Spring naar bijdragen

GPSmap 66


Oppie_GPS

Aanbevolen berichten

De GPSmap64 reeks is alweer uit 2014 (dacht ik), dus vroeg me af of er al iets geweten is over een opvolger voor die toestellen, vb de GPSmap 66 ofzo?

Iemand daarover een idee? Ik speel immers met het idee om evt te upgraden (heb nu een GPSmap 62s die naar een neefje zou gaan), maar twijfel of dan de GPSmap 64s best is, dan wel dat ik beter nog even wacht op een nieuw toestel?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Zolang er geen informatie van de GpsMap 66 bekend is, is hierover weinig te zeggen. Zelfs via Google is niets zinnigs te vinden van een GpsMap 66. Dan is het nog de vraag of dit toestel in de praktijk zoveel voordelen heeft tegenover de huidige GpsMap 64 toestellen, of je ( als early adopter ) een Garmin veldtester wilt zijn m.b.t. o.a. software bugs en of je daarvoor ( in het begin ) de hoofdprijs voor wilt betalen. 

Misschien is een 2de hands gps ( voor je neefje ) ook een optie en kan je zo even afwachten. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van hoeveel 'haast' er is en je portemonnee.

 

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie toevallig net in de folder van de ANWB een Garmin eTrex touch 25 in de aanbieding, met o.a. geocachen vermeld ;)
en 200 voorgeladen wandelingen.

https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/elektronica/navigatiesystemen/wandelnavigatie/garmin-etrex-touch-25-anwb-editie.html

Een paar wisselende reviews. Maar dat gaat vooral over de schamele handleiding die Garmin levert. Wat dat betreft hebben ze in 15 jaar nog weinig geleerd.
Zo te lezen heb je al ervaring met een GPS, dus wellicht dat dit iets is voor je.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Birdie.NL:

Ik zie toevallig net in de folder van de ANWB een Garmin eTrex touch 25 in de aanbieding, met o.a. geocachen vermeld ;)
en 200 voorgeladen wandelingen: https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/elektronica/navigatiesystemen/wandelnavigatie/garmin-etrex-touch-25-anwb-editie.html
.......

Het kan iets goedkoper ( vooral als je geen ANWB lid bent ) : Prijs vergelijk

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...

Eerste post! Kort voorstelrondje: Roger is de naam, sinds 2009 bezig met Geocachen, een aantal jaren weinig mee gedaan, totdat mijn oudste zoon nu de leeftijd heeft dat hij het leuk begint te vinden, hij is 7 jaar :-) Net overgestapt van een Oregon 300 naar een GPSMAP 64s, het duurde me te lang om te wachten op een opvolger... Tot ik vandaag dit las: https://forums.garmin.com/forum/into-sports/garmin-connect/the-water-cooler/1397757-garmin-gpsmap-66-s

Link is inmiddels down, maar iemand heeft een webcache achterhaald: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-0PCiVqZnzYJ:https://www.sued-west.com/Ausruestung/Outdoor-Technik/Navigation/Garmin-GPSmap-66s.html%2BGarmin+GPSmap+66s&client=opera&hs=Cxb&channel=suggest&gbv=1&hl=de&ct=clnk

Ik denk dus dat de 64s snel terug gaat in het doosje en retour afzender ?

bewerkt door 184x184
Link toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Peetee:

Die 66s ziet er inderdaad interessant uit!

Inderdaad......

15 uur geleden zei 184x184:

Ik denk dus dat de 64s snel terug gaat in het doosje en retour afzender

maar......die paar functies die ik van de 64s gebruik, werken daarop prima. En om nu dik €100 meer ( t.o.v. de 64s ) te betalen voor die paar ( nu ook goedwerkende ) functies vind ik wel heel veel.

De specs van de 66s lijken inderdaad leuk, maar daar is de prijs dan ook wel naar. Als geld niet belangrijk is, dan is de vraag: is er niet een betere en/of mooiere gps en als het geld wel belangrijk is de vraag: is er een toestel dat minder kost en waarbij de gebruikte/gewenste functies net zo ( goed ) zijn als bij deze.

Het is vaak net als bij andere zaken. Je eerste keuze is een redelijk standaard model ( met een leuke prijs ) en al klikkende door alle extra's, eindig je bij een dubbel zo duur exemplaar. Waarna je bij jezelf afvraagt of dat alles, dat fors grotere bedrag wel waard is. :(, :w00t1:of :clap:

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik sta handenwrijvend te wachten op alle jankberichten van de eerste eigenaren
Garmin staat er om bekent dat er eerst tig updates moet komen voordat elk nieuw toestel een beetje naar behoren werkt
sucses uitprobeerders

 

Barny

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei 184x184:

Voor degenen die wél de stap durven te nemen naar een nieuw deviceKLIK!

Een indrukwekkende aankonding, een mooie lijst met specificaties en een stevige prijs.

En ik maar plastic doosjes in het bos zoeken met m'n 64s. Bij de beesten af..... :bag:

Ps. om een nieuw toestel nu al legendarisch en iconisch te noemen, daarvoor moet je wel 'Garmin' zijn.

bewerkt door Linkalovers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idd een mooi toestel. Ik heb de video bekeken , maar kan daar niet uit opmaken of de kaartopbouw op het scherm nu sneller gaat dan bij de voorgangers 60/62/64. Dus wacht ik ook maar eens de gebruikerservaringen af.

Mijn 62s doet het nog uitstekend, dus geen reden om nu al tot een nieuwe aanschaf over te gaan. Daarnaast vind ik de 66 toch tamelijk prijzig en die kan nog wel eens gaan zakken na een tijdje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...