Spring naar bijdragen

Oude gps-systemen kunnen vanaf volgende maand verkeerde informatie weergeven.


Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei Bart:

Ik heb een Zumo 660, vandaag grote problemen...

 

43 minuten geleden zei Bart:

Colorado 300 precies hetzelfde = 23 -08-1999...

Dat is inderdaad vreemd. M'n oude GpsMap60Cx ( serie vanaf 2006 ) werkt zonder problemen. De Zumo 66x ( vanaf april 2009 ) en de Colorado 300 ( vanaf begin 2008 ) zijn van een veel latere datum.

De Garmin 'winkel' zal je vast en zeker welkom heten.

Bron: List of Garmin products


Ps. daarbij moet ik wel zeggen dat m'n 60Cx firmware 4.20 heeft ( mkt chipset, vanaf 2009 ) en dus later in de serie is uitgebracht.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zijn de problemen minder dan vooraf verwacht? Ik hoor er eigenlijk maar weinig van? Boven alle verwachtingen lijkt onze TomTom het nog te doen. De eerste poging kregen we geen satellieten, maar de tweede poging waren ze er heel snel. Mijn eTrex 20 doet het gelukkig ook nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, hier ook geen problemen. Voor mijn Tomtom Start 20 kreeg ik verleden week nog een mail met de oproep om de laatste update uit te voeren. Dus dat was ook heel netjes.

Even had ik nog mijn twijfels over de ingebouwde navigatie in mijn Opel Astra van 2011, maar ook daar geen enkel probleem. Nou had ik trouwens in 2015 nog een update daarvoor gekocht, dus waarschijnlijk hebben ze er toen al rekening mee gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Peetee:

...Even had ik nog mijn twijfels over de ingebouwde navigatie in mijn Opel Astra van 2011...

Ik heb de autonavigatie van onze Peugeot 307sw ( van 2006 ) nog niet geprobeerd, maar die gebruiken we zo-wie-zo niet. De data daarvoor staat op een CD-tje en die hoor je natuurlijk steeds maar draaien, ook al gebruik je de navigatie niet. Dus die CD was gauw verwijderd en permanent opgeborgen. Als het nodig is, dan zetten we de TomTom wel aan. En die is beslist stukken slimmer m.b.t. het maken van een route.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij hebben intussen onze Oude TomTom uitgeprobeerd. Hij brengt ons nog waar we naartoe willen, geeft ook aan hoe lang dat dit gaat duren. Hij weet niet meer welke dag het is en hoe laat, maar daar hebben we een horloge voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de datum van mijn gps, eTrex Vista® Cx SERIENUMMER: 89504635, staat nu op 27 februari 1978!!!

Dat is ongeveer 41 jaar terug! De rest van de instellingen lijkt normaal!

Hoe te herstellen / repareren?

M.vr.gr.

Ton

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb geen idee of jij er wat mee kunt, maar hier kun je o.a. het volgende lezen: 

Citaat

Garmin heeft voor de vorige rollover (in 1999) een applicatie gemaakt waarmee de almanak in het toestel gereset en de datum weer gecorrigeerd werd. Nu blijkt dat deze applicatie nog steeds werkt, niet alleen bij de toestellen waarvoor het gemaakt was maar ook bij toestellen die later geproduceerd zijn. Er is echter wel een belangrijke beperking: de applicatie werkt alleen met toestellen die een seriële aansluiting hebben... Dat zijn er helaas niet veel meer. Mocht je er toch eentje hebben, hier is het bestand te downloaden: http://gawisp.com/perry/garmin/. Het bestand heet "gpseow.exe"

Mogelijk heb je er iets aan ...

Edit 15-4-2019:
Ik lees hier nu dat de Vista Cx al voorzien was van een USB-aansluiting. Deze oplossing gaat dus waarschijnlijk niet werken.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hoeft (buiten de foute datum) sowieso niet veel problemen te verwachten, aldus Garmin:

Citaat

Wat is het effect van een WNRO-probleem (GPS Week Number Rollover)?

Voor GPS-toestellen waarop dit probleem optreedt, wordt na de "rollover" een onjuiste datum en tijd weergegeven. Deze onjuiste tijd wordt ook gebruikt voor het plaatsen van tijdstempels in logbestanden, het berekenen van de zonsopgang en zonsondergang en andere functies die afhankelijk zijn van de juiste datum en tijd. Maar de nauwkeurigheid van de positionering wordt niet beïnvloed. Het apparaat blijft dezelfde positioneringsprestaties leveren als vóór de rollover.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...