kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 Ik vind dat de batterij van de Oregon echt heel snel leeg gaat! ik heb hier voor wen Oregon 600 gehad en daar kon ik makkelijk 8 uur mee doen, soms ook wel langer. Nu mag ik blij zijn als ik 4 uur haal, meestal red ik dat niet eens.. ik heb goede enloop batterijen en heb de energie stand aangezet. Wat is jullie ervaring en hebben jullie nog tips? Gisteren moest ik uit nood gewone batterijen kopen, maar ook dat maakt geen verschil. Die waren ook met 3 uur leeg!!!!! Bij de specs staat dat de batterij 16 uur mee zou moeten gaan?!!!!!!
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 Zojuist zei kaatjeblom: Ik vind dat de batterij van de Oregon echt heel snel leeg gaat! ik heb hier voor wen Oregon 600 gehad en daar kon ik makkelijk 8 uur mee doen, soms ook wel langer. Nu mag ik blij zijn als ik 4 uur haal, meestal red ik dat niet eens.. ik heb goede enloop batterijen en heb de energie stand aangezet. Wat is jullie ervaring en hebben jullie nog tips? Gisteren moest ik uit nood gewone batterijen kopen, maar ook dat maakt geen verschil. Die waren ook met 3 uur leeg!!!!! Bij de specs staat dat de batterij 16 uur mee zou moeten gaan?!!!!!! Ik heb de Oregon 700.
Peetee Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 Ik heb ook een Oregon 700 en ook mij is opgevallen dat de accu aanzienlijk sneller leeg is als die van de Etrex 20, die ik ook heb. Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer functies je ingeschakeld hebt, hoe meer stroom gebruikt wordt. Ook de scherminstellingen spelen een grote rol (helderheid/standby modus) Daarom heb ik altijd een extra setje batterijen bij me. Dat extra setje had ik trouwens ook altijd al bij me toen ik met de Etrex 20 op stap ging.
Linkalovers Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 (bewerkt) Misschien Ant+, wifi en/of bluetooth nog aan staan, terwijl je deze niet gebruikt? Ik weet niet hoe e.e.a. door Garmin geconfigureerd is, maar b.v. wifi is altijd actief opzoek naar andere netwerken/apparaten en zal om de zoveel tijd "...hallooo hier ben ik, is er iemand anders ??? ..." roepen op het netwerk, in de hoop dat er andere wifi apparaten reageren. Luisteren kost een beetje, zenden meer, maar vooral dat zoeken/'roepen' kost relatief veel energie.. 3 oktober 2018 bewerkt door Linkalovers
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 4 minuten geleden zei Peetee: Ik heb ook een Oregon 700 en ook mij is opgevallen dat de accu aanzienlijk sneller leeg is als die van de Etrex 20, die ik ook heb. Het is natuurlijk wel zo dat hoe meer functies je ingeschakeld hebt, hoe meer stroom gebruikt wordt. Ook de scherminstellingen spelen een grote rol (helderheid/standby modus) Daarom heb ik altijd een extra setje batterijen bij me. Dat extra setje had ik trouwens ook altijd al bij me toen ik met de Etrex 20 op stap ging. Scherm instellingen staan al laag. Ik heb alles al gedaan om de battterij te sparen. maar 3 uur is toch echt niet normaal! Zelfs met normale batterijen....
Peetee Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 Zeker, maar wat zijn 'normale batterijen'? Het maakt erg uit welk type batterijen je gebruikt, en welke accucapaciteit ze hebben. Ik maak bv gebruik van de GP Recyco+ met een accucapaciteit van 2100 mAh. Maar er zijn er ook met een capaciteit van 2600 mAh. Hoe hoger dit laatste getal, hoe langer ze mee gaan. Wat staat er aan capaciteit op de bijgekochte normale accu's vermeld?
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 Ik heb ook enloop 2600 gekocht. Scheelt iets, maar niet veel. met normale batterijen bedoel ik Duracell AA (niet oplaadbaar).
kalkendotters Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 Is die 3 uur totdat de Oregon 700 meldt dat de batterijen leeg zijn ? Of totdat ie daadwerkelijk uitvalt ? Daar blijkt nog wel flinkt wat uurtjes tussen te zitten nml. Het meten van de resterend vermogen in de batterijen is best lastig, en het lijkt erop dat de 700 nog eerder een melding leeg geeft dan de 600, terwijl dat zeker nog niet het geval is. Ik trek me tegenwoordig weinig meer aan van die melding, en ga gewoon net zolang door totdat ie daadwerkelijk uitvalt.
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 29 minuten geleden zei kalkendotters: Is die 3 uur totdat de Oregon 700 meldt dat de batterijen leeg zijn ? Of totdat ie daadwerkelijk uitvalt ? Daar blijkt nog wel flinkt wat uurtjes tussen te zitten nml. Het meten van de resterend vermogen in de batterijen is best lastig, en het lijkt erop dat de 700 nog eerder een melding leeg geeft dan de 600, terwijl dat zeker nog niet het geval is. Ik trek me tegenwoordig weinig meer aan van die melding, en ga gewoon net zolang door totdat ie daadwerkelijk uitvalt. Ik stop er pas nieuwe batterijen in als het scherm zwart wordt. Dit is na 3-4 uur al.
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 Wat ik heb nu gedaan: wifi uit bluetooth uit batterij besparing aan kaart-tekensnelheid normaal kaart-details normaal helderheid scherm 4 streepjes Nog meer tips?????
kaatjeblom Geplaatst 3 oktober 2018 Auteur Geplaatst 3 oktober 2018 1 uur geleden zei Linkalovers: Misschien Ant+, wifi en/of bluetooth nog aan staan, terwijl je deze niet gebruikt? Ik weet niet hoe e.e.a. door Garmin geconfigureerd is, maar b.v. wifi is altijd actief opzoek naar andere netwerken/apparaten en zal om de zoveel tijd "...hallooo hier ben ik, is er iemand anders ??? ..." roepen op het netwerk, in de hoop dat er andere wifi apparaten reageren. Luisteren kost een beetje, zenden meer, maar vooral dat zoeken/'roepen' kost relatief veel energie.. WiFi en Bluetooth staan standaard uit bij mij.
regenboog2 Geplaatst 3 oktober 2018 Geplaatst 3 oktober 2018 Mijn partner heeft twee Oregons en ik heb de eTrex 20. Ook bij ons valt op dat de batterijen veel langer meegaan in de eTrex. Ik doe ruim twee keer langer met mijn batterijen. In eerste instantie dacht ik dat de oplader het niet meer goed deed, maar uiteindelijk bleek dat niet het geval. We hebben nieuwe recyco ‘s gekocht, ook die waren snel leeg. Bij de eTrex gaat wel onmiddellijk het scherm op zwart als hij aangeeft dat de batterijen op zijn. Ik denk dat het tochscreen van de Oregons meer so wie so al meer energie gebruikt.
Blade21 Geplaatst 11 oktober 2018 Geplaatst 11 oktober 2018 Ik heb geen idee wat het probleem is wanneer je alles al uit hebt staan. Ik gebruik Eneloops in een O700. De wifi en de bluetooth staan standaard uit. Het scherm gaat ook automatisch uit wanneer ik de GPS niet gebruik. Mijn batterijen gaan gemakkelijk 10 uur mee. Misschien is je GPSr niet goed. Maar hoe bewijs je dat?
Aanbevolen berichten