgelegd met alledaagse voorbeelden, moet worden hoeveel 100 ml of 1 tot 20 liter is, begrijp ik ook beter waarom mensen met het verstand van een erwt denken een geocache te hebben geplaatst, en zelfs dan nog niet het juiste formaat er bij kunnen bedenken te treurig voor woorden Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
Sivota Geplaatst 20 september 2019 Geplaatst 20 september 2019 Lock&Lock dozen zijn in veel formaten te verkrijgen. Meestal staat op (de verpakking van) de doos hoeveel mililiter er in kan...
harrie Geplaatst 21 september 2019 Geplaatst 21 september 2019 Men heeft er tegenwoordig liever een filmpje van. Hoef je tenminste niet te lezen of zelf iets te ontdekken.
Peetee Geplaatst 21 september 2019 Geplaatst 21 september 2019 3 uur geleden zei harrie: Men heeft er tegenwoordig liever een filmpje van. Hoef je tenminste niet te lezen of zelf iets te ontdekken. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het zelf ook heel vaak prettig vind om een YT-filmpje over een bepaald onderwerp te kunnen vinden ... Scheelt vaak een hoop tijd. Mits het filmpje niet te lang en te langdradig is natuurlijk.
harrie Geplaatst 21 september 2019 Geplaatst 21 september 2019 (bewerkt) 43 minuten geleden zei Peetee: ... Scheelt vaak een hoop tijd. Mits het filmpje niet te lang en te langdradig is natuurlijk. Stel je voor dat je een beetje tijd of moeite in je hobby steekt, je zou er niet aan moeten denken. Oei, ook nog denken 21 september 2019 bewerkt door harrie 1
Linkalovers Geplaatst 21 september 2019 Geplaatst 21 september 2019 (bewerkt) 38 minuten geleden zei harrie: ....Oei, ook nog denken Eigenlijk doe ik deze hobby juist, om niet te denken ( daarom zijn we ook zo slecht in veld puzzels ) Omdat sommige zaken moeilijk ( op 'papier' ) zijn uit te leggen, is een YT-filmpje inderdaad soms wel fijn. Tevens ben je dan ook niet afhankelijk van het schrijvers- en uitleg-talent ( of het gebrek daar aan ) van de schrijver, want je kan het zelf zien. Het is beslist moeilijk om een handleiding/uitleg te schrijven, die maar op 1 manier ( = de juiste ) kan worden gelezen, waarin geen dubbelzinnigheden of onduidelijkheden zitten en op zo'n wijze zodat iedereen de handleiding/uitleg begrijpt. 21 september 2019 bewerkt door Linkalovers 1
harrie Geplaatst 21 september 2019 Geplaatst 21 september 2019 (bewerkt) Het is meer dat men tegenwoordig zo moeilijk doet over bijvoorbeeld een regel. Stel, aan de rand van een grasveld staat een bordje met de tekst 'niet betreden'. Ieder nomaal mens weet dat je niet op dat grasveld moet komen. Tegenwoordig worden er allerlei manieren verzonnen om toch op dat grasveld te komen. Op skies, op je handen of weet ik veel wat. Moet alles dan zoveel uitgekauwd en afgewogen worden om te zorgen dan men niet op dat grasveldje komt. Mensen mogen zelf ook wel even na denken! 21 september 2019 bewerkt door harrie 1
De_K Geplaatst 22 september 2019 Auteur Geplaatst 22 september 2019 Ik vind het wel jammer dat de formaten elkaar tegen lijken te spreken. Als je nu zo'n filmpje zou willen maken, is niet eens duidelijk wat het zou moeten vertellen. Of zijn er al filmpjes over? Niet dat ik een filmer ben. Ik vind zelf tekst met foto's veel sneller en prettiger werken.
harrie Geplaatst 23 september 2019 Geplaatst 23 september 2019 Tegenwoordig wordt alles gebruikt waar een holte in zit of een holte in gemaakt kan worden. Natuurlijk is merendeel niet waterdicht maar dat interesseert de moderne cacher niet meer. Het gaat voornamelijk om de puntjes en de rest is maar bijzaak.
barny Geplaatst 23 september 2019 Geplaatst 23 september 2019 37 minuten geleden zei harrie: Het gaat voornamelijk om de puntjes en de rest is maar bijzaak. +1 tegenwoordig komt maar zelden een geocache online, maar puntjes met een GC code vliegen om je oren worden die puntjes niet meer vaak genoeg gelogd dan halen ze de puntjes weg en plaatsen nieuwe puntjes, die dan weer, door de zichzelf benoemende "geocachers ",met de zelfde ijver weer afgewerkt met geocachen heeft het allang niets meer te maken. Blij dat er nu iemand is die wel nadenkt met wat hij plaatst, ik hoop dat we vruchten van het nadenken ook hier kunnen zienBarny(Geocaching vanuit de oorsprong)
harrie Geplaatst 23 september 2019 Geplaatst 23 september 2019 16 minuten geleden zei barny: +1 tegenwoordig komt maar zelden een geocache online, maar puntjes met een GC code vliegen om je oren worden die puntjes niet meer vaak genoeg gelogd dan halen ze de puntjes weg en plaatsen nieuwe puntjes, die dan weer, door de zichzelf benoemende "geocachers ",met de zelfde ijver weer afgewerkt met geocachen heeft het allang niets meer te maken. Blij dat er nu iemand is die wel nadenkt met wat hij plaatst, ik hoop dat we vruchten van het nadenken ook hier kunnen zienBarny(Geocaching vanuit de oorsprong) Wie weet komt die iemand er ook achter dat er niet alleen GC is waar wat te plaatsen valt 1
De_K Geplaatst 24 september 2019 Auteur Geplaatst 24 september 2019 De cache heeft afgelopen weekend een tekstupdate gehad op geocaching.com. De maat bleek nog steeds te kloppen, dus daar hoefde ik niets aan te doen. Het doosje is zo waterdicht als hij begonnen is (niet) en met het eerste logboek nog in uitstekende staat. De vragen bleken wat lastiger dan ik had ingeschat (1,5), dus zijn ze versimpeld. De hint is aangepast, de standaard checker is toegevoegd en de eigenschappen zijn aangevuld.Onder het mom de kwaliteit van het aanbod verbeteren ;-). Ik heb momenteel een aantal ideeën voor caches en wacht vooral op een geschikte locatie die uit de lucht komt vallen. Dan is het kijken wat het beste combineert. En wanneer de plannen uitgevoerd kunnen worden. Verwacht dus morgen nog geen nieuwe cache van mij.
De_K Geplaatst 24 september 2019 Auteur Geplaatst 24 september 2019 Wanneer is een puntje een cache en een cache een puntje? Heb je ook puntjes van formaat "niet iedere ammobox is een regular"?
barny Geplaatst 25 september 2019 Geplaatst 25 september 2019 de "vragen"de "checker" dat combinatie is voor mij al een gevalletje van "jammer" Waarom zou je willen dat mensen "vragen" moeten beantwoorden om buiten te spelen, we zijn toch niet meer op school en dan nog een "checker", heb je de mensen al gedwongen om bij een avontuurlijke outdoorhobby achter een beeldscherm te zitten, zorg je er ook nog voor dat die zelfde mensen het YESS gevoel achter het beeldscherm krijgen, dan "degradeer" je de cache meteen tot een simpele tradie (en dat wil je waarschijnlijk niet anders had je er geen puzzel van gemaakt) waarom hou je de mensen niet in spanning totdat ze lekker buiten in het veld bij de cache het Yess gevoel krijgen? een cache bijvoorbeeld een "puntje" als je bulk logs schrijft, logs schrijft met een standard opmaak, de log afsluit met "alle leggers bedankt" krijg je deze beledegingen op jou cache dan weet je dat ze er gekomen zijn omdat jou geocache één puntje van de vele puntjes die dag is, Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
barny Geplaatst 25 september 2019 Geplaatst 25 september 2019 Op 9/23/2019 om 3:55 PM zei harrie: niet alleen GC is waar wat te plaatsen valt helaas is het geocaching daar ook al vervagen tot niveau pokemon en 4 sqware ze doen hard hollend hun best om de geocache niet de reden te laten zijn om buiten te spelen Barny(Geocaching vanuit de oorsprong)
Aanbevolen berichten