Sivota Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Ach, het hele betoog over wel of niet PM lid worden en/of PMO caches plaatsen heeft dus helemaal niets met een soort gelijkheidsbeginsel te maken, maar met een aversie tegen het geld verdienen van Groundspeak. Tja, Groundspeak is een bedrijf (met een verdien-model), ook dat is al zo sinds het begin van de site Geocaching.com. Mijn verontschuldigingen dat ik het niet begreep...
de kikkers Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) Hoi Sivota, I Ik ga ook een poging wagen om het uit te leggen. We zijn allebei meisjes (terwijl de heren op het forum in de meerderheid zijn) Jij bent een serieuze modurator, de kikkers zitten ook op forum.nl, maar eten veel liever modder. De kikkers worden dan ook weleens moddereters genoemd. Waarschijnlijk heeft Barny deze term bedacht, toen hij op een regenachtige dag wakker werd... Team Aragorn: De Kikkers betalen hun jaarlijkse contributie óók. Dat heeft voordelen. We kennen Bryan Roth persoonlijk. Bryan informeert regelmatig naar het welzijn van Kikkertje. Bryan en Kikkertje leveren altijd leuke foto's op. Dan denk ik Oké, you're welcome Americans likes frogs too Wij hebben graag 30 euro per jaar over voor mooie wandelingen in de natuur (ok, we doen ook wel eens kortere wandelingen of een stadscache), maar zolang we aan het geocachen zijn, hangen we niet in de bar, gaan niet naar de schouwburg... Wat is 30 euro per jaar dan? 365 dagen per jaar plezier beleven aan geocachen : 30,00 euro = 0.08 eurocent per dag. Als laatste zin nog even dit: er zijn meerdere merken telefoons gebruikt om deze calculatie te berekenen Groetjes van de Kikkers 24 maart 2017 bewerkt door de kikkers
Sivota Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 Beste kikkers, Ik ben al acht jaar geen moderator meer op geocaching.nl Ik ben hier gewoon Sivota, één van de vele forumbezoekers...
Linkalovers Geplaatst 24 maart 2017 Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) .....maar met een aversie tegen het geld verdienen van Groundspeak..... @sivota: zou dat echt het probleem zijn? Ik zie dan maar 1 oplossing, direct emigreren naar een onbewoond eiland. Want zelfs als je slaapt ( in dit westers land ) tikken er allerlei tellers mee, die uiteindelijk per maand of per jaar betaald moeten worden. Zodra je uit je bed opstaat, gaan die tellers in een hogere versnelling en komen er ( zonder dat je het merkt ) nog veel meer tellers bij. Als je dan ook nog eens uit huis gaat, zijn de tellers niet meer te tellen en tollen ze rond dat het een lieve ( van wie? ) lust is. Ondanks het grote aantal tellers, kan ik zo 1-2-3 niet 1 teller bedenken die geheel belangeloos zijn werk doet en/of die mij niets kost. Maar waarschijnlijk weet jij dit ook al, maar zal de rest dat ook weten? Zullen we ze het vertellen of houden we het nog even geheim ? Zou het niet gewoon te maken hebben, met een eigenschap die veel Nederlanders van oorsprong ( in ons DNA? ) meekrijgen? .....Wat is 30 euro per jaar dan? 365 dagen per jaar plezier beleven aan geocachen : 30,00 euro = 0.08 eurocent per dag. Voor de zekerheid heb ik het even voor je nagerekend. Ik kom op het verschrikkelijke bedrag van 8,219178082191780821917808219178 eurocent per 86.400 sec. 24 maart 2017 bewerkt door Linkalovers
Diederikus Geplaatst 24 maart 2017 Auteur Geplaatst 24 maart 2017 In de stammenstrijd die hier op het forum sinds 2009 woedt, heb ik alleen in het begin, toen mijn draadje “Chez Diederikus” systematisch gesaboteerd werd, een standpunt ingenomen. Ik had toen nog geen idee wie voor de sabotage verantwoordelijk was. Ik was indertijd gekant tegen de grove bejegening van medeforumleden door Barny en Vlindertje. Toen ik echter merkte dat mijn reacties van hetzelfde allooi begonnen te worden als wat ik hen verweet, heb ik daar, na een periode van bezinning, afstand van genomen. Sedertdien heb ik beide figuren altijd onpartijdig behandeld en beoordeeld. Ik was er wel nieuwsgierig naar wat deze onpartijdigheid teweeg zou brengen bij de beide kibbelende partijen. Ik heb in verschillende verenigingsbesturen te maken gehad met ruzie. Ik beschouwde dit forum dan ook als een ideale proeftuin om meer te weten te komen over de mechanismen achter ruzie. Ik ben nu eenmaal onverbeterlijk nieuwsgierig en wil altijd leren. Al snel bleek dat er onder ruziënde partijen niet zoiets bestaat als onpartijdigheid. De houding is veel meer “wie niet voor mij is, is tegen mij”. Al snel werd ik ingedeeld in het kamp van Vlindertje en Barny. Ik wilde wel eens weten hoe ver men daarin zou gaan. Er werden allerlei eigenschappen van Vlindertje en Barny op mij geprojecteerd. Omdat ik geen moeite deed de onzinnige insinuaties te weerleggen, werd ik al snel tot staatsvijand nummer drie gepromoveerd. Ik heb met enorm veel verbazing gekeken naar de giftige motieven die men zonder blikken of blozen op mij ging projecteren. Een paar jaar geleden was het zo dat wie langer dan tien minuten rondhing op metacaching, na afloop bemerkte dat hij tot keurmeester was gebombardeerd. Dat is Odlaniger en mij overkomen. Ik vond dat een goeie grap, en besloot het zo te laten. Sommige dingen gebeuren omdat je er ja tegen zegt, andere dingen omdat je er geen nee tegen zegt. Ik wilde wel eens weten of iemand het in de gaten zou hebben. Na een klein jaar hadden een paar forumleden hier het in de smiezen. De forumleden meenden in het verleden een keer gekrenkt te zijn. Men wilde daarom de keurmeesters zich wel eens onsterfelijk belachelijk zien maken. Men begon ons te bestoken met allerlei verwijten, en het vermeende falen van de keurmeesters werd breed uitgemeten. Gezien het feit dat we nog nooit een cache gekeurd hadden, was dat best wel een surrealistische ervaring. Als ik echter ergens om afgezeken wordt, dan wil ik het ook wel gedaan hebben, dus ik ben toen als een gek caches gaan keuren op metacaching. In een paar weken tijd heb ik toen 4600 caches gekeurd. Voor een goeie grap ben ik altijd te porren. Het was overigens zeer leerzaam. Naast een ongelofelijke hoeveelheid bagger, blijken er toch ook heel erg veel mooie caches te liggen in de BeNeLux. Ik was aangenaam verrast, en heb genoten van de virtuele rondwandelingen door de natuur. Wat ik hier vertel, dat het om een grap ging, heb ik ook verteld aan de betreffende forumleden, wel wetende dat hun rabiate identificatie met een niet bestaande vijand het hun onmogelijk zou maken te horen wat ik zei. Zoals men meestal niet in staat is te lezen wat ik schrijf. Eén van de zaken die toen aan de orde kwamen waren PMO-caches. Mijn agenda is altijd heel eenvoudig geweest. Ik hoop de leggers in mijn omgeving te stimuleren, uit te dagen of te plagen om hen te verleiden om mooie, leuke, humoristische, uitdagende, geïnspireerde en inspirerende caches te leggen. Lelystad is voor 180 graden omgeven door water, dus hier liggen al de helft minder caches. Daarnaast is Flevoland in de greep van een paar veelleggers, die hun laatste restje inspiratie al vele jaren geleden uitgewrongen hebben. Voor een vermakelijke cache moet ik nu altijd minimaal naar de Veluwe rijden, en langzaamaan worden de afstanden steeds groter. Mijn motivatie is dus primair een economische. Hoe een geocacher cachet, dat heeft me nooit geboeid. Dat moet ieder voor zich weten. Mijn houding tegenover PMO-caches is gebaseerd op mijn agenda. Een PMO cache is geen goed voorbeeld voor een legger. Daarom: geen PMO-caches. Sommige caches zijn zo mooi, dat ze als inspiratie kunnen dienen voor andere leggers. In dat geval: PMO moet dan maar gedoogd worden. De inspiratie voor de legger weegt in dat geval zwaarder. Dat metacaching een serieus alternatief zou kunnen zijn is nooit bij mij opgekomen. Dat laat het karakter van Vlindertje niet toe. Ieder samenwerkingsverband met hem zal uiteindelijk stuklopen op zijn rechtlijnigheid, op momenten waarop buigzaamheid vereist is. Daarover heb ik me nooit illusies gemaakt. Hetgeen niet hetzelfde is als zeggen dat ik niet met hem zou kunnen samenwerken. Ik heb het altijd al goed kunnen vinden met moeilijke figuren. Ik ben dan ook als riet dat meebuigt met de wind. Toen de forumleden hun bijdragen niet meer konden relativeren, werden de aanvallen op de keurmeesters steeds vileiner. Uiteindelijk heb ik Vlindertje gevraagd er een eind aan te maken. Hetgeen hij onder protest gedaan heeft.
Sivota Geplaatst 25 maart 2017 Geplaatst 25 maart 2017 Mijn verontschuldigingen dat ik het nu helemaal niet meer begrijp, maar ja van de perikelen die op een ander forum hebben plaatsgevonden ben ik niet op de hoogte. Ik dacht dat het hier ging om een discussie over PMO caches. Ik voel mij wel een beetje in de maling genomen, maar kennelijk moet ik hier dan uit leren niet meer inhoudelijk te reageren of om vragen te stellen waar geen antwoord op komt, omdat het eigenlijk over iets heel anders gaat. Jammer... 2
regenboog2 Geplaatst 25 maart 2017 Geplaatst 25 maart 2017 Alsjeblieft blijven reageren Sivota. Je weet zo veel, ook van de historie. Ik leer altijd veel van je.
Odlaniger Geplaatst 25 maart 2017 Geplaatst 25 maart 2017 Sivota wat betreft de in de malingname, leg uit als je wilt en ik zal trachten je vragen te beantwoorden. Wees gerust, ik ben iets korter van stof dan Diederikus.
Sivota Geplaatst 25 maart 2017 Geplaatst 25 maart 2017 Sivota wat betreft de in de malingname, leg uit als je wilt en ik zal trachten je vragen te beantwoorden. Wees gerust, ik ben iets korter van stof dan Diederikus. Het lijkt er, wat mij betreft, op dat Diederikus een reactie van team Aragon in een ander draadje heeft aangegrepen om een nieuw topic te openen. Een discussie over PM lidmaatschap en PMO caches, waarin hij weliswaar zijn standpunt uiteenzet, maar met een andere agenda, namelijk om een reactie te krijgen rond iets dat zich heeft afgespeeld op Metacaching. Toen een dergelijke reactie ook kwam volgde, vanuit een kennelijke behoefte hierover een verklaring af te leggen, een uiteenzetting over dat gebeuren, iets waarvan ik mij afvraag of het interessant (en te volgen is) voor gebruikers op dit forum. Ik begrijp het in ieder geval helemaal niet en hoef daar ook geen verdere uitleg over. Mijns inziens is dit een klassiek geval van een topic openen met een dubbele agenda, waarbij het onderwerp van dit topic van ondergeschikt, dan wel geen enkel belang is aan het eigenlijke doel. Ach, daar ben ik dan nu ingetrapt en de andere schrijvers in dit draadje zijn gebruikt om een platform te geven aan het verhaal van Diederikus. Ik vind dat niet zo netjes, maar ik heb weer wat geleerd... 1
de kikkers Geplaatst 26 maart 2017 Geplaatst 26 maart 2017 (bewerkt) Lieve Marit, Ik ben vandaag in Hoorn geweest op het HCE 2017 in Hoorn, Noord Holland. Namens de kikkers kan ik je zeggen, dat ook wij weer wat hebben geleerd gisteren Als het goed is, gaan wij elkaar zien en spreken aanstaande zondag Er kunnen altijd omstandigheden zijn, waardoor iets niet lukt maar volgens Willem komen we in ieder geval niet in de file terecht. Volgens de televisie is de chaos rond Amsterdam en Utrecht heel bijzonder geweest... Liefs Sonja van de Kikkers 26 maart 2017 bewerkt door de kikkers
Team Aragorn Geplaatst 26 maart 2017 Geplaatst 26 maart 2017 (bewerkt) Om het voor Sivota nog maar wat ingewikkelder te maken, wil ik iedereen die aan dit afleidende draadje heeft bijgedragen, bedanken voor de input. De halfjaarlijkse controle (niet bij de tandarts) is weer achter de rug, 'schokkende' bijdragen mijnerzijds kun je weer rond oktober verwachten. 26 maart 2017 bewerkt door Team Aragorn
de kikkers Geplaatst 26 maart 2017 Geplaatst 26 maart 2017 (bewerkt) Team Aragorn: Nu heb ik er even behoefte aan om op persoonlijke titel te reageren. "We" hebben niets tegen Team Aragorn persoonlijk. Dat kan óók niet, want de Kikkers en Team Aragorn zijn elkaar nooit in "het veld" tegen gekomen. Ik kan nu wel een langer verhaal gaan houden, maar dan val ik ook onder de "heren veelschrijvers"en juist dat draadje wil je afsluiten of achter je laten. Het is voorjaar, ga lekker cachen...enne in oktober "moet" jij weer voor je halfjaarlijkse controle naar de tandarts. Ik spreek nog steeds op persoonlijke titel, dat is namens alle aanwezige kikkers, dat Team Aragorn in geocafé 't Opkikkertje welkom zijn. Geogroet, Sonja van de Kikkers 26 maart 2017 bewerkt door de kikkers
Odlaniger Geplaatst 26 maart 2017 Geplaatst 26 maart 2017 In het draadje Mooiste Log reageerde Aragorn als volgt: “Voel je niet een beetje ... (inconsequent, vreemde eend in de bijt, profiteur, anderszins) om als gewoon member toch een PMO cache te lopen en te loggen? Ik kan me nog een hele discussie elders herinneren over 'betaalmuren', een discussie die uiteindelijk als resultaat had dat PMO caches rücksichtslos uit de database van 'echte' caches verwijderd werden. Misschien niet helemaal op aanstichten van Died en Od maar wel met hun overduidelijke steun.” Daar kan ik het volgende over zeggen. Metacaching was een poging, ik spreek even voor mezelf, een selectie te maken van caches die ik tot op zekere hoogte als geocache zie. Wellicht subjectief. Geen micro's, want daar kan je niets in achterlaten. En geen PMO-caches vanwege het commerciële belang. En geen trails, omdat daarvoor in de plaats een multi over het algemeen getuigt van meer creativiteit. Mijn aversie betreft echter hoofdzakelijk het statistisch belang voor menigeen. In vele foundlogs wordt melding gemaakt van de scores die men heeft behaald.Maar Metacaching bleek niet levensvatbaar te zijn, de voorsprong van geo.com bedroeg enkele lichtjaren. Op geo.com heb ik echter minder moeite om PMO-caches te zoeken als zij voor mij maar de moeite waard zijn. Daar bekijken we via een gemeenschappelijk PMO-account de PMO-caches, die we echter op ons eigen account loggen. Vergelijk het met een gezin, waar ook niet alle gezinsleden PM-er zijn. Ik wil nog even een andere bijdrage van Sivota noemen: “De wereld van het geocachen is nu eenmaal niet zo vriendelijk voor beoefenaars met een lichamelijke beperking. Echter, ook zonder dat gegeven zou je kunnen zeggen dat veel caches voor bepaalde cachers niet bereikbaar zijn, want velen hebben zo hun grenzen tot wat ze in staat zijn.” Stof tot nadenken.
Team Aragorn Geplaatst 27 maart 2017 Geplaatst 27 maart 2017 Stelling: geocachen blijft langer leuk wanneer je van jezelf niet alles hoeft te vinden! Is dat iets?
Odlaniger Geplaatst 27 maart 2017 Geplaatst 27 maart 2017 Dat geldt voor mij en vele anderen. Maar er zijn ook mensen die zodanig aan het spel verslaafd raken, dat zij alles rapen wat er ligt. En dat vinden zij misschien wel leuk, ongeacht wat zij vinden.
Aanbevolen berichten