Spring naar bijdragen

GPSmap 66


Oppie_GPS

Aanbevolen berichten

15 uur geleden zei waterdaantje:

....Daar weet ik nog weinig van. Ik ga eens verder op het forum neuzen naar hoe dat werkt en of ze routeerbaar zijn....

 

15 uur geleden zei Linkalovers:

....Op een moderne gps kan je heel veel kaarten tegelijkertijd installeren ( = erop kopiëren ). Het aantal kaarten is eigenlijk alleen maar beperkt, door de hoeveelheid geheugen in de gps....

Indien je meerdere kaarten op een gps wilt hebben, moeten ze natuurlijk wel een unieke file-naam hebben, anders overschrijf je steeds de vorig kaart en staat er uiteindelijk steeds maar 1 kaart op je gps. Je kan de file ( *.img ) het beste hernoemen naar vanwaar ze gedownload zijn ( b.v. 'openstreetmap.img', 'openfietsmap.img', 'openstreetmap.img', .... ). Daarna de file kopiëren naar je gps.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Op 9/14/2018 om 4:01 PM zei Peetee:

Ja, dat vraag ik me ook af. Zo adverteren ze ook hier weer met die Birdseye Satellite Imagery. Ik vraag me ook daarbij wel eens af hoeveel mensen dat gebruiken ...

Heb je idd weinig aan. En mocht je een satelliet kaart willen zien van de omgeving dan werkt de smartphone met google maps ook. Maar persoonlijk vind ik de satellietfoto's op de GPS veel te donker om bruikbaar te zijn. Daarbij moet je op een foto' alles zelf interpreteren terwijl dat op een goede kaart al voor je gebeurd is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Linkalovers:

Er zijn vele goede kaarten, die je gratis kan downloaden en zo op je gps kan kopiëren. Het is letterlijk niet meer werk dan: een file ( *.img ) downloaden en op je gps kopiëren in de ...\Garmin directory.

Enkele goede kaarten:
www.openstreetmap.nl
garmin.openstreetmap.nl

www.openfietsmap.nl
wiki.openstreetmap.org
www.freizeitkarte-osm.de


Dus download 'alle' kaarten die u goed lijken en kopieer ze op uw gps. Tijdens een wandeling kan u dan zelf omschakelen van kaart naar kaart en dan voor u zelf bepalen welke kaart u het beste vindt.

Persoonlijk ben k erg gecharmeerd van http://www.frikart.no/garmin/velgkart.html

Ook omdat ze verschillende themakaarten van hetzelfde land hebben met verschillende kleuren maar ook met verschillende seizoenen. Zo heeft een winterkaart van bijvoorbeeld Finland andere paden dan een zomerkaart.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...