Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De update uitgevoerd van 5.10 naar 5.20

Als men een pocket Query op de gps plaatst in de lijst zie je de moeilijkheidsgraad - terrein en de grootte van de cache;

Maar in de beschrijving van een cache niet meer.

Dit is gebeurd na de update naar 5.20.

Kan er iemand mij zeggen hoe men de vorige versie 5.10 terug kan installeren

Geplaatst

Ik neem aan dat je een Oregon 6x0 hebt?

Er zitten veel fouten in versie 5.2, o.a. problemen met achtergronden. Als het goed is heeft Garmin versie 5.1 weer hersteld, dus als je met je Oregon aangesloten Garmin Express opstart zou versie 5.1 weer terug geïnstalleerd moeten worden.

Als dat niet gebeurd zal het handmatig moeten doen:

Download versie 5.1 bij Garmin.

Hernoem het bestand naar gupdate.gcd en plaats het bestand op het interne geheugen in de map \Garmin\.

Na het ontkoppelen en aanzetten van je gps zal aangegeven worden dat er andere firmware is en gevraagd worden of je terug wilt gaan naar een vorige versie (in feite doorgaan met installeren firmware = YES).

Let wel op: er worden gegevens gewist, maak eerst een back-up!

Geplaatst (bewerkt)

.....Let wel op: er worden gegevens gewist, maak eerst een back-up!

En de batterij(en) goed vol zijn !!!

Het aanpassen van firmware ( het maakt niet uit voor welk apparaat. Of het nu een computer/tv/radio/gps/..... is ) gaat vaak goed. Maar als het fout gaat, is het apparaat bijna altijd definitief defect. Een goede voorbereiding kan een hoop ellende voorkomen. 2 tips: blijf tijdens de update van het betreffende apparaat af en bij twijfel altijd wachten.

bewerkt door Linkalovers
Geplaatst

Als iets eenmaal goed werkt: hands off!

If it ain't broke don't fix it

Dit gaat ten dele op: elektronische apparatuur moet je juist up to date houden: bugfixes en gedichte beveiligingslekken zo snel mogelijk binnenhalen.

En af en toe gaat er dan iets mis: leuk, want dan heb je wat te knutselen.

Vind je dat niet leuk, dan kun je altijd nog Geo-art gaan doen.

Antarctica

• Top! 1
Geplaatst

Voor een apparaat dat niet online verbonden is zou ik altijd zeggen alleen updaten als er iets gefixed wordt in de nieuwe firmware of er nodige nieuwe functionaliteit in zet.

Geplaatst

Volgens mij is er al een toestel versie 5.3 beschikbaar voor de Oregon 650t wie kan daar iets over zeggen.

Geplaatst

Zojuist versie 5.30 geïnstalleerd op mijn Oregon 600.

Ik zal later wel de ervaringen posten

Geplaatst

Getest, ok,

Ik merk geen verschil, dus het zal wel ergens een bugfix zijn, voor een bug die ik niet had of niet merkte

Geplaatst

via basecamp de laatste versie binnengehaald, merk vooralsnog geen veranderingen in mijn oregon.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Zojuist versie 5.30 geïnstalleerd op mijn Oregon 600.

Ik zal later wel de ervaringen posten

Garmin kennende is versie 5.30 gelijk aan 5.10 om zo het probleem met updaten van 5.20 te omzeilen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...