Spring naar bijdragen

Eiland "De dode hond" in Eemmeer niet meer toegankelijk voor geocachers


Peetee

Aanbevolen berichten

Zojuist een dringende mededeling ontvangen van Inga Tessel, boswachter Staatsbosbeheer:

"Ivm Zeldzame natuur ontwikkeling op het eiland De dode Hond in het Eemmeer is het eiland niet meer toegankelijk voor geocachers. Graag de vermelding van de 3 caches verwijderen . Ik wil graag een terug koppeling. Alvast bedankt.

Afz Inga Tessel Boswachter Staatsbosbeheer"

Ik heb de betreffende cacheplaatsers (en ook een tweetal reviewers) inmiddels op de hoogte gebracht.

bewerkt door Peetee
Telefoonnummer verwijderd, caches zijn inmiddels gedeactiveerd.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het intrigeert zeker welk vogeltje hier is neergestreken.

Hopelijk wordt ook de informatie op http://www.gastvrijerandmeren.nl/Aanlegplaatsen/Waar+kun+je+aanleggen/Dode+Hond/default.aspx aangepast.
Neem tenminste aan dat iedereen per boot naar de Dode Hond gaat - niet per vliegtuig.
Vooral curieus als je leest dat nauwelijks een maand geleden er besloten is om de haven te vernieuwen en er gekeken naar aanvullende recreatieve voorzieningen:
http://www.gastvrijerandmeren.nl/Over+ons/Nieuwsarchief+over+ons/968676.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan natuurlijk ook zijn dat ‘wij’ teveel buiten de gebaande paden gaan. Mogelijk kunnen bootjes toch wel blijven aanleggen en mogen mensen in een aangewezen deel verblijven.

bewerkt door regenboog2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Peetee:

Zojuist een dringende mededeling ontvangen van Inga Tessel, boswachter Staatsbosbeheer:
.......
.......

Ik heb de betreffende cacheplaatsers (en ook een tweetal reviewers) inmiddels op de hoogte gebracht.

Goed werk !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ja, zeker jammer van zo'n mooie vogel. Maar zo zal elke nieuwe ontwikkeling wel zijn slachtoffers kennen. Ik kan me nog herinneren hoe ook de bovengrondse elektriciteitslijnen van vroeger voor slachtoffers onder vogels zorgden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je gelijk Peetee, maar er werd ook een oplossing voor gevonden. Er zij toen vogelweringspiralen op de bovenste draad geplaatst langs vogeltrekroutes. Een oplossing voor de windmolens zal niet zo gemakkelijk zijn, denk ik. Ik heb wel eens rode strepen op de wieken gezien, maar daar weet ik niet de reden van. Kan net zo goed reclame zijn. Hopenlijk vinden we de komende tijd ook andere oplossingen in zon- en waterenergie. Gisteren was ik toevallig in een wijk waar nieuwe huizen een dak met zonnepanelen hebben dat nauwelijks nog opvalt, gewoon mooi dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het standpunt van de Vogelbescherming over windenergie/-molens zo lees, dan zijn er nog veel problemen te overwinnen. Al was het alleen al omdat de gebieden waar windmolens geplaatst worden vaak ook gebieden zijn waar veel vogels zijn, zoals bv. het IJsselmeer en de kustgebieden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 22-3-2018 om 10:00 AM zei regenboog2:

Daar heb je gelijk Peetee, maar er werd ook een oplossing voor gevonden. Er zij toen vogelweringspiralen op de bovenste draad geplaatst langs vogeltrekroutes. Een oplossing voor de windmolens zal niet zo gemakkelijk zijn, denk ik. Ik heb wel eens rode strepen op de wieken gezien, maar daar weet ik niet de reden van. Kan net zo goed reclame zijn. Hopenlijk vinden we de komende tijd ook andere oplossingen in zon- en waterenergie. Gisteren was ik toevallig in een wijk waar nieuwe huizen een dak met zonnepanelen hebben dat nauwelijks nog opvalt, gewoon mooi dus.

De strepen zijn zodat ze te zien zijn voor vliegtuigen (net als de rode lampen op de top). Ik doe zelf aan vogelverjaging op een luchthaven en het vervelende is dat vogels snel wennen aan dingen, zoals verjagingsmethoden. Je moet verschillende methoden afwisselen om ze weg te houden, dat lijkt me op windmolens haast niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...